معرفی و بررسی اپلیکیشن های حمل بار
معرفی و بررسی اپلیکیشن های حمل بار
رقابت در عرصه اپلیکیشن ها
حمل بار – یقینا برای هر شخصی پیش آمده که هنگام استفاده از یک سرویس یا یک اپلیکیشن دچار سردرگمی شده و انتخاب بهترین اپلیکیشن برای او سخت و اپلیکیشن انتخابی برایش ناکارآمد باشد.
 
بازار امروزی دنیا بازار رقابتیه…البته نمیشه گفت فقط بازار امروزی…رقابت جزیی انکارناپذیر هرجامعه و هر زمانیه،گوشی های هوشمند و اپلیکیشن هم که امروزه از محبوبیت بسیار زیادی بین مردم برخوردارند و در چندین سال آینده به تمامی بخش های زندگی راه پیدا میکنند  نیز از این قاعده مستثنی نیستن.
 
تولید اپلیکیشن‌ها علاوه بر اینکه بر زندگی مردم تاثیر گذاشته و روند زندگی را برای آنها آسان تر نموده اند، درآمدزایی مناسبی نیز برای شرکت‌های مختلف داشته است بطوریکه اقتصاد جهانی اپ ارزشی معادل ۱۴۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ داشته است.
 
اپلیکیشن های رقیب:
در این بین وجود چندین اپلیکیشن در یک حوزه فعالیتی و رقابتی مانند اپلیکیشن های نت برگ و تخفیفان و شادیاب یا اپلیکیشن های کارپینو ، اسنپ و تپسی علاوه بر رقابتی تنگاتنگ مابین تولیدکنندگان آن ها باعث سردرگمی انتخاب بهترین سرویس میان مردم شده اند.
البته مابین خدمات دهی این اپلیکیشن ها تمایزات و اختلافاتی وجود دارد که هر شخص با توجه به نیاز خود میتواند اپلیکیشن خود را انتخاب کند.بطور مثال اپلیکیشن اسنپ پیشرو اپلیکیشن ها در حوزه حمل و نقل شهری بود و پس از آن تپسی با ارائه سرویس های شخصی با قیمتی پایین تر از اسنپ بخش قابل توجهی از مشتریان این حوزه را به سمت خود جذب کرد و پس از آن کارپینو با دعوت از تاکسی رانان برای رانندگان خود اعتماد مردم را به خود جلب کرد.
 
قابل ذکر است که در این میان فاکتورهایی مانند رنگ، اندازه فونت ها، تصاویر، در دسترس بودن همیشگی سرویس ها،کاربری آسان و همچنین نحوه ثبت نام و ورود کاربران فاکتورهای بسیار بسیار مهمی برای جذب کاربران هستند.
 
با توجه به تمامی این صحبت ها لازم دیدم که در حوزه حمل بار تفاوت ها، امتیازات و همچنین معایبی از چهار پیشرو صنعت حمل و نقل که باعث تحول عظیمی برای رانندگان و سفارش دهندگان شده اند را ذکر کنم تا با توجه به این موارد  اپلیکیشن مناسب خود را انتخاب کنید.
 
نحوه کار اپلیکیشن های حمل بار:
نحوه کار سیستم های حمل بار بدین صورت است که هرکاربر با ثبت نام بعنوان صاحب بار میتواند اطلاعات مهم از جمله نوع بار، وزن، تاریخ و مسیر ارسال بار و… دررابطه با بار خود را در آن وارد کرده. آنگاه اپلیکیشن اطلاعات این بار را برای تمامی رانندگانی که در سیستم راننده ثبت نام کرده اند ارسال کرده و بین آن ها مناقصه ای برگزار میکند. راننده ای که کمترین قیمت را اعلام کند بعنوان راننده بار انتخاب شده و بار را انتقال میدهد. مسیر حرکت راننده نیز مانند اسنپ از طریق نقشه برای کاربر قابل رویت و پیگیری است. حدود یک تا دوساعت پس از ثبت نام شما اپراتور با صاحب خط تماس گرفته و صحت اطلاعات ورودی را بررسی میکند و در تمامی مراحل شما را یاری و پشتیبانی خواهد کرد. هم صاحب بار کمترین هزینه را پرداخت کرده و راحت تر بار را ارسال میکند و هم راننده هر زمان که بخواهد از بارهای مختلف اطلاع پیدا میکند.
 
اپلیکیشن حمل بار اوبار:
یکی از سامانه های خوب در صنعت حمل بار است که نه تنها برای دارندگان گوشی های اندرویدی بلکه برای کاربرانی که به تلفن اندرویدی دسترسی نداشته و یا ورژن سیستم عامل آنها پایین است دسترسی از طریق  وبسایت اوبار را نیز قرار داده و کاربران میتوانند ار طریق آن ثبت نام کرده و از ان استفاده کنند.در حقیقت عمده کار اوبار از طریق وبسایت صورت میگیرد.
 
پس از گذشت دو تا سه ساعت از ثبت نام در سایت اوبار تیم پشتیبانی با شما تماس گرفته تا پروفایل شمارا تایید و شما را راهنمایی کنند.
 
بدلیل تازه نشر بودن اپلیکیشن اوبار یکی از معایب این سیستم عدم دسترسی کاربران برای دانلود اپ به کافه بازار است که سهولت استفاده از آن را به مراتب پایین می آورد، عدم دسترسی کاربران سیستم عامل ios یکی دیگر از معایب اوبار است، طراحی آن برای گوشی موبایل در سطح متوسطی قرارداشته ولی برای دستگاه های مختلف از جمله تبلت ها ریسپانسو نیست، باعث گیجی و سردرگمی کاربران میشود و پیغام های خطای مداوم باعث میشود که کاربر بیشتر از چند دقیقه در آن نماند.
 
اوبار دارای بخشی برای ثبت نام و ورود بازاریابان است به اینصورت که هرکاربر دارای یک کد معرف بوده و با معرفی کردن هر راننده و وارد کردن کد معرف آن شخص پورسانتی به آن کاربر تعلق گرفته و میتواند از این طریق کسب درآمد کند. در حقیقت بطور قطع نمیتوان گفت این یک مزیت است یا یک عیب…در این رابطه میتوان گفت اوبار قصد گسترش خود از طریق بازاریابی توصیه ای را دارد.
 
اپلیکیشن سموبار:
سموبار یکی از پیشروان صنعت حمل بار به شمار میرود که تا به امروز بازخورد های مثبت و بسیار خوبی را در سراسر کشور دریافت کرده. این سیستم دارای وبسایت و همچنین اپلیکیشن های سیستم عامل اندروید و ios  است. از نظر واسط کاربری تمامی استاندارد های لازم از جمله رنگ،اندازه و خوانا بودن فونت ها و ریسپانسیو بودن برای دستگاه های مختلف ، نحوه دسترسی آسان کاربران را رعایت کرده ، بسیار کاربرپسند است و حضور تیمی قوی در پشت پرده طراحی آن ملموس است.
 
طریقه ثبت نام و ورود به آن از طریق کد احراز هویت بوده که دسترسی به آن را ساده تر میکند.
 
در اپ مخصوص رانندگان شماره هوشمند راننده و کامیون بررسی میشود و سپس اجازه ثبت نام داده میشود که که از ورود افراد متفرقه با اطلاعات غلط جلوگیری شود.
 
اپلیکیشن زینگ  :
زینگ یکی از سیستم های تازه کار حوزه حمل بار است.
 
دسترسی به سرویس زینگ تنها از طریق اپلیکیشن بوده و لینک دریافت آن هم از طریق بازار و هم از طریق وبسایت قابل دریافت است.
 
عدم دسترسی کاربران سیستم عامل ios یکی از معایب زینگ است، از نظر طراحی در سطح خوبی قرار داشته ولی متاسفانه  برای دستگاه های مختلف از جمله تبلت ها ریسپانسیو نیست.
 
زینگ نه تنها برای صاحبین بار و رانندگان قابل استفاده بوده بلکه برای بازاریابان نیز قابل دسترسی بوده و میتواند منبع درآمدی برای کسانی که میتوانند شرکت و یا راننده ای را به اپلیکیشن معرفی کنند نیز باشد.
 
 
 
اپلیکیشن ترابر.نت :
ترابر.نت یکی دیگر از سیستم های موفق حوزه حمل بار به شمار می رود.
 
ترابرنت نیز مانند اوبار هم قابلیت دسترسی از طریق سایت را دارا بوده و هم از طریق اپلیکیشن.
 
در وبسایت ترابر.نت لیستی از اسامی رانندگانی که از آن استفاده میکنند در دسترس است البته از صحت آنها نمیتوان اطمینان حاصل نمود.
 
عدم دسترسی کاربران سیستم عامل ios یکی از معایب ترابر.نت است، از نظر طراحی در سطح خوبی قرار داشته ولی متاسفانه  برای دستگاه های مختلف از جمله تبلت ها ریسپانسو نیست.
 
یکی از مشکلاتی که کاربران ترابر.نت با آن مواجه بوده جستجوی آدرس است.همانطور که میدانید آدرس ها یکی از طولانی ترین فیلدهای اطلاعات کاربران بوده و تایپ کامل آن برای هرشخصی دشوار و وقت گیر است و متاسفانه ترابر.نت در این امر نه تنها در اپ بلکه در سایت نیز یاری رسان کاربر نیست.
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi