مایکروسافت: اپل دیگر رقیب ما نیست!
مایکروسافت: اپل دیگر رقیب ما نیست!

از زمانی که Satya Nadella مدیریت مایکروسافت را در سال 2014 برعهده گرفت، تغییرات زیادی رخ داد که از آن جمله می‌توان آشتی مدیران این کمپانی با کامیونیتی #اپن‌سورس اشاره کرد! در حقیقت، پس از تغییرات داخلی صورت گرفته در این کمپانی، مایکروسافت دیگر تنها با ویندوز شناخته نمی‌شود و باتوجه به تجربه‌ای که این کمپانی در زمینهٔ سخت‌افزار و نرم‌افزارهای کارآمد تاکنون داشته، تمرکز اصلی آن به کلود معطوف شد. 
وقتی دربارهٔ مایکروسافت صحبت می‌شود، نادیده گرفتن کمپانی دیگری که در کنار مایکروسافت در ساخت سیلیکون‌ولی کمک کرد تاحدودی کم‌لطفی است. در واقع، از زمان تأسیس مایکروسافت و اپل تاکنون، کسانی که بیرون گود نشسته‌اند رابطهٔ دوستی و دشمنی میان مایکروسافت و اپل را به وضوح دیده‌اند.
Bill Gates، رئیس شرکتی که یک بار توسط اپل به نقض کپی‌رایت محکوم شد، بعدها به آن‌ها کمک کرد تا از ورشکستگی نجات یابند. حال کار به جایی رسیده که مایکروسافت ادعا می‌کند دیگر به رقابت اعتقادی ندارد! حداقل این همان چیزی است که مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، Chris Capossela، در یک مصاحبه گفت. وی اعتقاد دارد که:
مایکروسافت از اون فضای رقابتی‌ای که من فکر می‌کنم در گذشته داشتیم فاصله گرفته. صنعت تکنولوژی مملو از این نوع پارادوکس‌هاست؛ از طرفی رقابت و از طرفی دیگر شراکت و همکاری و اپل مثالی عالی برای ماست. در حال حاضر هم تمرکز ما به طور ویژه بر روی افرادیه که از محصولات ما استفاده می‌کنن.
این موضوع تنها محدود به اپل نمی‌شود. در حقیقت، Capossela اشاره می‌کند که رقابت‌های قدیمی تکنولوژی دیگر اهمیتی ندارند؛ کمپانی‌های مختلفی داوطلب شده‌اند و بر روی پروژه‌های مشترک کار می‌کنند. به عنوان مثال، گوگل از ابزار Visual Studio Code مایکروسافت استفاده می‌کند و یا آمازون و مایکروسافت با هم همکاری می‌کنند تا Alexa و Cortana را با هم ادغام کنند.
استراتژی جدید مایکروسافت در یک کلام
همان‌طور که طی چند سال مشاهده شده است، استراتژی جدید مایکروسافت شامل ساخت محصولات برای پلتفرم‌هایی است که مردم عادی استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که چندین اپلیکیشن مایکروسافت هم در Google Play و هم در App Store منتشر شده‌اند.

 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi