اخطار  FBI به والدین در مورد گجت­‌های اینترنت اشیا
اخطار FBI به والدین در مورد گجت­‌های اینترنت اشیا

هر کسی که صنعت کامپیوتر را دنبال می­کند به خوبی از خطرات ابزار­های نا­امن اینترنت اشیا آگاه خواهد شد. بعضی از تهدید­های احتمالی مربوط به خارج از خانه می‌­شوند مثل ربوده‌­شدن دستگاه‌­ها و استفاده از آن‌ها در حملات. بعضی دیگر مثل هک وب­کم مربوط به داخل خانه و به عنوان خطری برای حریم خصوصی خانواده قلمداد می‌­شوند.

توصیه­‌های FBI برای استفاده امن از گجت­های اینترنت اشیا:

اتصال به اینترنت و استفاده از اسباب بازی­‌ها در محیط­‌هایی با Wi-Fi مورد اعتماد
استفاده از رمزگذاری در هنگام اتصال دستگاه‌­ها به بلوتوث و یا هنگام انتقال داده‌­ها از اسباب‌­بازی به سرور
پیاده­‌سازی بروزترین نسخه‌­های سیستم عامل­ و یا نرم ‌افزارها در اسباب بازی­‌ها
نظارت بر فعالیت­ کودکان در اسباب­­‌بازی‌­ها مانند مکالمات و ضبط صدا
اطمینان از خاموش بودن اسباب بازی‌­ها مخصوصاً آنهایی که دارای میکروفون و دوربین هستند، زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌­شود.
استفاده از کلمه عبور منحصر به فرد در هنگام ایجاد حساب­‌های کاربری (مانند حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص)
تعداد روزافزون دستگاه­‌های اینترنت اشیا با سنسور­های مختلف و ورود آن‌ها به منازل، حمله‌­های هکر­ها رو چند برابر ساخت. چندین دلیل وجود دارد که چرا FBI تصمیم گرفته است این هشدار را بدهد. اولاً این حمله‌­ها می‌­توانند تهدید مستقیمی برای ایمنی کودکان باشند. دلیل دیگر می‌تواند بازگرداندن اعتماد عمومی باشد که بعد از آن که سازمان‌­های امنیتی ایالات متحده از جمله FBI، بدافزار­هایی را ذخیره می‌­کردند که بعدها به دست هکرها و برای حملات سایبری مانند آن‌هایی که خدمات بهداشتی انگلیس را فلج کردند، مورد استفاده قرار گرفت. آژانس همچنین می‌­تواند از افزایش تهدیدها که اسباب بازی­‌های مرتبط با اینترنت را به طور خاص هدف قرار داده است، آگاهی داشته باشد.

اسباب‌­بازی‌­های هوشمند و دستگاه­‌های سرگرمی برای کودکان شامل تکنولوژی‌­هایی هستند که واکنش آنها را براساس تعاملات کاربر متناسب می­‌کنند. این اسباب‌­بازی‌­ها معمولا حاوی سنسورها، میکروفن‌­ها، دوربین­‌ها، قابلیت ذخیره­‌سازی داده­‌ها و دیگر قابلیت‌­های چندرسانه‌­ای – از جمله تشخیص گفتار و گزینه­‌های GPS است”، FBI در یک پست نوشت. “این ویژگی‌­ها می‌­توانند حریم خصوصی و ایمنی کودکان را در معرض خطر قرار دهد به دلیل حجم زیادی از اطلاعات شخصی که ممکن است ناخواسته افشا شود.”

بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌­های IoT (اینترنت اشیا) ویژگی­‌های امنیتی بیشتری را در اختیار قرار می­‌دهند تا رقبای خود را از بازار کنار بزنند. بعضی نیز برای از میان بردن رقبای خود نیز از اجزای ارزان قیمت اما ناامن استفاده می­‌کنند. دستگاه‌­های تولید شده در چین اغلب بیشتر آسیب‌­پذیر و به طور گسترده­‌تر هک شده‌­اند. سال گذشته، به عنوان مثال، در حمله گسترده DDoS توسط یک بوت‌­نت هک دستگاه‌­های IoT باعث ایجاد توقفی در وب­سایت‌­های اینترنتی بزرگ مانند GitHub، Reddit و Spotify شد، و به نظر می­‌رسید که بیشتر محصولات تولید شده توسط شرکت چینی Xiongmai باشند.

بزرگترین هک شناخته شده که اسباب‌­بازی‌­های کودکان را مورد هدف قرار داد، VTech هنگ‌­کنگ بود که داده‌های ۶/۴ میلیون کودک را در برداشت. در این حادثه، پروفایل‌­های کودکان شامل نام، جنسیت و تاریخ تولد آن‌ها منتشر شد. ایالات متحده بیشترین مشتریان VTech و پس از آن فرانسه، انگلیس، آلمان، کانادا، اسپانیا، بلژیک و هلند بیشترین مشتریان را داشتند که به داده­‌هایشان دسترسی پیدا کرده بودند.

در ایالات متحده، FTC اخیراً قوانین حفاظت از حریم شخصی کودکان (COPPA) را برای اطمینان از حفاظت کلیدی در رابطه با اسباب بازی‌­های مرتبط با اینترنت و خدمات مرتبط با آن، به‌­روز کرده است. COPPA در حال حاضر شامل قوانینی در مورد برنامه‌­های تلفن همراه، خدمات اینترنتی مبتنی بر مکان‌­یابی و خدمات VoIP می‌باشد.

اپلیکیشن کنترل وسایل منزل از راه دور

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi