Dash: دکمهٔ قابل برنامه‌ریزی آمازون برای اینترنت اشیاء
Dash: دکمهٔ قابل برنامه‌ریزی آمازون برای اینترنت اشیاء

آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه خرده‌فروشی آنلاین دنیا است و برای خلاقیت‌هایی که در سیستم فروش خود به خرج می‌دهد، معروف است. این شرکت گجتی دارا است تحت عنوان Dash که اگر بخواهیم به طور خلاصه به معرفی آن بپردازیم، باید بگوییم که این گجت یک دکمهٔ قابل برنامه‌ریزی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند بسته به نیاز خود، آن را کانفیگ کنند.
Dash که در میان توسعه‌دهندگان آمازون تحت عنوان Amazon Web Services Internet of Things Button شناخته می‌شود، به منظور کار کردن با دیوایس‌های مرتبط با #اینترنت اشیاء طراحی و ساخته شده است. به عبارت دیگر، کاربرد این گجت در خانه‌های هوشمند است که با استفاده از یکسری API آمازون و اینترنت اشیاء کار می‌کند (علاوه بر API خود آمازون، دَش را می‌توان با سرویس‌های شرکت‌هایی همچون توییتر، فیسبوک و حتی وب سرویس‌های اختصاصی خودتان مرتبط سازید.) در یک کلام، دَش دکمه‌ای با قابلیت اتصال به وای‌فای است که می‌توان آن را برای انجام هر نوع کاری برنامه‌ریزی -یا بهتر بگوییم برنامه‌نویسی- کرد.
توسعه‌دهندگان خواهند توانست با برنامه‌نویسی منطق این گجت از طریق رایانش ابری، طوری آن را کانفیگ کنند که بسته به یک بار فشردن دکمه، دو بار فشردن دکمه و یا نگاه داشتن طولانی دکمه (Long Hold)، کار خاصی انجام شود. حتی توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا با استفاده از نودجی‌اس، جاوا و یا پایتون، فانکشن‌های مد نظر خود را برای کار با وب سرویس‌های آمازون بنویسند.
آشنایی با قابلیت‌های کاربردی Dash
در‌ واقع، این محصول آمازون ارتباط مابین کاربر و اینترنت را آسان‌تر می‌سازد به این شکل که مثلاً برای سفارش دادن یک کتاب، فرد دیگر نیازی نخواهد داشت تا لپ‌تاپ خود را روشن کرده، به اینترنت وصل کند، وارد سایت یک فروشگاه آنلاین شود و سفارش ثبت کند؛ بلکه همهٔ این کارها صرفاً با فشردن یک دکمه عملی خواهند شد! روی هم رفته، کارهایی که با این دکمه می‌توان انجام داد، عبارتند از:
- پیام فرستادن برای دوستان
- روشن/خاموش کردن یک دیوایس خاص
- سفارش دادن محصول
- لایک و دیسلایک کردن
- روشن/خاموش کردن خودرو
- باز کردن درب گاراژ
- زنگ زدن به پلیس
- سفارش پیتزا
- کنترل از راه دور وسائل منزل مثل یخچال، گاز و …

 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi