10 روش برای بهبود اپلیکیشن ها
10 روش برای بهبود اپلیکیشن ها

سال 2014 سال پیشرفت های چشم گیر برای تلفن همراه بوده و قرار است سال 2015 شاهد تغییرات بیشتری باشیم. شما به عنوان صاحب اپلیکیشن های موبایلی باید دقیقا بدانید که مخاطب از اپلیکیشن چه استفاده ای می کند سپس اطمینان حاصل می کنید که کاربران به دنبال چه قسمتی از اپ هستند و آیا می توانند به راحتی آن قسمت را پیدا کنند؟

وقتی وبسایت شما سازگار با تلفن همراه است به راحتی در دسترس همه ی کاربرانی قرار می گیرد که از دسکتاپ، گوشی هوشمند و یا تبلت استفاده می کنند. همین مسئله یکی از مزایای اصلی وبسایت سازگار _با تلفن همراه_ است. بطوریکه محتوای صفحه به راحتی در اختیار کاربر قرار می گیرد ولی زمانی که یک اپ مخصوص طراحی می کنید همه چیز تغییر می کند.

وقتی شما به دنبال ساخت اپ هستید باید مطمئن شوید که کاربر اپ شما را می شناسد، و می داند که باید چطور آن را دریافت و نصب کند. بنابراین زمانی که به صنعت تجارت الکترونیک قدم می گذارید، نه تنها باید مدیریت اپلیکیشن را بر عهده بگیرید بلکه باید آن را به مخاطب مورد نظر بشناسانید.

برای معرفی اپ و شناساندن آن به مخاطب مورد نظر، 10 روش وجود دارد:

 

اپلیکیشن را روی وبسایت اصلی نمایش دهید

می توانید در مورد اپ در قسمت بالای وبسایت مطلب بنویسید و یا برای آن یک صفحه ی جداگانه در نظر بگیرید. در نهایت باید کاری کنید که مخاطب اپ شما را بشناسد. می توانید در مورد اپ در هر بخشی از وبسایت که مناسب می دانید تبلیغات کنید.

 

مقاله ی بررسی اپلیکیشن را در وبسایت های بزرگ و معروف بررسی اپ منتشر کنید

با اینکه این کار به تلاش بسیاری نیاز دارد، می توانید مقاله ی بررسی اپ مورد نظر را در وبسایت های معروف منتشر کنید و منتظر ورود کاربران از آن وبسایت ها شوید.

 

از تاثیر خبرنامه ها غافل نباشید

حتی پرمشغله ترین افراد هم خواندن ایمیل ها را جز الویت های خودشان می دانند. با فرستادن خبرنامه آن ها را با اپ خودتان آشنا کنید. در این خبر نامه ها دکمه ای قرار دهید که کاربران را مستقیما به اپ می رساند. با این کار ورود کاربران به اپلیکیشن بسیار ساده می شود.

 

در شبکه های اجتماعی در مورد اپلیکیشن جدید تان مطلب بنویسید

اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید دو راه دارید:

راه اول این است که برای اپ یک صفحه ی رسمی جداگانه راه اندازی کنید. در روش دوم می توانید در مورد اپ در صفحه ی اصلی کسب و کارتان در وبسایت هایی مانند توییتر و گوگل پلاس مطلب قرار دهید. از اینستاگرام و پینترست برای ارسال تصویر بخش هایی از اپ استفاده کنید و به مخاطب نشان دهید که فضای داخلی اپ به چه صورت است.

 

در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

با این کار مخاطب های اصلی را شناسایی می کنید. چنین تبلیغاتی واقعا تاثیر گذار هستند. اگر پرداخت هزینه ی تبلیغات برای شما مسئله ی مهمی نیست این روش واقعا برای شما مناسب است.

 

اپلیکیشن خودتان را در بهترین قسمت وبسایت ها (مربوط به فروش اپ) نمایش دهید

اپ شما باید در دسته بندی درست قرار بگیرد چون تنها در این صورت کاربران می توانند اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کنند. قرار گرفتن آن در دسته بندی نامربوط به از دست دادن مخاطب منجر می شود.

 

در انجمن های آنلاین (forum) در مورد اپلیکیشن صحبت کنید

با صحبت کردن در مورد اپ در انجمن های آنلاین مثل یاهو، گروه های لینکدین، گوگل پلاس، توییتر و ... موقعیت بسیار خوبی برای تبلیغات پدید می آید.

 

یک مطلب برای وبلاگ بنویسید

در مطلبی از ویژگی های اصلی و کاربردی اپ بنویسید. در صورت امکان تصاویری از اپلیکیشن به آن اضافه کنید. حتی می توانید یک ویدئو دمو هم در مطلب قرار دهید.

 

لینک اپلیکیشن را در اختیار کاربرانی که از وبسایت خرید کردند قرار دهید

می توانید لینک اپ را در ایمیل های تایید فرآیند خرید بگنجانید. به این ترتیب اپلیکیشن شما در گوشی مشتری های وفادار نصب می شود. به علاوه می توانید یک کوپن تخفیف برای مشتری ها در نظر بگیرید و کاری کنید که مشتری ها بتوانند فقط از طریق وارد شدن به اپلیکیشن از آن استفاده کنند.

 

بررسی اپلیکیشن در وبسایت های فروش اپ

زمانی که اپ شما به دفعات بسیار زیاد دانلود می شود و نظرات مثبتی در مورد آن نوشته می شود کار شما بسیار ساده می شود. این بررسی ها اپلیکیشن شما را میان کاربرانی که سلیقه ی مشابه دارند معروف می کند.

در آخر به خاطر داشته باشید که هدف شما خلق اپلیکیشنی ست که کاربران به دنبال آن هستند، به راحتی آن را پیدا می کنند، دانلود و نصب می کنند و به راحتی از آن استفاده می کنند.

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi