بازاریابی در توئیتر: ۴ کلید طلایی بازاریابی در توئیتر
بازاریابی در توئیتر: ۴ کلید طلایی بازاریابی در توئیتر

بازاریابی در توئیتر یک استراتژی بازاریابی قوی در عصر شبکه های اجتماعی است. به فعالیت رسانه‌های اجتماعی بیشتر شرکت‌ها نگاه کنید، حضورشان در توئیتر بسیار کم‌رمق و ناچیز است با این وجود به ‌سرعت در حال رشد است، مثل بقیه‌ی پلت‌فرم‌های دیگر. توئیتر در ابتدا برای به اشتراک‌گذاری آراء و افکار کوتاه پشت ‌سر هم ایجاد شد، ولی حالا به یکی از سه پلت‌فرم اصلی شبکه‌های اجتماعی، در کنار اینستاگرام، و فیس‌بوک تبدیل شده است. از همین‌رو، باید به توئیت‌های‌تان توجه کنید.

در شرکت خود من، یِس مَن واچِز، توئیت‌های ما انگیزه‌دهنده و الهام‌بخش هستند. توئیت‌های شما ممکن است متفاوت باشند. ولی نکته این است که حضور توئیتری‌تان با محتوایی جذاب رشد کند. اگر توئیت‌های‌تان جالب نباشند، هواداران یا دنبال‌کننده‌های بالقوه وقت‌شان را در صفحه‌ی شما هدر نمی‌دهند. پس، برای رسیدن به این نقطه، باید مطمئن شوید حضور توئیتری‌تان هم‌سو با برندتان است. به قابلیت‌ها، برتری‌ها، و شایستگی‌های اصلی‌تان فکر کنید و توئیت‌های‌تان را بر مبنای آنها بنویسید. برای نمونه، تاکو بِل، شرح فعالیت‌هایش را با ترکیب کمدی می‌سازد. یک نمونه که من دیدم “زمان، قلب‌های شکسته را التیام می‌بخشد اما تاکو بِل سریع‌تر آن را التیام می‌بخشد.” (* تاکو بِل، برند رستوران‌های زنجیره‌ای امریکایی است که غذای مکزیکی فوری به مشتریان می‌دهد.)

با بیش از ۳۰۲ میلیون کاربر فعال توئیتر، پلت‌فرمی است که، نباید نادیده‌اش بگیرید. برای اطمینان از کسب بیش‌ترین بهره‌وری از حساب توئیترتان از چهار نکته‌ی زیر استفاده کنید:

۱. محتوای جالب را “بپسندید” یا “بازتوئیت کنید”.

یافتن محتوا بر اساس هشتگ‌ها می‌تواند کلید رشد توئیترتان باشد. وقتی شما توئیت کسی را “بپسندید”   (Favorite) – بله، این واژه‌ای است که توئیتر برای نشان‌دادن علاقه‌ی شما نسبت به یک توئیت به کار می‌برد—غالبا توجه آن فرد را جلب می‌کنید. انجام این کار به صورت دستی می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما پلت‌فرم‌هایی مثل “فلاک‌ ویت‌ می” می‌توانند این فرآیند را خودکار کنند. در پلت‌فرم “فلاک ویت می”، می‌توانید به ‌طور خودکار “بپسندید” و بر اساس هشتگ‌ها افراد را دنبال کنید. این رویکرد کلاه سفید شما را قادر می‌سازد با افراد واقعی تعامل داشته باشید و در عین ‌حال، شمار کسانی را که خودتان در توئیتر دنبال می‌کنید افزایش دهید.


۲. اغلب اوقات توئیت کنید.

برای اطمینان از این‌که حساب کاربری‌تان فعال می‌ماند، توصیه می‌کنم دستِ‌کم روزی یک‌بار توئیت کنید. اگر یک حساب کاربری توئیتر برای برندتان دارید، این پایان کار نیست.

۳. با دنبال کنندگان‌تان تعامل داشته باشید.

توئیت ‌کردن افکارتان به اندازه‌ی پاسخ ‌دادن به افرادی که در توئیترتان چیزی می‌نویسند، اهمیت‌ دارد. اگر کسی با به کار بردن نام شما توئیت‌کرد (@نام­ کاربری­ شما) حتما به موقع پاسخش را بدهید. گاهی اوقات برندها از توئیتر به‌ عنوان ابزار فرعی برای فعالیت‌های پشتیبانی مشتریان‌شان استفاده می‌کنند. برای نمونه، دِلتا ایرلاینز از این ابزار برای مدیریت پرسش‌های مشتریان‌اش بهره می‌گیرد.


۴. موضوعات جنجالی (ترندها) را دریابید.

(*ترندها: موضوعات یا توئیت‌هایی که در زمینه یا مبحث خاصی ارسال می‌شوند و دارای بیشترین مشارکت‌کننده در یک روز است با توجه به منطقه‌ای که انتخاب می‌شود در کنار پروفایل توییتر نمایش داده می‌شود.)

یکی از بهترین راه‌ها برای یکپارچگی برندتان با جامعه‌ی توئیتری از طریق ابراز عقیده‌تان در موضوعات جنجالی است. اگر یکی از توئیت‌های‌تان از طریق یک هشتگ دیده‌ شود، شانس آن را دارید که دنبال‌کنندگان‌تان را به‌ طرز چشم‌گیری افزایش ‌دهید. برای آن‌که ببینید چه چیزی در توئیتر جنجالی است، فقط به صفحه‌ی خانه‌تان بروید و به پایین سمت چپ نگاه‌ کنید. اگر یک موضوع جنجالی چشم‌تان را گرفت، پیشنهاد می‌کنم که هر فکری درباره‌اش دارید، توئیت کنید. 

با رشد بی‌وقفه‌ی توئیتر، این شبکه‌ی اجتماعی باید جز ضروری راهبرد بازاریابی شرکت‌تان باشد. از طریق تعامل با هواداران یا دنبال‌کنندگان‌تان، درخواهید یافت که آنان به برندتان وفادارتر خواهند شد. پوشش‌دهی شرکت از طریق توئیتر گسترش می‌یابد و هیچ دلیلی برای استفاده‌ نکردن از آن وجود ندارد. اگر شرکت‌تان در توئیتر نیست، یا حالا زمان شروع است، یا اگر دوست دارید می‌توانید برای از دست دادن ظرفیت تعامل با بیش از ۳۰۲ میلیون نفر ریسک کنید. این جمعیت بهترین دلیل و  مزیت برای بازاریابی در توئیتر است.

#بازار_یابی

#شبکه_اجتماعی

#راهبرد-بازار_یابی

#دنبال-کننده

#الهام_بخش

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi