تبلیغات گوگل چه تاثیری بر کسب و کار می گذارد؟
تبلیغات گوگل چه تاثیری بر کسب و کار می گذارد؟

تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل به دو شکل انجام می شود:
1-   سیستم گوگل ادورز:

در این سیستم وب سایت ها با پرداخت هزینه های مشخص می توانند برای مدت زمان معینی در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. این سیستم تنها سایت را در صفحه اول قرار می دهد و هیچ تضمینی برای ترغیب کاربران به سایت نیست. اما اگر وب سایت عنوان جذاب داشته باشد، می تواند کاربران را برای ورود به سایت مجاب کند. سیستم گوگل ادورز برای مدت کوتاهی تبلیغات خود را انجام می دهد و پس از اتمام قرارداد تبلیغات به پایان می رسد.

2-   سئوی سایت:

سئوی سایت یک راه مشخص و ثابت برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت است. گوگل برای رتبه بندی سایت ها به میزان رعایت آنها از اصول سئو توجه دارد. هر سایتی که سئوی بهتری داشته باشد، بیشتر مورد توجه گوگل قرار می گیرد. بنابراین طبیعی است که گوگل نیز برای این سایت ها تبلیغات بیشتری می کند.

اگر توجه کرده باشید در گوگل قسمت های مختلفی از جمله اخبار، تصاویر، ویدئو، Knowledge Graph، نقشه گوگل، ویکی پدیا، نرخ ارز، خطوط هوایی، رخدادهای ورزشی و .... ایجاد شده است که قرار گرفتن مطالب در هر یک از این قسمت ها با توجه به معیارهای متفاوتی انجام می شود. برای مثال ممکن است یک وب سایت در قسمت اخبار در صفحه اول قرار بگیرد. در حالی که ممکن است عکس های مربوط به صفحات این سایت در بخش تصاویر، در پایین ترین قسمت نتایج جستجوی گوگل باشد. بنابراین نمی توان معیار رتبه بندی سایت ها را در هر یک از قسمت های گوگل، یکسان دانست.

تبلیغات گوگل و کسب و کار
گوگل هر روز در حال پیشرفت و توسعه است و اضافه کردن امکانات و قابلیت های جدید موجب شده تا این موتور جستجو بتواند براحتی برای وب سایت ها تبلیغات گسترده ای انجام دهد. برای مثال می توان به نمایش آدرس و نقشه بسیاری از مکان های مورد نیاز کاربران اشاره کرد. امکان درج نقشه مکان های تجاری بر روی گوگل، به کاربران کمک می کند تا براحتی شرکت ها، رستوران ها، هتل، فروشگاه ها و .... را پیدا کنند.

همچنین امکان نمایش اطلاعات فیلم هنگام جستجو در گوگل نیز باعث شده تا لینک های تبلیغاتی در بالا و پایین صفحات منتشر شود. در گذشته گوگل برای انتشار لینک های تبلیغاتی از سایدبار نتایج جستجو استفاده می کرد. اما محدودیت باکس های تبلیغاتی موجب تغییر روش گوگل شد. در حال حاضر گوگل می تواند چندین ردیف لینک تبلیغاتی را در صفحه نتایج قرار دهد. در این صورت بازدیدکنندگان با مشاهده این لینک ها وارد سایت می شوند و می توانند تبلیغات کسب و کارها را مشاهده کنند.

تاثیر تبلیغات گوگل بر کسب و کار
با توجه به تلاش روزافزون گوگل برای تبلیغات، کسب و کارهایی که در اینترنت فعالیت دارند، می توانند برای دیده شدن و افزایش حجم بازدیدکننده، بخشی از تبلیغات خود را به گوگل بسپارند. کاربران اینترنتی به خدمات گوگل اعتماد زیادی دارند. زمانی که گوگل لینک یک وب سایت را در اختیار آنها قرار می دهد، اطمینان دارند که محتوای وب سایت از سوی گوگل تضمین شده است، بنابراین وارد سایت می شوند.

از سوی دیگر زمانی که کاربران اینترنتی به سوی سایت روانه می شوند، محتواهای سایت را مشاهده می کنند. در صورتی که محتواها جذاب، باکیفیت، به دور از تبلیغات صرف و در برگیرنده اطلاعات مفید باشد، کاربران ناخودآگاه جذب آنها می شوند. اگر مدیران سایت بتوانند محتوای سایت را کاربرپسند تولید کنند، همزمان با تبلیغات گوگل، تاثیر مطلوبی بر روی کاربران بر جای می گذارند.

همچنین گوگل می تواند با تحلیل رفتار کاربران هنگام مشاهده تبلیغات سایت، نیاز و خواست واقعی آنها را شناسایی کند. بنابراین اگر تبلیغات در اختیار گوگل قرار بگیرد، پس از مدتی می توان به آنچه که کاربران نیاز دارند، پی برد و محتواهایی مطابق با میل آنها تولید کرد.

#کاربران-اینترنتی

#گوگل

#سئو

#تبلیغات_گوگل

طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی وب سایت

طراحی نرم افزار تلفن همراه

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi