سایت های استاتیک و سایت های داینامیک
سایت های استاتیک و سایت های داینامیک

طراحی سایت معمولا به دو شکل صورت می گیرد، سایت ها یا استاتیک هستند و یا داینامیک . حال در این جا چه فرقی بین این نوع از سایت ها است؟

بهتر است بگوییم سايت استاتيک که نام دیگر آن ايستا است، وب سايتي است که طراحی آن ساده بوده و با HTML طراحی می شود. در این نوع سایت شما می توانید بدون مشکل و دانش فنی خاصی در زمینه ی طراحی سایت، وب سایت خود را بروز رسانی نمائید. اغلب سایت های استاتیک بعد از طراحی، کم تر دچار تغییر در محتوا می شوند و این به این معنی است که سایت استاتیک بصورت ثابت می ماند ولی می توان محتوای آن را از جمله متن، تصاویر و ... را تغییر داد.

سايت دايناميک که نام دیگر آن سایت پويا می باشد، سايتی است که توسط يک نرم افزار مانند نرم افزار مدیریت محتوای پاراکس وب ، محتوای سایت را کنترل می کند. مزیت این نوع سایت ها در این است که شما برای بروز رسانی کردن محتوای سایت خود هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت و براحتی محتوای خود را با این نرم افزار تغییر می دهید.

برخی از تفاوت های سایت استاتیک با داینامیک

سایت داینامیک توسط نرم افزار مديريت محتوا ایجاد می شود. پاراکس وب نیز با طراحی نرم افزار مدیریت محتوای منحصر به فرد خود با نام سیستم مدیریت محتوای پاراکس وب در این زمینه اقدام نموده است که دارای نکات قابل توجه در مقایسه با سایر نرم افزار های تولید شده می باشد.

برخی از آن نکات عبارتند از:

مدیریت آسان و کاربر پسند : مدیریت محتوای پاراکس وب طوری طراحی شده است که مدیر وب سایت بدون هیچ دانش برنامه نویسی و حتی بدون یک کلمه برنامه نویسی، میتواند بصورت حرفه ای و در محیطی زیبا و کاربر پسند ، براحتی و در کمترین زمان ممکن به صورت آنلاین وب سایت خود را مدیریت نماید.

ماژولار بودن : گاهی نیاز است سیستم خود را به امکانات جدید و یا اختصاصی ارتقاء دهید. مثلا می توانید سیستم خود را به فروش آنلاین، سیستم پیامک، گالری ها و ... متصل و ارتقاء دهید. تمامی قسمت های نرم افزار قابل بروز رسانی و ارتقاء می باشد. همچنین می توانید ماژول های اختصاصی خود را سفارش دهید تا عملیات مورد نظر خود را در وب سایت راه اندازی نمایید.

شما عزیزان می توانید  اطلاعات وب سایت را در هر زمان و مکان بدون دخالت طراح سایت یا برنامه نویس  به راحتي تغيير دهید. در صورتيکه برای تغییر محتوا یا اطلاعات تغيير اطلاعات سايت های استاتيک تنها این کار توسط طراحان و برنامه نويسان وب و اغلب با پرداخت هزينه مجدد انجام پذير است.

در این جا باید یاد آور شویم که هزینه ی طراحی سایت های داینامیک کمی بیشتر از سایت های استاتیک است . اما مزیت آن به این شکل است که شما در طول استفاده از سایت داینامیک خود هیچ مبلغ اضافی را به طراح یا برنامه نویس سایت جهت بروزرسانی سایت خود نمی دهید.

از سوی دیگر برنامه نویسان و طراحان سایت در سایت های استاتیک با مشکل بروز رساني مواجه هستند و پيشنهاد اغلب توسعه دهندگان وب اين است که اگر به فکر توسعه و ارتقاء وب سایت هستيد بايد از ابتدا از سيستم مديريت محتوا استفاده کنید.

سايت شرکت هاd متوسط و بزرگ که به صورت پیاپی در طول روز،هفته و یا ماه ها به روز مي شوند حتما بايد از سيستم مديريت محتوا بهره مند باشد. عدم وجود سيستم مديريت محتوا منجر به افزايش چشمگير زمان پاسخ گويي به نياز مخاطبان و کاهش توان بروز عکس العمل نسبت به تغييرات بازار و در نهايت، عقب ماندن شرکت نسبت به ساير رقبا خواهد شد.

نکته ی آخری که باید در این جا یادآور شویم، این است که در سيستم مديريت محتواپاراکس وب ، شما امکان کنترل پنل (بخش مديريتی) سایت خود دارامی باشید. این پنل شامل : اعمال تنظيمات، ايجاد، ويرايش و به روز رساني اطلاعات و... است در صورتيکه اين امکان درسايت های استاتيک وجود ندارد

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi