نقش اینفوگرافی در طراحی سایت و جذب مخاطب
نقش اینفوگرافی در طراحی سایت و جذب مخاطب

اینفوگرافیک چیست و چرا برای کاربران جذابیت دارد؟

 یکی از کارهایی که کارآفرینان آنلاین، برای تأثیرگذاری بیشتر انجام میدهند، طراحی وب‌سایت باقابلیت‌های بصری بیشتر و سرشار از تصاویر و زمینه‌های باکیفیت است. به‌طور خلاصه، توصیه می‌شود تا اینفوگرافیک را در بخش‌هایی که حضور آنلاین دارید به کار بگیرید تا توجه بیشتری را به خود جذب کرده و افراد بیشتری را متوجه خود کنید. این به آن معنی است که آیا شما در حال طراحی سایت برای رسانه‌های اجتماعی هستید و یا فقط می‌خواهید درحالی‌که فعالیت‌های بازاریابی را انجام می‌دهید موجب افزایش جلب آگاهی برای نام تجاری خود و یا رسیدن به مخاطبان گسترده‌تر شوید. اینفوگرافیک یک ابزار آنلاین قدرتمند است که بسیاری از بازاریابان در حال حاضر برای ترویج سایت‌ها و کمپین‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ که این قطعاً منجر به ترافیک بالاتر و بازدید دوباره افراد از سایت شما خواهد شد به همین دلیل است که تعدادی از کارآفرینان در حال پیدا کردن بهترین محتوای اینفوگرافیک برای معرفی کالا و خدمات خود هستند.

نتایج علمی ثابت کرده‌اند که مغز انسان اینفوگرافی ها را دوست دارد که البته این بسیار واضح است. مردم عاشق رسانه‌های رنگارنگ هستند. علاوه بر این، انسان‌ها جهان خود را بارنگ‌ها و چشم‌هایشان تجزیه و تحلیل می‌کنند. بنا به تحقیقات علمی، حجم اطلاعات در طی چند سال گذشته بسیار افزایش‌یافته است و این باعث ایجاد اختلالات زیادی در مغز می‌شود. حتی خواندن کلمات ساده ازلحاظ زمانی بیشتر از دیدن تصویر طول می‌کشد. پردازش اینفوگرافی ها بسیار ساده است و زمان خیلی کمی طول می‌کشد تا مغز انسان اطلاعات نشان داده‌شده توسط عکس را درک کند تا اینکه چندین و چند خط دستورالعمل بخواند. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم پردازش یک اینفوگرافی یک‌دهم ثانیه طول می‌کشد. درصورتی‌که اگر همین اطلاعات متنی باشد چنین زمان کمی امکان‌پذیر نیست. ازاین‌رو که مغز انسان همیشه راه ساده‌تر را دوست دارد،  از این پس باید بیشتر به اینفوگرافی عادت کنیم تا متون ساده.

محبوبیت اینفوگرافی ها شگفت‌انگیز است. بنا به آمار اینفوگرافیها از سال 2007 چیزی در حدود 9000 درصد افزایش‌یافته‌اند. چنین رسانه‌هایی در طیف وسیعی از تبلیغات ازجمله، آگهی‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی، کتابچه راهنمای تجهیزات، فیلم آموزشی، طارحی‌سایت و در بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده می‌شود. درواقع اگر شما نخواهید که از اینفوگرافی استفاده کنید احتمال اینکه به موفقیت آنلاین دست پیدا نکنید، بسیار زیاد است. تبلیغ‌کنندگان به‌خوبی از این ابزار قدرتمند آگاه هستند و از آن در بالا بردن شهرت برند و انجام فعالیت‌های بازاریابی استفاده می‌کنند.

مزایای محتوای اینفوگرافی چیست؟

مزایای استفاده از اینفوگرافیک برای تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان کاملاً آشکار و روشن هستند. اینفوگرافی مؤثرترین راه برای انتقال پیام شما به مخاطبان است. برخلاف متون نوشتاری که نیازمند به‌صرف زمان و تمرکز هستند تا به‌دقت موردبررسی قرار بگیرند تصاویر به‌سادگی در یک‌لحظه درک می‌شوند. در نتیجه اگر شما محتوای اینفوگرافی را برای تبلیغ انتخاب کنید، مردم آن را می‌بینند و آن‌ها را بیشتر به یاد می‌سپارند و پیام آن تبلیغ نیز به‌سرعت دریافت می‌شود. این مسئله همچنین روند جدیدی در بازاریابی است و قطعا ترافیک بازدید بالایی به دنبال خواهد داشت. آن‌ها زبان را تا حدی تجزیه می‌کنند که دیگر اهمیت نخست، زبان نیست. حتی اگر کسی زبان شمارا نمی‌فهمد هنوز هم می‌تواند آنچه در تصویر توضیح داده‌شده را درک کند. تصویر پایین بخوبی این موضوع را نشان میدهد. 

بنابراین اگر همه کاربران این اینفوگرافی های دوست‌داشتنی را می پسندند، پس تنها راه درست همین است که از آن‌ها استفاده کنید و کارها را به کمک آن آسان نمایید.

#اینفو_گرافیک

#کارآفرین_آنلاین

#طراحی_سایت

#قابلیت_بصری

#رسانه_اجتماعی

طراحی اپلیکیشن اندروید

طراحی وب سایت

طراحی نرم افزار تلفن همراه

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi