چرا شرکت های کوچک باید به فکر ساخت نرم افزار اندروید و iOS باشند؟
چرا شرکت های کوچک باید به فکر ساخت نرم افزار اندروید و iOS باشند؟

امروزه شیوه های بازاریابی و اطلاع رسانی در حال تحول و پیشرفت است. بازاریابی دیجیتال به تدریج جایگزین روش های سنتی میشود و کسب و کارها را وادار به استفاده از شیوه های نوین میکند. در بازاریابی دیجیتال، روش های متنوعی برای تبلیغ وب سایت و اپلیکیشن، و رساندن پیام به مخاطبان وجود دارد. برخی از این روش ها رایگان اند و برخی دیگر، مانند تبلیغات کلیکی و یا سرویس های افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی، مستلزم پرداخت هزینه اند. با این حال، شاید بتوان ادعا کرد که هیچ روشی مانند ساخت نرم افزار اندروید و iOS، شما را به مشتریانتان نزدیک تر نمیکند.

امروزه ساخت نرم افزار اندروید و iOS نیاز همه کسب و کارهاست، صرف نظر از اندازه و دامنه فعالیت آنها. مالکان شرکت ها و کسب و کارهای کوچک اغلب تصور میکنند که چون شرکت شان هنوز به اندازه کافی رشد نکرده پس باید اولویت را به انجام کارهای واجب تری بدهند، و بنابراین فعلا به اپلیکیشن موبایل نیاز ندارند. اما آنها با کمک اپلیکیشن موبایل میتوانند به رشد و توسعه شرکتشان شتاب بیشتری دهند.

به همین دلیل، ما در اینجا به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا شرکت ها و کسب و کارهای کوچک باید ساخت نرم افزار اندروید و iOS، و تبلیغ کسب و کارشان بوسیله آنها را، بطور جدی مد نظر قرار دهند.


- ساخت نرم افزار اندروید و IOS راه سریعتری برای ارتباط با مشتریان

برای کسب موفقیت نیاز به داشتن وب سایت است. اما نمیتوان این واقعیت را نادیده گرفت که با افزایش تعداد دارندگان تلفن های همراه هوشمند، افراد بیشتری ترجیح میدهند محصول یا خدمات شما را بی واسطه بر روی صفحه موبایل خود ببینند. بنابراین، با طراحی یک اپلیکیشن موبایل کارآمد و کاربرپسند که اطلاعات مورد نظر کاربر را بی کم و کاست در اختیار او قرار دهد میتوان این خواسته کاربران برآورده کرد. البته تاکید ما همزمان بر روی ساخت نرم افزار اندروید و iOS، و بهره مندی از مزایای فراوان این دو سیستم پرطرفدار است.


- روشی برای کسب درآمد

افراد ممکن است بگویند «هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل زیاد است و در حال حاضر بودجه کافی برای ساخت نرم افزار اندروید و iOS را در اختیار نداریم». در پاسخ باید گفت که اولا، روش های مختلفی برای ساخت نرم افزارهای موبایل وجود دارد، مانند «اپلیکیشن ساز»، که کیفیت بسیار بالایی دارد و در عین حال مقرون به صرفه است. دوم آنکه، هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل در مقایسه با بسیاری از فعالیتهای بازاریابی کمتر است. ضمن آنکه هزینه ساخت نرم افزار موبایل را میتوان از طریق روشهای مختلف جبران کرد و با یک تصمیم گیری هوشمندانه و سرمایه گذاری صحیح، از شیوه های درآمدزایی اپلیکیشن موبایل بهره برد. تبلیغات داخل اپلیکیشن یکی از این شیوه هاست.


- نمایش محصولات، خدمات، و پیشنهادات جدید

همه شرکت ها به دنبال بهره مندی از روش های موثر و کم هزینه برای اطلاع رسانی درباره محصولات، خدمات و پیشنهادات جدید خود هستند. چگونه ممکن است کسی نخواهد از چنین امکاناتی استفاده کند؟ مشتری شما به محض اینکه نرم افزارتان را بر روی موبایل اندروید یا iOS خود باز کند محصولات و خدمات جدیدتان را میبیند. همزمان، از این طریق در جریان تخفیفات یا فروش های فوق العاده قرار خواهد گرفت. در واقع، بوسیله نرم افزار موبایل میتوان مشتری را از همه اخبار و رویدادها مطلع نگه داشت و با او تعامل کرد. بدین ترتیب، مشتری تشویق میشود که از اپلیکیشن شما بیشتر استفاده کند و آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد.

اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید و اپلیکیشن موبایل خود را برای تعطیلات و مناسبت های گوناگون آماده کنید، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خواهید داشت. هدف نهایی هر کسب و کاری « افزایش فروش» است، و ما مطمئن هستیم که با اتخاذ تصمیم و روش های هوشمند به این هدف مهم دست خواهید یافت.


- جذب مشتریان بیشتر و ترغیب آنها به دنبال کردن شبکه های اجتماعی

از طریق وب سایت میتوان اطلاعات زیادی درباره محصولات و خدمات به مشتریان ارائه کرد. با اینحال، تجربه نشان داده است که وب سایت در ترغیب مخاطبان به دنبال کردن صفحات شما در شبکه های اجتماعی چندان موفق نیست. اکثر افراد وب سایت را با لب تاپ یا کامپیوتر و شبکه های اجتماعی را موبایل باز میکنند. بنابراین وقتی با لب تاپ یا کامپیوتر وارد وب سایت شما میشوند، انگیزه ای برای کلیک روی آیکون شبکه اجتماعی شما ندارند زیرا شبکه اجتماعی بیشتر یک رسانه موبایلی است. اما با داشتن نرم افزار موبایل، کاربران آیکون صفحات شما در شبکه اجتماعی را در داخل موبایل خود میبینند و انگیزه بیشتری برای کلیک و دنبال کردن صفحه شما در تلگرام، اینستاگرام، و فیسبوک خواهند داشت. همچنین، با ساخت نرم افزار اندروید و iOS، امکان ارتباط و تعامل موثرتری با جوانان خواهید داشت.


تاثیر و کارایی بیشتر در مقایسه با وب سایتهای واکنش گرا

داشتن وب سایت واکنش گرا فکر خوبی است، اما شاید بهترین گزینه برای سرمایه گذاری نباشد. هزینه وب سایت واکنش گرا در مقایسه با اپلیکیشن موبایل بیشتر و امکانات آن محدودتر است. به عبارت دیگر، جذب و تعامل با کاربران موبایل از طریق اپلیکیشن تلفن همراه موثرتر و مقرون به صرفه تر از وب سایت واکنش گرا است.

حالا که صحبت به سرمایه گذاری رسید، باید توجه داشته باشیم که «زمان» هم سرمایه است. بنابراین، مدت زمانی که برای پیاده سازی وب سایت واکنش گرا و تبلیغ آن صرف میکنید را نیز باید به حساب آورید. تبلیغ و بازاریابی وب سایت نیز کار دشوار و پرهزینه ای است، در حالی که برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل روش های کارآمدی وجود دارد

 

خیلی تفاوت نمیکند که اپلیکیشن شما به سادگی یک بلاگ، یا به پیچیدگی یک فروشگاه یا آموزشگاه آنلاین باشد. مهم این است که بهترین روش را انتخاب کنید و به انجام آن متعهد شوید.
محبوبیت اپلیکیشن موبایل روز به روز در حال افزایش است و تصور نمیشود این محبوبیت در آینده ای نزدیک کاهش یابد. بنابراین، سرمایه گذاری بر روی نرم افزارهای موبایل نه تنها مطمئن و پربازده است، بلکه هوشمندانه نیز خواهد بود. پس بهتر است هرچه سریع تر با نحوه ساخت نرم افزار اندروید و iOS آشنا شوید و از مزایای فراوان آن بهره مند گردید.

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi