چگونه سئوی یک سایت را بهبود دهیم؟
چگونه سئوی یک سایت را بهبود دهیم؟

از مهمترین عوامل بهینه سازی سایت و سئو، بحث محتوای وب سایت شما است . هرچه محتوای شما برای مخاطبین جذاب‌تر باشد می‌توانید رتبه بهتری در گوگل پیدا کنید . جمله معروف content is king    یا همان جمله "محتوا پادشاه است"، می‌تواند در ملموس‌تر کردن این مسئله کمک نماید.

در تولید یک محتوای مناسب باید به موارد ذیل دقت شود:

کیفیت مناسب محتوا
بررسی و تحلیل محتوا
به کار بردن کلمات کلیدی و مهم در محتوا
ایجاد تعامل بین محتوا و کاربرین
به روز کردن محتوا


1 -  کیفیت مناسب محتوا

کیفیت محتوا، امری بسیار مهم است. هر چه کیفیت محتوای شما بالاتر باشد در سئو وب سایت، رشد بهتری خواهید داشت ، در واقع گوگل وب سایت‌هایی را که محتوای با ارزش و با کیفیتی تولید می‌کنند، در اولویت قرار می‌دهد.

مقاله‌ای مناسب و عمیق با تعداد کلماتی حدود 1500 ، مقاله بسیار مفیدی خواهد بود. مقاله‌هایی که در متن خود غلط املایی و گرامری نداشته باشند و دارای انسجام باشند. موجب ترقی و موفقیت وب سایت‌های خود می‌شوند.

2 - بررسی و تحلیل محتوا

تحلیل گران سایت باید بر روی کلمات کلیدی که کاربران جست و جو می‌کنند، تحقیق کنند و مقاله را متناسب با این کلمات کلیدی گردآوری نمایند. همان طور که گفته شد، باید از کلیدواژه‌های مورد جست وجوی کاربران ، برای تولید محتوا استفاده کرد . در این زمینه، ما دو ابزار گوگل ادوردز و گوگل ترندز  را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین شما با توجه به این کلیدواژه‌ها قادر هستید محتوایی مطلوب تولید کنید ،به جست و جوهایی که توسط کاربران انجام می‌گیرند به صورت مناسبی پاسخ دهید، ضمن اینکه کاربران نیز به جواب جستجوی خود خواهند رسید.

3 - به کار بردن کلمات کلیدی و مهم در محتوا

به منظور بهینه سازی در کلیدواژه‌های مختلف، نباید صفحات چندگانه و متعدد در مورد یک موضوع یکسان ایجاد کرد. چراکه دچار duplicate می‌شوید . پس سعی کنید با یکپارچه کردن مطالب و نوشتار مناسب صفحات، کلیدواژه‌های متعدد و چندگانه برای موضوع تعریف کنید. این مساله می‌تواند دلیل مناسب دیگری برای استفاده بهینه از محتوای طولانی باشد.

4 - ایجاد تعامل بین محتوا و کاربرین

هرچه محتوای تولیدی برای کاربران جذاب‌تر باشد مورد بازدید بیشتری قرار خواهدگرفت و کاربران به دوستان یا آشنایان مطالعه آن صفحه را پیشنهاد خواهند کرد . امروزه با توجه به شبکه‌های اجتماعی این امر بسیار راحت‌تر شده و تعداد اشتراک‌ها و لایک های مطالب ، نشان دهنده آن است که کاربران با برخی از مطالب تعامل بسیار مناسبی برقرار کرده‌اند.

5 - به روز کردن محتوا

هر چه مطلب نسبت به مسائل روز، جدیدتر و به روزتر باشد در سئو وب سایت تاثیرگزارتر خواهد بود. موتورهای جستجو به مطالب و محتوای جدید علاقه مند هستند. لذا می‌بایست در این زمینه بسیار با تدبیر عمل کرد واز به روزترین و بهترین مطالب برای تولید محتوای مناسب کاربران استفاده نمود.

ابزارهای آنالیز وب سایت در جهت بهینه سازی

به منظور بهینه سازی سایت باید آن را مورد آنالیز و بررسی قرار داد. ابزار آنلاین برای تحقیقات پیرامون انتخاب بهترین کلمات کلیدی مدیریت بهینه سازی وب سایت، فواید بسیاری به همراه دارد. در ادامه برخی از ابزارهای آنالیز را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

  Google Analytics

این سرویس نیاز به معرفی خاصی ندارد و از محبوبیت و استفاده سراسری در کل جهان برخوردار است. گوگل آنالیتیک با سرویس فوق العاده و کاربردی خود آمار کلی و جزیی بسیار خوبی از عملکرد سایت  را داراست و همچنین بازید کاربران و وضعیت کلی سایت را در اختیار مدیر وبلاگ یا سایت قرار می‌دهد.

لینک دسترسی:  https://www.google.com/analytics

Google Adwords

این ابزار، یکی از بهترین ابزارها در آنالیز کلمات کلیدی است، زیرا به شما کمک خواهد کرد تا با وارد کردن کلمات کلیدی خود، آن را تحلیل و بررسی کرده و یا استفاده از آن را در URL یک وب سایت بررسی کنید. در واقع این مورد به شما درتحلیل کردن وب سایت رقبای خود کمک می‌کند.

لینک دسترسی: http://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Wordtracker

با این ابزار آنالیز کلمات کلیدی، می‌توانید به راحتی کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت مشخص شده، وارد نمایید تا به شما بیش از 100 کلمه کلیدی مرتبط ارائه دهد. همچنین این ابزار میانگین جستجوی روزانه آنها را به شما نشان می‌دهد.

لینک دسترسی: http://freekeywords.wordtracker.com


Google Webmaster Tools

با استفاده از این ابزار آنالیز گوگل، کنترل کاملی بر روی بهینه سازی وب سایت خود خواهید داشت.همچنین کلمات کلیدی، افزودن سایت مپ، و ... از امکانات این ابزار رایگان می‌باشد.

لینک دسترسی: https://www.google.com/webmasters/tools/

#وب_سایت

#سئو

#سایت_مپ

#موتور_جستجو

#گوگل_آنالیز

طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی وب سایت

طراحی نرم افزار تلفن همراه

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi