دانشمندان مغز انسان را برای اولین بار به اینترنت وصل کردند
دانشمندان مغز انسان را برای اولین بار به اینترنت وصل کردند

آیا از بالا و پایین کردن مرورگر اینترنت در صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود خسته شده اید؟

یک تیم از محققان دانشگاه ویتس در ژوهانسبورگ از همان ابتدا به طور مستقیم مغز انسان را به اینترنت متصل کرده اند. نام این پروژه “Brainternet” نام دارد.

اتصال مغز انسان به یک کامپیوتر پایه آسان نیست. زمانی که ایلون ماسک و شعبه مخفی علم ارتش آمریکا با این نوع از فناوری های تقویت کننده مواجه می شوند، به نظر می رسد کمی شگفت انگیز است که موسسه تحقیقاتی دیگری با هزینه های قابل ملاحظه  کمتری آن را مدیریت کرده است. پس دقیقا چه اتفاقی افتاده است؟

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، گروهی از دانشمندان علوم انسانی و مهندسان از الکتروانسفالوگرام استفاده می کنند تا فعالیت نورولوژیکی را به رایانه انتقال دهند. این قابلیت، جریان داده ها را به یک برنامه در حال اجرا در وب سایت تبدیل کرده که هر کسی می تواند در هر زمان آن را مشاهده نماید.

آدام پانتانویز  (Adam Pantanowitz) مدیر پروژه این طرح در دانشکده مهندسی برق و اطلاعات Wits  می گوید: “در نهایت، ما قصد داریم تا تعامل بین کاربر و مغز را فعال کنیم تا کاربر بتواند یک محرک ایجاد کرده و پاسخ را ببیند”. محققان در حال بررسی خواندن EEG این کار را انجام می دهند، این امر به طور موثر به افراد کمک بیشتری می کند، از جمله ، برای دیدن آنچه که در سر در حال اتفاق افتادن است.

آدام پانتانویز می افزاید: “Brainternet می تواند بیشتر به منظور طبقه بندی داده های ضبط شده از طریق یک برنامه تلفن هوشمند که داده ها را برای الگوریتم یادگیری ماشین فراهم می کند، بهبود یابد، بدان معنی که در آینده اطلاعات می توانند در هر دو جهت انتقال یابند”.

اساسا، اگر برنامه نویسی به اندازه کافی پیشرفته شود، شما قادر خواهید بود سیگنال های الکتریکی را شاید به شکل داده ها، به مغز فردی که به EEG متصل است ارسال کنید. هرچند این یک راه طولانی است، زیرا مغز یک پردازنده بسیار متفاوت نسبت به یک کامپیوتر دیجیتال است.

کامپیوترها سیگنال های باینری را استفاده می کنند که به این معنی است که اطلاعات تنها به صورت صفر و یک نمایش داده می شوند. مغز انسان دارای چندین میلیارد انتقال بیوالکترو شیمیایی است که با افکار و اعمال مرتبط هستند و آنها به صورت یک یا صفر بیان نمی شوند.

#اینترنت

#موسسه_تحقیقاتی

#وب_سایت

#سیگنال_باینری

#بیو_الکتروشیمیایی

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi