تاثیر طراحی اپلیکیشن موبایل در آینده کسب و کار های تجارت همراه محور
تاثیر طراحی اپلیکیشن موبایل در آینده کسب و کار های تجارت همراه محور

آیا این گفته که هر مجموعه ای که زودتر دست به طراحی اپلیکیشن موبایل دست بالا را در بازار خواهد داشت واقعیت دارد؟

برای آنکه بدانیم آیا آینده تجارت همراه روشن است یا خیر بهتر است به غول تجارت الکترونیک دنیا یعنی گوگل نگاهی بیاندازیم. نتیجه رتبه بندی سایت ها در گوگل دچار تغییراتی شده است و ریسپانسیو بودن سایت ها در گوشی امتیاز به شمار می رود و همین مسئله نشان از اهمیت سازگار بودن وب با گوشی های همراه دارد. از طرف دیگر همه ما گوگل را شرکتی می شناسیم که در زمینه نرم افزار های تحت وب فعالیت می کند، اما چند سالی هست که گوگل به سمت تولید و عرضه گوشی رفته است! در این زمینه اینقدر سرمایه گذاری صورت داده شده است که اخرین گوشی پیکسل در حد رقابت با گوشی های اپل بود! پس معلوم است که در زمینه گوشی های همراه خبری است و گوگل از اهمیت این دستگاه در آینده تجارت به خوبی آگاه است که چنین سرمایه گذاری انجام داده است. پس معلوم است که گوشی های همراه اتفاق مهمی در زمینه تجارت همراه خواهند بود، اما چگونه ؟

دانشمندان اقتصاد رفتاری اعتقاد دارند برای آنکه بدانیم تجارت به کدام سمت می رود باید بدانیم عادت مردم به کدام سمت می رود و نگرش آنها به زندگی چطوری تغییر کرده است، آنگاه می توان امیدوار بود که بدانیم اقتصاد به کدام سمت متمایل می شود. با توجه به این رویکرد باید مشخص کنیم گوشی های همراه مابین مردم چه جایگاهی دارند. آمارها نشان می دهد که یک فرد در طول روز به طور متوسط نه بار گوشی همراه خود را چک می کند.( در مورد شما که خواننده این متن هستید هم شاید این مورد صادق باشد) تعداد دفعاتی که در روز یک فرد گوشی همراه خود را چک می کند چیزی در حدود 140 بار است! خب واقعیتی که از اطرافیان می بینیم نیز این آمار را تایید می کند، حال باید دید تجارت همراه چطور به سمت موبایل متمایل می شود؟

شبکه های اجتماعی محل فروش نیستند!

شاید این تصور ایجاد شود که شبکه های اجتماعی که عموما در موبایل بسیار رونق دارند، آینده تجارت همراه را تعیین می کند، در اینجا باید بگوییم که شبکه های اجتماعی به هر میزان رشد که برسند نمی توانند درگاه فروش شوند، آنها فقط در حکم بازاریابانی هستند که برای محصول تبلیغ می کنند، آنها نقش کاتالیزور را در تجارت همراه دارند اما نقش اصلی را اپلیکیشن های موبایل بازی می کند.

آینده تجارت همراه و طراحی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن های موبایل آینده تجارت همراه هستند،به اسنپ، تپ سی نگاه کنید، فکر می کنید چه میزان مبادلات در روز در این دو اپلیکشین نوظهور مبادله می شود؟ پس شک نکنید آینده تجارت همراه بر اساس اپلکیشن موبایل خواهد بود.

برای اینکه سهمی از تجارت همراه را از آن خود کنید و یکی از صد و چهل باری که یک فرد به گوشی اش سر میزند را از آن خود کنید چاره ای جز طراحی اپلیکیشن موبایل برای مجموعه اقتصادی تان ندارید. شاید از خود بپرسید چرا چاره ای جز طراحی اپلیکیشن موبایل ندارید؟

پاسخ شما را در سه بند زیر خواهم داد.

1. مردم باید راحت شما را پیدا کنند

در شبکه های اجتماعی فرد واقعا نمی داند چه چیزی منتشر شده است و قسمت سرچ این شبکه ها بسیار بد است، برای فائق آمدن بر روی این مشکل باید جای همیشگی در گوشی های همراه برای خود دست و پا کنید و این امر جز با طراحی اپلیکشین موبایل میسر نیست.

 

2.قابل اعتماد بودن

وقتی مردم می بینند که شما برای طراحی اپلیکیشن موبایل کسب و کارتان وقت گذاشته اید، آنها شما را به نسبت فردی که در شبکه های اجتماعی دست فروشی می کند مورد اعتماد تر می ببینند.

 

3. امکان رد و بدل اطلاعات همیشگی

با طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان همواره یک رسانه در گوشی فرد دارید که فرد با استفاده از آن می تواند از همه فعالیت های شما بدون مزاحمت سایر عوامل مطلع شود، در واقع ذهن مشتری در گیر شما می شود.

 

مردم به این سه ویژگی نیاز دارند پس شک نداشته باشید که اگر دست به طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان می زنید دست بالا را خواهید داشت  و قسمتی از تجارت همراه را تجربه خواهید کرد.

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi