زندگی نامه جف بزوس، موسس آمازون (قسمت دوم)
زندگی نامه جف بزوس، موسس آمازون (قسمت دوم)

نام شخص  جف بزوس
سال تولد  ۱۹۶۴

محل تولد  ایالات متحده آمریکا

حوزه کاری  چهارمین مرد ثروتمند جهان

ایده‌ای که در یک گاراژ جرقه زد، چگونه توانست به یکی از موفق‌ترین تجارت‌های دنیا تبدیل شود؟ جف بزوس از عادات هوشمندانه موفقیت می‌گوید…

قسمت دوم.
توجه جف بزوس به جزئیات کسب و کار بسیار زیاد است.  با توجه به توضیحات سایت  Portfolio.com، او همزمان  یک قهرمان خوش شانس و یک مدیر بدنام است.  یک مدیر اجرایی که می خواهد در مورد همه چیز از  قراردادها تا  مطالب منتشر شده در  آمازون، اطلاعات کسب کند.  در  ۲۰۱۶، بزوس تقریبا بیش از یک میلیون  از سهام شرکت را به مبلغ ۶۷۱ میلیون دلار فروخت. آمازون در همان سال یکی دیگر از سهام‌های  خود را با ارزش ۷۵۶.۷ میلیون دلار فروخت.
در سال ۲۰۰۰ بزوس شرکت Blue Origin را که  یک شرکت فضایی است راه‌اندازی کرد. ماموریت این شرکت ساخت هتل های فضایی، پارک های تفریحی، مستعمرات و شهرهای کوچک برای ۲ میلیون و یا ۳ میلیون نفر در خارج از  مدار زمین است.  این شرکت برای چند سال مخفی نگه داشته شد تا اینکه در سال ۲۰۰۶ با خرید زمین در غرب تگزاس برای تاسیس آزمایشگاه توجه همه را به خود جلب کرد. طبق  مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۱ از بزوس  منتشر شد این شرکت تلاش می‌کند که همه افراد بتوانند مسافرت به فضا را تجربه کنند همچنین این شرکت متعهد به کاهش هزینه و افزایش ایمنی فضا است.
همسر جف یک رمان‌نویس مشهور به نام مک کنزی بزوس است. آنها صاحب چهار فرزند هستند.
در سال ۲۰۱۴، بزوس توسط کنفدراسیون اتحادیه های کارگری بین المللی (ITUC) نامزد بدترین مدیر جهان شد.  بر طبق گفته شرآر بورو ( Sharan Burrow) دبیر کل ITUC ، جف بزوس نشان دهنده  رفتار غیر انسانی کارفرمایانی است که مدل سازمانی آمریکای شمالی را تبلیغ می کنند. طبق مقاله نیویورک تایمز کار در دفاتر آمازون به عنوان تجربه ای خسته کننده و غیرانسانی توصیف می‌شود و کارکنان زیادی در این شرایط تعلیق و یا  مجبور به ترک کار شدند.
ایده‌ای که در یک گاراژ جرقه زد، در تعامل با چند آموزه  توانست به یکی از موفق‌ترین تجارت‌های دنیا تبدیل شود.
۱-  تمرکز بر مشتری: هسته اصلی مشتریان را راضی نگه دار. در جهت نشاندن لبخند و تامین نیازهای مشتریان نوآورانه کوشش کن.
۲-  تمرین بی‌نظمی: گاهی اوقات موفقیت به شرایط خاصی نیاز ندارد. اجتناب از لوکس بودن می تواند برای نوآوری و بهبود تمرکز شرکت مفید باشد.
۳-  قواعد خودت را بساز: احترام به قوانین  سازمانی، رویکردی رادیکال یا غریزی برای کسب و کار روزمره است که بیشترین تاثیر را دارد.
۴-  تفکرات بلند مدت: نگران نباشید که  تصمیمی ممکن است در لحظه  غم انگیز باشد. این موضوع برای  پاداش های آینده،  گاهی ضروری است.
۵-  ریسک کن: خطرها ارزش خرید دارند.
۶-  اجازه دهید داده‌ها تصمیم بگیرند:
۷-  گرسنه بمانید: جاده موفقیت با نارضایتی عجین شده است. هرگز وضعیت موجود را قبول نکنید یا نگویید «من به اندازه کافی تلاش کردم». در عوض،  به جستجو برای  رشد  ادامه دهید.

#قوانین_سازمانی

#اتحادیه های_کارگری

#عادات_هوشمندانه

#شرکت_فضائی

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi