Harsha Suryanarayana: یکی از دولوپرهای موفق هندی که در حادثهٔ رانندگی جان خود را از دست داد
Harsha Suryanarayana: یکی از دولوپرهای موفق هندی که در حادثهٔ رانندگی جان خود را از دست داد

Harsha Suryanarayana که با نام مستعار Humblefool شناخته می‌شد، یک محقق کامپیوتر بود که بیشتر به خاطر مهارت‌های خارق‌العاده‌اش در برنامه‌نویسی شهرت پیدا کرده بود. او در جامعهٔ برنامه‌نویسی تحسین دیگران را برانگیخته بود چرا که بهترین عملکرد را در Google Code Jam ،ACMICPC و Red on TC داشت که متأسفانه در سال 2014 به علت تصادف با یک خودرو جان باخت. 
در 15 ژوئن سال 2014 گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد یک متخصص فناوری به همراه همسرش، قربانی یک تصادف رانندگی بوده‌اند که راننده از محل حادثه گریخته است اما بعدتر مشخص شد که این متخصص فناوری کسی نبوده جز Harsha Suryanarayana که در آن زمان 32 سال بیشتر سن نداشت. طبق گزارشات، سوریانارایانا به همراه همسرش در اطراف آپارتمان خود در حال قدم زدن بودند که این اتفاق افتاد و این حادثه فقط یک قربانی داشت و آن هم یکی از نوابع توسعهٔ نرم‌افزار هند بود.
هارشا که فارغ‌التحصیل موسسهٔ فناوری اطلاعات هندی الله‌آباد بود، بیشتر با نام مستعارش یعنی Humblefool شناخته می‌شد و افراد نزدیک و آشنایان معمولاً او را ارباب هارشا (Lord Harsha) صدا می‌زدند. هارشا در سال 2006 از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. البته برخلاف بیشتر مهندسین هندی، او به دنبال پول‌های کلان در شرکت‌های غول فناوری چند ملیتی مثل مایکروسافت یا آمازون نرفت و به جای این کار، او به دانشکده‌اش برگشت و سعی کرد به دانشجوها در آماده شدن برای فینال مسابقات جهانی بین دانشگاه ACM کمک کند (حتی یک بار هم هارشا خودش نمایندهٔ هند در مسابقات ACMP ICPC بود.)
در دوران زندگی‌اش، سوریانارایانا سه استارتاپ تأسیس کرد که MyCodeSchool که با الهام از Khan Academy تأسیس شد یکی از آن‌ها بود که هارشا در تأسیس آن نقش داشت. Top Coder هم برای یادبود Humblefool، مسابقات SRM 625 (مسابقه تک راندی) را به هارشا اختصاص داد.

 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi