مانند یک فضانورد مریخ را کاوش کنید: تجربه واقعیت مجازی Mars 2030 راه‌اندازی شد.
مانند یک فضانورد مریخ را کاوش کنید: تجربه واقعیت مجازی Mars 2030 راه‌اندازی شد.

Mars 2030، یک تجربه واقعیت مجازی است که زندگی و کار کردن بر روی سیاره سرخ را شبیه‌سازی می‌کند. این برنامه امروز برای HTC Vive , Oculus Rift  و Steam رایانه‌های شخصی راه‌اندازی شد.

بازی سه‌بعدی آن هنوز برای PlayStation VR منتشر نشده‌است، اما برای سه پلتفرم دیگر به‌ازای ۱۴.۹۹ دلار قابل دانلود می‌باشد. مدارس و و موزه‌ها می‌توانند یک نسخه رایگان از این نرم‌افزار را تهیه کنند.

سازندگان Mars 2030 در گروه چندرسانه‌ای Fusion به آزمایشگاه سفینه ناسا، مرکز فضایی جانسون، مرکز تحقیقاتی لنگ‌لی و همچنین آزمایشگاه هوافضای MIT متصل شدند تا منطقه را بعد از مفاهیم عملیات حقیقی مدل‌سازی کنند و دقیقا پانزده مایل مربع از سطح مریخ را شبیه‌سازی نمایند.

Julian Reye ، مدیر پروژه‌های AR و واقعیت‌مجازی استودیوهای FMG، در اطلاعیه امروز درمورد آغاز کار Mars 2030 گفته: «این برای ما بسیار مایه مباهات است که با برخی از متخصصین پیشتاز در برنامه ماموریت ارسال انسان به مریخ همکاری کردیم، تحقیقات جالب آن‌ها را با تجربیات خود درآمیختیم و یک طرح اجمالی از مریخ برای اولین نسل کاوشگرانی که واقعا می‌خواهند بر روی آن قدم بگذارند، فراهم کرده‌ایم.»

در تجربه واقعیت مجازی، مریخ با وضوح فوق‌العاده بالا و خیره‌کننده ۸K قابل مشاهده است. کاربران می‌توانند سطح مریخ را برای نمونه‌ها جستجو کنند، یافته‌های خود را با یک میکروسکوپ مجازی که درون کارگاه‌شان قرار دارد آنالیز کنند و یافته‌های خود را با ناسا و دیگران بر روی زمین درمیان بگذارند.

سازندگان Mars 2030 هم‌چنین بر روی پروژه‌ی دیگری تحت عنوان «سیستم اطلاعات افزوده» کار می‌کنند. تقلیدی از سیستم واقعیت افزوده که فضانوردان آینده مریخ می‌توانند از آن برای مشخص کردن دقیق مکان خود و بررسی وضعیت تجهیزات، ربات‌ها و سیستم‌های حمایت زندگی استفاده کنند.

طرفداران سیاره سرخ که حتی هدست واقعیت مجازی ندارند نیز می‌توانند از تجربه Mars 2030 بر روی رایانه شخصی و به زودی PlayStation 4 بهره ببرند.

#واقعیت_مجازی

#شبیه_سازی

#بازی_سه-بعدی

#کاوشگران

#میکروسکوپ_مجازی

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi