ساخت اپلیکیشن اندروید بدون دانش برنامه نویسی
ساخت اپلیکیشن اندروید بدون دانش برنامه نویسی
امروزه با پیشرفت فنّاوری  وجود اپلیکیشن (اندروید و ios) لازمه هر کسب‌وکار بزرگ یا کوچک است، شاید خود ما هم به خیلی از این اپلیکیشن ها وابسته شده‌ایم به‌طور مثال: اپلیکیشن های محاسباتی از این‌ رو تولید اپلیکیشن ها می‌توانند منبع درآمد عالی برای ما باشند.
اما یادگیری برنامه‌نویسی اپلیکیشن اندروید و ios  برای خیلی از مردم کار وحشتناکی به نظر می‌آید ! امروز در این مطلب ساده‌ترین راه‌ها برای تولید اپلیکیشن اندروید بدون نیاز به دانش کد نویسی را به شما معرفی کنیم.
 
Field Squared
 
یکی از ابزارهای قدرتمند مبتنی بر وب Field Squaread است. با استفاده از این برنامه می‌توانید اپلیکیشن اندروید خود را با ویژگی‌های دلخواهتان بسازید. از امکانات دیگر این برنامه امکان دسترسی به جی‌پی‌اس و دوربین و بلوتوث و … می توان نام برد.
 
Zengine
 
یکی دیگر از برنامه های مبتنی بر وب Zengine است . این برنامه یک ابزار دو منظوره است برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند اما علاقمند به ساخت اپلیکیشن اندروید هستند ابزارهای لازم برای تولید اپلیکیشن اندروید از قبل نوشته شده است و به سادگی علاقه مندان به ساخت اپلیکیشین میتوانند از این کدها استفاده کنند  و اما این ابزار قدرتمند برای برنامه نویسان امکان نوشتن کد نویسی را فراهم می کند.
 
و اما بهترین زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن کدام اند؟
 
WorkXpres
 
WorkXpressیک ابزار مناسب و عالی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک در ساخت اپلیکیشن اندروید است ، با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید بسیار آسان و بی دردسر اپلیکیشن خود را طراحی کنید،  لازم به ذکر است که این برنامه در حین آسانی یکی از قدرتمند ترین برنامه ها بشمار می رود.
 
SalesForce 1
 
این برنامه یک پلتفرم جهانی برای تولید اپلیکیشن  اندروید است ، این پلتفرم به شما این امکان را می دهد که نرم افزارهای اندروید خود را برای بهبود وضعیت فروش و افزایش بهره وری شرکت خود، توسعه دهید. البته ناگفته نماند این ابزار برای مبتدیان مناسب نمی باشد زیرا برای کار کردن با آن لازم است اندکی دانش برنامه نویسی داشته باشید.
OutSystems Platform
 
ابزاری تحت وب است که امکان تولید اپلیکیشن های اندروید را در دنیای وب فراهم می کند. این برنامه ، با داشتن فضای کاربری جذاب و قدرت بالای خود توانسته است رضایت برنامه نویسان اندروید زیادی را به خود جلب کند.
 
این نرم افزار قدرتمند به وسیله فریم ورک نوشته می شود، لازم به ذکر است برای استفاده از این ابزار، دانش برنامه نویسی فراوانی احتیاج خواهید داشت.
 
 
Webflow
 
یکی دیگر از ابزارهایی که امکان ساخت اپلیکیشن های اندروید، بدون کدنویسی را به شما می دهد Webflow  است. البته امکان نوشتن کد برای افرادی که دانش کد نویسی نیز در این ابزار وجود دارد. می توانید با استفاده از این ابزار، اپلیکیشن هایی با سیستم عامل اندروید، بسیار زیبایی را طراحی نمایید. لازم به ذکر است که رشد توسعه ی نرم افزار ها در این کمپانی بسیار بالا است.
 
 
 
Google app Maker
می خواهیم این ویژگی جدید گوگل را یکم دقیق تر برسی کنیم پس با ایده پردازان پاراکس همراه باشید
 
گوگل به تازگی App Maker را معرفی کرده است؛ هسته و هدف اصلی این برنامه به روی تولید اپلیکیشن های سفارشی بدون نیاز به برنامه نویسی پیچیده است.
 
Google app Makerسرویسی جدید که بخشی از  G Suite است. همانطور که در بالا گفته شده ، گوگل در واقع اجازه ساخت برنامه های سفارشی با توجه به نیازهای بازار هدف کاربر را می دهد.
 
در این سرویس جدید، نیازی به کدنویسی برای تولید اپلیکیشن  ندارید و بیشتر لاین های کد نوشته شده و آماده در اختیار شما قرار گرفته است با drag & drop قابل تکمیل می باشند. شاید App Maker اولین سرویس با این مشخصات نباشد ولی مطمئنا گوگل از رقابت عقب نخواهد ماند! چرا که می تواند داده های لازم را از اپلیکیشن های جی سوییت، مخاطب ها، گروپ ها، نقشه ها و غیره به کار بگیرد.
 
این ابزار از زیرساختی که توسط برنامه های جی سوییت فراهم می شود استفاده خواهد کرد. بنابراین، کاربران بدون نیاز به یک برنامه نویس، قادر به لذت بردن از یک زیرساخت بدون سرور خواهند بود. همچنین، می توانید اپ را با ابزار آنالیزی گوگل (آنالاتیکس Google Analytics)مانیتور کنید.
 
استفاده از این سرویس به دانش کدنویسی بالایی نیاز ندارد ولی یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه دیگر این است که گوگل، شخصی سازی بیشتر را با زبان های HTML، CSS، JS و لایبرری jQuery را امکان پذیر کرده است.
 
از رقبای این ابزار قدرتمند میتوان   App Cloud، PowerApps Mendix، Appian، OutSystems و نام برد.
 
نقطه ضعف: App Maker گوگل فقط برای اعضای اولیه ی سری برنامه های G سوییت قابل دسترس است.
 
با توجه مطالب فوق حال نوبت به نظرات شما می رسد.
آیا به نظر شما اپلیکیشن هایی  که بدون  دانش کدنویسی و به صورت درگ اند دراپ ساخته می شوند. قابل مقایسه با اپلیکیشن های نیتیوی که با زبان هایی همچون جاوا ساخته می شوند از لحاظ پرفورمنس و … قابل مقایسه اند؟
نظرات خود را با سایر کاربران ایده پردازان پاراکس به اشتراک بگذارید.
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi