نکات کلیدی در تولید محتوا برای سایت
نکات کلیدی در تولید محتوا برای سایت

شاید امروزه در دنیای وب کلمه تولید محتوا به گوش شما رسیده باشد.عبارتی که برای افراد در دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار حائز اهمیت است.امروزه آنچه در تولید محتوا مهم است تولید محتوای با کیفیت وکارامد است.

تولید محتوای با کیفیت موجبات افزایش رتبه وبسایت شما را فراهم میکند.برای مشاغل در دیجیتال مارکتینگ اختصاص یک بخش برای تولید محتوا واستخدام بلاگ نویسان باتجربه بسیار مهم وحیاتی است.یکی از مشکلات بلاگ نویسان پیداکردن یک منبع معتبر است به طوری که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد.
ما در این مقاله سعی داریم راهکارهایی برای تولید محتوای مناسب ارائه دهیم.

داشتن ایده برای تولید محتوا
قدم اول تولید محتوا داشتن ایده مناسب است، شما باتوجه به موضوع وبسایت خود باید تمام موضوعات مرتبط و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

تولید محتوا برای سایت

قراردادن کلمات کلیدی درون محتوا
کلمات کلیدی و مهمی که قرار است داخل وبسایتتان نوشته شود را لیست کنید.برای انجام این کارمی توانید از ابزارهای سئو بهره بگیرید و کلمات و یا عباراتی که بیشتر جستجو شده اند را بیابید.

استفاده از ابزارهای تولید کننده عبارت مرتبط با کلمه کلیدی
علاوه بر گوگل ابزارهای دیگری برای جستجوی عبارت موردنظر وجود دارد که عبارات با بیشترین جستجو را به شما نشان می دهد.

نوشتن عنوان برای تولید محتوای جذاب
شاید به جرات بتوان گفت که عنوان گیرا حتی از خود محتوای شما با اهمیت ترمی باشد، زیرا در عنوان میتوانید کلمات کلیدی را بگنجانید و همینطور این عنوان شماست که در ابتدا کاربر را به خود جلب می نماید.

درنظرگرفتن نیازکاربر
محتوای وبسایت شما روزانه مورد بازدید مخاطبانتان قرار میگیرد، پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز مخاطبان را از زوایای دید مختلف درنظر بگیرد و تمام جنبه ها را پوشش دهد.

دید گسترده در موضوع اصلی
کاربران وبسایت ها معمولا خواستار اطلاعات جامعی درمورد موضوع مورد تحقیق خود هستند، هرچه مساله شما تخصصی تر باشد تشریح بیشتر باعث تمایز وبسایت شما با سایرین می شود.


بروزرسانی اطلاعات
بروز بودن اطلاعات باعث جلب اعتماد بازدیدکنندگان وبسایت شما خواهد بود واز این نظر سایت شما را یک سایت مطمئن معرفی خواهد کرد.

چک کردن وبسایت های رقبا
قبل از تولید محتوا چک کردن چند مورد از وبسایت های مشابه به شما این امکان را می دهد که کاستی های آنان را در محتوای خود درنظر بگیرید، اگرهم در حوزه ی فعالیت شما مقاله ی خوبی نوشته نشده این تقریبا به نفع شماست و احتیاجی به تلاش برای بالا آمدن رتبه وبسایت خود ندارید.

مخالف بقیه بیاندیشید
اگردرمورد یک مساله خاص مقالات زیادی وجود دارد که همه مقاله نویسان با یک دید مشابه و از یک جنبه خاص به آن مساله پرداخته اند اینبار نوبت شماست که دست به قلم شوید و دید بازتری نسبت به مساله مورد نظر ارائه دهید.

یک لیست از مقالات خود داشته باشید
مزیت این کار این است که شما به راحتی می توانید نسبت به موضوع کلی وبسایت خود به بقیه قسمت ها بک لینک (Backlink) دهید.

قراردادن بهترین مقالات دیگر وبسایت ها
بدیهی است که کیفیت مقالات در یک موضوع خاص باهم یکسان نیست و شما باید این مقالات را بیابید و آن را در وبسایت خود قرار دهید.البته این کار را نه با کپی کردن که با تغییر نگارش و با شیوه ای نو و با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید، هدف این کار لینکدهی به سایت شماست چون سایت های رقیب هم این کار را انجام خواهند داد.


تولید محتوا برای سایت

مقالات علمی وآموزشی تولید کنید
بیشتر مردم سوال خود را با “چگونه”شروع میکنند، پس باید سعی کنید در تولید مقاله خود به اینگونه سوالات پاسخ دهید .

برای این کار می توانید از کاربرانی که ایده های علمی و آموزشی تازه ای دارند کمک بگیرید و همچنین با انجام این کار نویسندگان محتوای شرکت شما در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما را آورده که کمک به برندسازی شما نیز می شود.

تمام تجربیات کسب وکار خود را بیان کنید
از دید کسانی که در زمینه کاری شما فعالیتی ندارند ممکن است سوالات بسیاری وجود داشته باشد یا اصلا هیچ دیدگاهی نسبت به این مساله نداشته باشند.

شما باید تمام دیدگاه ها، تجربیات وحتی شایعات را بیان کنید و دلیل کافی برای اثبات آنها بیاورید.

بروزرسانی فرمت مقالات
همیشه راه های جدیدی برای تولید محتوا ایجاد میشود، پس وظیفه شماست که برای تولید محتوای مناسب اطلاعات خود را بروز نگه دارید، شما حتی میتوانید مقالات قدیمی را با همان لینک بازنشر دهید به طوری که موضوع اصلی مقاله تغییری نکند.

برای خوانایی هرچه بیشتر مقاله از فونت هایی که مخاطبین بیشتری میپسندند استفاده شود و همانطور که واضح است وجود عکس بیشترین تاثیر را بر مخاطب شما خواهد گذاشت.

سئو مکانیکی
هنگامی که کار تولید محتوای شما به پایان رسید وقت آن رسیده که اینبار محتوای خود را بر اساس سئو بنویسید.یعنی تمام تکنیک های سئو را در آن رعایت کنید.

رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا
یکی از مسائل مهم واولیه ای که قبل از انتشار مطلب باید به آن توجه ویژه نمود رعایت نکات نگارشی است و به کار بردن صحیح ویرگول، کاما، نقطه و غیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است.

به کار بردن اشتباهی هرکدام از قواعد باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می شود وتمام زحمات شمارا هدر می دهد.

مطالب طولانی بنویسید
اندازه ی یک محتوای استاندارد بین ۲ تا ۳ هزار کلمه است و حداقل این کلمات نیز میتوانید به ۵۰۰ کلمه برسد و اگر مطلب شما کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید چون اصلا بلاگ در نظر گرفته نمی شود و اگر بیش از ۴۰۰۰ کلمه باشد بهتر است آن را به دو مقاله تقسیم کنید.

از تکنیک های کلاه سیاهی استفاده نکنید
برای ارائه مطلب به گوگل حتما آن را یک فرد جدی و باهوش فرض کنید که تمام خطاهای شما را متوجه خواهد شد، پس سعی نکنید که گوگل را فریب دهید.

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت
زمانی که شما صفحه ای را در گوگل ایجاد می کنید پس از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود و اگر این صفحه بعداً مخاطبی نداشته باشد رتبه ای که توسط این صفحه به وبسایت شما داده شده از بین می رود، هدف به گونه ای یادآوری و نشان دادن خود به گوگل است.

معرفی منبع و لینک
یکی از مزایای این کار دادن اطمینان خاطر به خواننده است، اتفاقا بیشتر افراد دوست دارند ببینند که شما سعی در کپی نداشته اید و در اینصورت کاربر راحت تر به مطلب شما اعتماد میکند.

استفاده درست از کلمات کلیدی
هیچ موردی مانند کلمات کلیدی نمیتواند رتبه وبسایت شما را بالا ببرد یا بالعکس خراب کند، اغلب تولید کنندگان محتوا با این تفکر که استفاده هرچه بیشتر کلمه کلیدی شانس مقاله آن ها را برای دیده شدن بیشتر خواهد کرد مطالب خود را می نویسند، در صورتی که بر اساس چگالی میانگین استفاده از هر کلمه  ۲الی  ۳درصد کل کلمات مقاله می باشد.

خود را معرفی کنید
برای کاربری که مقاله شما را برای کسب اطلاعات می خواند بسیار حائز اهمیت است که این مطلب را چه کسی و با چه پیش زمینه کاری نوشته است.شما می توانید برای معرفی خود از شرکتی که در آن مشغول به کار هستید و همچنین از تجربیات خود استفاده کنید.

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi