طراحی اپلیکیشن تلفن همراه کشاورزی
طراحی اپلیکیشن تلفن همراه کشاورزی

در این مقاله به بررسی فوائد و نحوه اپلیکیشن موبایل کشاورزی پرداخته و به ارائه  نکاتی در خصوص طراحی اپلیکیشن های موبایل در حوزه کشاورزی پرداختیم. همچنین نکاتی در خصوص طراحی اپلیکیشن مزبور و ارتباط آن با طراحی سایت کشاورزی ارائه نمودیم.

علاوه بر طراحی سایت کشاورزی، طراحی اپلیکیشن موبایل کشاورزی ، از دیگر ابزارهایی است می تواند منجر به ایجاد رونق در کسب و کارهای مرتبط با حوزه کشاورزی اعم از تولید و ارائه محصولات کشاورزی و یا ماشین آلات کشاورزی گردد. همچنان که در طراحی سایت کشاورزی می بایست طراحان از اصول و قواعد معینی پیروی نمایند، در طراحی اپلیکیشن موبایل کشاورزی نیز به منظور کارایی بیشتر، می بایست نکاتی مورد توجه طراحان اپلیکیشن موبایل کشاورزی قرار گیرد که در ادامه به بیان برخی از این نکات می پردازیم.

نکات کلیدی در طراحی اپلیکیشن موبایل کشاورزی

طراحی منوی انواع محصولات کشاورزی تولید شده : همان طور که در طراحی سایت کشاورزی می بایست منویی به منظور معرفی و ارائه انواع محصولات کشاورزی تولید شده در نظر گرفت، در طراحی اپلیکیشن موبایل کشاورزی نیز می بایست طراحی این منو از سوی طراحان مد نظر قرار گیرد.
طراحی منوی انواع کود شیمیایی : کودهای شیمیایی نقش مهمی در کشاورزی و فرایند پرورش محصولات ایفا می نماید. بنابراین طراحی منویی به منظور معرفی و فروش انواع کود شیمیایی، از الزامات طراحی سایت کشاورزی و همچنین اپلیکیشن موبایل کشاورزی می باشد.
طراحی منوی تجهیزات کشاورزی : لحاظ نمودن منویی به منظور معرفی و فروش انواع ادوات و تجهیزات مورد نیاز در صنعت کشاورزی، از دیگر مواردی است که در طراحی سایت کشاورزی و همچنین در طراحی اپلیکیشن موبایل کشاورزی می بایست مورد توجه طراحان سایت های کشاورزی قرار گیرد.
طراحی منوی معرفی و فروش بذرهای اصلاح شده : از آنجا که اصلاح نژاد محصولات کشاورزی، یکی از عوامل مؤثر بر ارتقاء کیفیت محصولات ارائه شده به مشتریان می باشد، طراحی منوی معرفی و فروش بذرهای کشاورزی و لحاظ نمودن آن در طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل کشاورزی، امری مهم و حیاتی می باشد.

ویژگی های اپلیکیشن موبایل کشاورزی

کم حجم بودن : اپلیکیشن طراحی شده می بایست کم حجم باشد تا کاربران بدون صرف زمان زیاد برای دانلود و همچنین هزینه اینترنت، به راحتی اپلیکیشن را دانلود نمایند. لینک دانلود اپلیکیشن طراحی شده می بایست در طراحی سایت کشاورزی، لحاظ شده و در اختیار کاربران قرار گیرد.
سهولت نصب : اپلیکیشن طراحی شده می بایست به گونه ای طراحی شود که به راحتی قابل نصب توسط کاربران بر روی گوشی های هوشمند باشد و در استفاده از آن با مشکل مواجه نشوند. در حقیقت، این اپلیکیشن های کشاورزی، می بایست سازگار با گوشی های هوشمند طراحی شوند. همچنین می بایست نحوه نصب این اپلیکیشن، در طراحی سایت مربوطه توضیح داده شود تا کاربران در هنگان نصب با مشکل مواجه نشوند.
سهولت استفاده توسط کاربران : اپلیکیشن موبایل کشاورزی می بایست به گونه ای طراحی شود که به راحتی قابل استفاده توسط کاربران باشد و منوهای این اپلیکیشن می بایست به گونه ای طراحی شوند که اصطلاحا User friendly باشند.

این مقاله توسط تیم آینده پژوهی شرکت پاراکس تهیه و تولید گشته
پاراکس آماده ی حمایت از استارتاپ های حوزه کشاورزی بوده و سعی در دنیایی دیجیتال همگام با تکنولوژی های روز را داراست

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi