React Static: فریمورکی سریع و قدرتمند به‌ منظور ساخت وب‌سایت‌های استاتیک
React Static: فریمورکی سریع و قدرتمند به‌ منظور ساخت وب‌سایت‌های استاتیک

React Static یک فریمورک سریع، سبک و قدرتمند برای لایبرری React است که به‌ منظور ساخت اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های استاتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فریمورک به گونه‌ای طراحی شده است تا بتوان وب‌سایتی با آن طراحی کرد که با استانداردهای بالای سئو مطابقت داشته باشد. همچنین React Static موجب بهبود عملکرد سایت شده و تجربه‌ای عالی برای کاربران و دولوپرها رقم خواهد زد.

نحوۀ کار فریمورک React Static
برای لود صفحۀ اول سایت، حداقل موارد لازم برای رِندِر کردن کامل آن صفحه به‌ منظور نمایش سریع‌تر محتوا، دانلود می‌شوند. در حقیقت، این حداقل‌ها شامل یکسری کد HTML و CSS خاص است که به‌ صورت استاتیک و در زمان ساخت وب‌سایت در آن اکسپورت شده‌اند. هم‌زمان، تنها کدهای استارت اولیهٔ سایت، تمپلیت و دیتای مورد نیاز در پاسخ به یک درخواست خاص کاربر در مرورگر اصطلاحاً پوش می‌شوند و لایبرری ریئکت نیز از طریق یکسری کد HTML لود می‌شود.

در ادامهٔ فرایند بارگذاری سایت، بقیۀ قسمت‌های وب‌سایت از طریق تقسیم‌بندی سورس‌کد و دیتای مختلف لود می‌شوند که این فیچرها (ویژگی‌ها) به دولوپر این امکان را می‌دهند تا بتواند کد و دیتای خود را به پَک‌های مختلف تقسیم کرده و در صورت لزوم، آن‌ها را لود کند و این در حالی است که اگر به‌ درستی استفاده شوند، می‌توانند تأثیر بسزایی بر کاهش زمان لود صفحات داشته باشند.

اگر خوشبینانه به مسئله نگاه کنیم، ممکن است برخی قسمت‌های وب‌سایت از حافظۀ اصلی به حافظۀ کَش منتقل شده باشند که به‌ صورت موقت در آن ذخیره‌ شده و برای استفاده‌های بعدی آماده می‌شوند. در این صورت لود دیتا بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد (لازم به ذکر است که تمامی این مراحل در کسری از ثانیه انجام خواهند شد).

روش نصب React Static  
به منظور نصب این فریمورک، ابتدا نیاز به npm دارید که پس از نصب این پکیج منجر، به سادگی و با استفاده از دستور زیر قادر خواهید بود React Static را روی سیستم خود نصب نمایید:

$ npm install -g react-static
آشنایی با برخی از شاخص‌ترین ویژگی‌های React Static  
با توجه به ویژگی‌های این فریمورک، امکاناتی که برای کاربران فراهم خواهند شد را در ادامه عنوان می‌کنیم:

اولین ویژگی اینکه صفحات وب در مرورگر شما سریع لود خواهند شد و کاربران از این سرعت بالا لذت خواهند برد (وب‌سایت شما با سرعتی معادل سرعت لایبرری React کار می‌کند؛ در واقع، شما برای لود صفحات تقریباً هیچ انتظاری نخواهید کشید).

همچنین می‌توانید از قابلیت Throttle ریئکت نیز استفاده کنید. چنین قابلیتی این امکان را در اختیار دولوپرها قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که برخی توابع فقط یک بار در هر چند میلی‌ثانیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت که بدین ترتیب، باعث کاهش تعداد دفعات فراخوانی آن توابع می‌شود. در همین راستا، می‌توانید یک SPA کامل برای کاربران خود ایجاد کنید (SPA مخفف عبارت Single Page Application بوده و یک وب اپلیکیشن یا وب‌سایت است که این قابلیت را در اختیار دولوپرها قرار می‌دهد تا سایتی طراحی کنند که با کاربران تعامل داشته باشد؛ در راستای برقراری این تعامل، برای لود صفحۀ جاری درخواستی کاربر، به جای اینکه کل صفحات درخواستی جدید دوباره از سرور لود شوند،‌ پیج مد نظر به صورت دینامیک بازنویسی مجدد شده و لود می‌شود. در یک SPA، تمام کدهای لازم از جمله جاوااسکریپت، اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس با لود تنها یک صفحه بازیابی می‌شود، یا اینکه منابع مناسب به صورت پویا لود شده و در صورت لزوم و در پاسخ به درخواست‌های کاربر به صفحه افزوده می‌شوند. این روش موجب ایجاد یک #تجربۀ کاربری عالی برای کاربران خواهد شد).

در نهایت با استفاده از این قابلیت‌ها ضمن برخورداری از استانداردهای بالای سئو در وب‌سایت خود، از قدرت فوق‌العادۀ یک سایت استاتیک، از جمله استفاده از وب اپلیکیشن‌های اصطلاحاً Progressive (مخفف عبارت WPA) نیز برخوردار خواهید شد (WPA یک وب‌اپلیکیشن است که از قابلیت‌های وب مدرن استفاده می‌کند تا تجربۀ استفاده از یک وب‌سایت را به عنوان یک اَپ موبایل برای کاربران فراهم کند که البته این اپلیکیشن‌ها به شرایط خاصی نیاز دارند؛ روی سرورها دیپلوی شده و از طریق یکسری URL قابل دسترسی هستند و توسط موتورهای جستجو نیز ایندکس می‌شوند).

همچنین می‌توانید وب‌سایت خود را از طریق سرورهای توزیع شده نیز لود کنید. وب‌سایت‌هایی که از تکنولوژی CDN یا Content Delivery Network استفاده می‌کنند، می‌توانند دیتای مورد نیاز کاربر را به سرعت لود کنند چرا که حداقل موارد مورد نیاز برای لود صفحات را از نزدیک‌‌ترین سرور به کاربر بارگذاری خواهند کرد.

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi