۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن
۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن

حوزه ایجاد نرم‌افزارهای موبایل در حال گسترش است، برای تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توان از کلمه میلیون استفاده کرد. آمار دقیق‌تر این است که از آذر ۹۵ تا فروردین ۹۶، ۲٫۶ میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی، ۲٫۲ میلیون در اپ‌استور اپل و ۷۰۰ هزار در مارکت ویندوزفون منتشر شده‌ است. پس بهتر است که شما هم با رعایت این ۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن، خود را به خوبی مطرح کتید.
در این مطلب سعی بر این شده است تا به صورت خلاصه ۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن گفته شود که می‌توانند به موفقیت یک ایده کمک کنند. پس دعوت می‌کنم با من در ایده پردازان پاراکس همراه باشید.
با در نظر گرفتن این آمار می‌توان نگاه امیدبخشی به آینده این حوزه داشت. نیازی نیست شما یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای باشید؛


۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن که باید در نظر بگیرید
در زیر مواردی گفته می‌شود که به شما در تنظیم اولویت و مسیر درست ساخت اپ کمک می‌کند:

۱. قبل از شروع به کار، در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید
مواردی مثل سن، سرگرمی‌ها و …؛ شما حتی می‌توانید یک شخصیت مخاطب ثابت در نظر بگیرید و همیشه برای آنها برنامه بسازید.

۲. بررسی رقبا
فقط در زمانی شما رقیبی ندارید که ایده کاملا منحصر به فردی داشته باشید، وگرنه در بسیاری از مواقع شما رقبای خاص خود را دارید. پس همیشه رقبای خود را بررسی کنید و با ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد در داخل اپلیکیشن وجه تمایزی ایجاد کنید تا توجیه خوبی برای کاربران داشته باشید. این ویژگی حتی می‌تواند نقاط ضعف رقبای شما باشد.

۳. از روندهای کلیدی طراحی استفاده کنید
اپلیکیشن شما باید از نظر بصری هم جذاب باشد، پس فقط به دنبال محتوا نباشید و اپکلیشن زیبایی طراحی کنید. هنگام دانلود اپ، طراحی آن بیشتر مورد توجه است.

۴. اپلیکیشن را ساده بسازید
میلیون‌ها نفر کاربر گوشی‌های هوشمند هستند ولی همه آنها درک کاملی از تکنولوژی ندارند. بنابراین مطمئن شوید که استفاده از اپلیکیشن آسان است و حتی افراد غیر فنی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

۵. اپلیکیشنی با عمکرد سریع بسازید
اپلیکیشن‌هایی که سرعت عملکردی آنها کم است، کاربر را از ادامه استفاده پشیمان می‌کند.

۶. قابلیت استفاده در حالت آفلاین
اپلیکیشن را طوری طراحی کنید که بتوان آن را به صورت آفلاین استفاده کرد، یا بخش‌هایی از آن آفلاین باشد. آنلاین‌بودن تمام بخش‌ها حس خوبی را به کاربر نمی‌دهد.

۷. اپلیکیشن را برای چند سیستم عامل تولید کنید
تمرکز روی یک سیستم عامل به عنوان مثال اندروید باعث می‌شود شما تعداد زیادی از کاربران را از دست بدهید.

۸. حقوق شخصی خود را حفظ کنید
اگر برای ساخت اپ برون‌سپاری می‌کنید حتما قبل از شروع به کار و مطرح کردن ایده، قرارداد کاربری امضا کنید. بعد از اتمام اپ و قبل از انتشار هم می‌توانید آن را ثبت کنید و از کپی‌برداری‌های محتوایی و غیره جلوگیری کنید.

۹. با تبلیغات و ایجاد هیجان قبل از انتشار اپ، کاربران را مشتاق دریافت آن کنید
می‌توانید از رسانه ها و یا روزنامه‌ها استفاده کنید و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی، افراد را وادار به بحث در مورد اپلیکیشن خود کنید.

۱۰. برای کسب درآمد صبور باشید
به گفته کارشناسان اگر سرمایه‌گذاری به درستی انجام شده باشد بین ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد تا سرمایه اولیه جبران شده و درآمدزایی آغاز شود.

همانطورکه در همه حوزه‌ها رسیدن به یک استراتژی خوب و موفق کار ساده‌ای نیست، حوزه توسعه اپلیکیشن‌های موبایل هم از این موضوع مستثنی نیست ولی امیدوارم این ۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن که در بالا ذکر شد به شما در رسیدن به هدف و موفقیت کمک کند.

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi