اولین بازی واقعیت مجازی با کنترل ذهن
اولین بازی واقعیت مجازی با کنترل ذهن

استارت آپ Neurable بازی ویدیویی شگفت‌انگیزی در زمینه واقعیت مجازی ساخته است که در آن اشیا را با ذهن خود انتخاب می‌کنید. در این بازی شما به آسانی قادرید اشیا را انتخاب و پرتاب کنید! این بازی در سال آینده وارد بازار خواهد شد.

این استارت آپ دموی بازی علمی تخیلی به نام “بیداری” را که در حال کار کردن بر روی آن است را برای مردم منتشر کرد و به مردم اجازه داد آن را امتحان کنند. در بازی از سربندی استفاده می‌شود که به یک هدست واقعیت مجازی متصل می‌شود.

نقش‌آفرینان بیداری که از یک هدست استفاده می‌کنند باید از یک آزمایشگاه فرار کنند! آن­ها با کمک نیروی ذهن اسباب‌بازی‌های مختلف مانند یک بالون، قالب‌های حروف الفبا و .. را بلند و پرتاب می­کنند و مسیر فرار برای آن­ها باز می­شود.

تکنولوژی بازی ارائه شده که در کنفرانس سیگراف لس‌آنجلس در زمینه انیمیشن کامپیوتری و تکنیک‌های تعاملی نیز به نمایش گذاشته ­شد، استفاده از الکترودهای خشک و قرار دادن آن‌ها بر روی پوست سر است و از الکتروانسفالوگرافی برای ردیابی فعالیت‌های مغز استفاده می­شود. پس از آن نرم‌افزار سیگنال‌ها و الگوی فعالیت مغز را آنالیز می‌کند و متوجه می‌شود باید چه اتفاقی در بازی رخ دهد. این استارت آپ امیدوار است این بازی را در سال جاری کامل و در سال آینده وارد بازار کند.

کاربران در این بازی می‌توانند با استفاده از فقط فعالیت مغزشان منوهای بازی را اسکرول و بخش‌های مورد نیاز در بازی را انتخاب کنند. به‌این‌ترتیب این بازی نمودی از آینده و چیزهای جالب و عجیب است. شما در این بازی قادرید با استفاده از مغز خود به مبارزه با دشمنان بپردازید، بدون این‌که نیاز به کنترل‌های دستی داشته باشید.

راب جیکوب پروفسور علوم رایانه دانشگاه تفت که بر روی رابط های مغز و رایانه مطالعه می‌کند می گوید: “از دیدن این نوع تکنولوژی‌ها که آهسته آهسته به سمت جریان اصلی پیش می‌روند هیجان‌زده‌ام .”

این استارت آپ در مدت‌زمانی کوتاه پیشرفت‌های زیادی را داشته است و ادعا می‌کند پیشرفت‌های بیشتری در راه است که به زودی آن ها را نمایش خواهد داد.

جیکوب در رابطه با این بازی افزود: “تکنولوژی رابط رایانه- مغز در تمام افراد کار نمی‌کند و این به این دلیل پیچیدگی های مغز می‌باشد!”

اگرچه این بازی برای دوستداران بازی‌ها جذاب است، اما می‌توان از آن برای کاربردهای متنوعی استفاده کرد. استفاده در تحقیقات علوم و اعصاب، توسعه وب تحت کنترل ذهن، بازاریابی بر اساس امواج مغزی و ردیابی فعالیت‌های مغزی می‌تواند ازجمله این کاربردها باشد.

#استارت_آپ

#بازی_ویدئوئی

#واقعیت_مجازی

#دمو

#تکنیک_تعاملی

#انیمیشن_گامپیوتری

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi