بررسی ضعف های سیستم رایگان وردپرس
بررسی ضعف های سیستم رایگان وردپرس

در اینترنت پر است از وب سایت‌هایی ارزان قیمت‌تر که توسط سیستم‌های آماده نظیر وردپرس ، دروپال ، جوملا و .... طراحی شده‌اند.

حال سوال این است که آیا شما نیاز به یک سیستم آماده دارید و یا نیاز به وب سایت کاملا اختصاصی؟

اغلب، استفاده از سیستم‌های آماده هزینه پایینی دارد و شاید در مراحلی حتی هزینه ای هم نداشته باشد و بزرگترین وجه مثبت سیستم‌های آماده کاهش هزینه اولیه است و از طرفی استفاده از این سیستم‌ها برای وب سایت نکات بسیار منفی‌ای نیز دارد.

در این مقاله ورد پرس را به عنوان یکی از سیستم های آماده و رایگان بررسی مینماییم

هویت شما

میتوان به نحوی فعالیت در اینترنت را به مانند داشتن یک تابلو در یک نمایشگاه نقاشی تشبیه کرد. استفاده از سیستم‌های آماده با طراحی آماده مانند نقاشی کشیدن در تابلوی افراد دیگر است. شاید آن شخص بتواند به سختی یک درخت در آن نقاشی بکشد و اسمش را در آنجا بنویسد، ولی هیچوقت نمیتواند ماهیت آن را کاملا از آن خود کند و به دیگران بگوید که این نقاشی خود اوست. با اطمینان میتوان گفت که همه حداقل به این پی میبرند که این کار نقص دارد و قابل توجه نیست و براحتی از کنارش رد میشوند. بنابراین هویت مالک نقاشی به عنوان یکی از شرکت کنندگان برای کسب درآمد و شهرت در نمایشگاه به خطر میافتد و هیچگاه نمیتواند جایگاه خود را بدست بیاورد.

ضعف امنیتی در وردپرس

جدی ترین ضعف وردپرس از نقطه نظر کارشناسان شرکت پاراکس وب و سایر توسعه دهندگان و فعالان این عرصه , مشکلات امنیتی آن است که آن را دائما در معرض خطر قرار میدهد . با توجه به این موضوع و رشد حرفه ای نرم افزارها در جهان در مقابل رشد و توسعه وب , میتوان گفت که این یک واقعیت است که شما دائما در معرض این آسیب قرار دارید و این سیستم نیاز دارد که مدیر آن , دائما از نظر امنیتی و اطلاعات امنیتی در سطح مطلوب باشد .

عدم پشتیبانی متمرکز

توسعه دهندگان وردپرس , هیچگونه پشتیبانی منظمی را در این باره ارائه نمیکنند و اغلب پشتیبانیها توسط جامعه مشتاق کاربران به یکدیگر داده میشود . نتیجه این میشود که در انجمن پشتیبانی وردپرس سوالات زیادی بی جواب میماند و یا بد و نادرست پاسخ داده میشود .

وظیفه ی اصلی ورد پرس ارائه سیستم وبلاگدهی است

وردپرس همچنان به عنوان یک موتور وبلاگ نویسی شناخته میشود و هنوز به عنوان یک سایت ساز شناخته نمیشود (هر چند بسیاری از مراجع و توابع آن در حال تبدیل شدن و رسیدن به استانداردهای سایت است و اغلب کدهای آن به سمت refactored شدن پیش میروند) .

سنگین بودن وردپرس از دیگر معایب آن است

در وردپرس , HTML / CSS / JS همگی ورم کرده و بزرگ هستند و شما نیاز به نصب HTML / CSS / JS minifiers دارید که CPU را نجات دهید . ویرایشگر WYSIWYG وردپرس نیز HTML را بد و سنگین تولید میکند و این در حالیست که اغلب تم ها و پلاگین های وردپرس نیز ورم کرده و سنگین هستند .

محدودیت در توسعه ی وب سایت

اگر اکنون به دنبال راه اندازی یک سایت جدید هستید و می خواهید پلتفرم خاصی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که نیازمندی های خود را نوشته و تعیین کنید که چه توقعی از سایت مورد نظر در کوتاه مدت و دراز مدت دارید و در آخر با بررسی دقیق امکانات وردپرس و سایر روش های طراحی سایت و با مشورت با یک کارشناس طراحی سایت خبره می توانید بهترین روش را انتخاب کنید.

شرکت پاراکس وب با توجه به سال ها تجربه در حوزه برنامه نویسی سیستم مدیریت محتوای خود را بر بستر PHP طراحی و برنامه نویسی نموده و از مزایای سایر سیستم ها در نرم افزار های خود استفاده و معایب آنها را اصلاح نموده تا بتواند سیستم مدیریت محتوایی قوی و قابل توسعه برای خود نگارش کند ، این امر به مشتریان امکان انتخاب بهترین ماژول ها را در طراحی وب سایت داده و همواره آنان را از خدمات و پشتیبانی کارشناسان فنی پاراکس وب راضی نگه میدارد

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi