Stripe: شرکتی که به پرسنل خود آموزش کدنویسی می‌دهد!
Stripe: شرکتی که به پرسنل خود آموزش کدنویسی می‌دهد!

اهمیت آموزش اصول کدنویسی به اقشار مختلف جامعه، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، امروزه چنان زیاد شده است که می‌بینیم شرکت‌های بزرگی همچون اپل، گوگل، فیسبوک و دیگر غول‌های فناوری دنیا شروع به سرمایه‌گذاری روی این قضیه کرده‌اند. گرچه بسیاری از شرکت‌ها برای آموزش اصول کدنویسی به پرسنل خود به همان دوره‌های آموزشی آنلاین که ما و شما از آن‌ها استفاده می‌کنیم اکتفا می‌کنند، اما این در حالی است که برخی شرکت‌ها همچون Stripe آموزش کدنویسی را به شیوهٔ اختصاصی خودشان استارت زده‌اند.
Stripe یک سیستم پرداخت آنلاین است که به‌ واسطهٔ ارائهٔ API با ویژگی‌های پیاده‌سازی بسیار آسان، پروسهٔ پرداخت برای بسیاری از سرویس‌های آنلاین را تسهیل کرده است .بر اساس سیاستی تعجب‌برانگیز، مدیران این کمپانی در سال 2016 شروع به آموزش اصول کدنویسی به پرسنل خود کرده‌اند به طوری که به گفته مسئولین این کمپانی، تلاش‌هایی که در زمینهٔ آموزش کدنویسی صورت گرفته به هیچ وجه به این دلیل نیست که از همهٔ کارمندانش مهندس نرم‌افزار بسازد، بلکه این اقدامات تلاشی برای فراهم کردن دید عمیق‌تری نسبت به سرویس‌های عرضه شده توسط این شرکت است. در همین راستا در بیانیهٔ این شرکت آمده:
سال 2016 ما تصمیم گرفتیم یک قدم جلوتر رفته و برای هر کارمندی که علاقمند است کلاس آموزش کدنویسی برگزار کنیم اما هدف از این کلاس‌ها این نبود که به افراد کمک کنیم تا یک دولوپر تمام‌وقت شوند، بلکه در عوض هدف این بود که به افراد برای درک عمیق‌تر و بهترِ چگونگی پروسهٔ توسعهٔ نرم‌افزارهای مدرن کمک شود تا با روش‌های حل مسئله در شرکت‌های حوزهٔ تکنولوژی بیشتر آشنا شوند و فهم این موضوع برای آن‌ها راحت‌تر شود. 
همچنین امیدوار بودیم که اگر شرکت‌کنندگان از این موضوع لذت برده باشند، این کار بتواند پایه‌ای باشد برای ادامهٔ خودآموزی آن‌ها چرا که معمولاً شروع کردن، سخت‌ترین قسمت انجام کار است.
این برنامهٔ آموزشی 50 ساعته، از آگوست 2016 شروع شد به مدت ده هفته طول کشید؛ هر هفته 24 نفر از کارمندان استرایپ در دو کلاس 2.5 ساعته‌ شرکت کرده و این در حالی بود که محوریت کلاس‌ها روی توسعهٔ وب می‌چرخید اما در عین‌ حال مباحثی پیرامون HTTP ،Ruby ،Linux ،Git ،SQL ،HTML ،CSS و JavaScript نیز به دانشجویان ارائه شد. این کلاس‌ها شامل تدریس حضوری، ویدئو کنفرانس و پیاده‌سازی پروژه‌های شخصی بودند و همچنین مربیان شرکت استرایپ به جای جابه‌جایی بین زبان‌های برنامه‌نویسی، متدهای رایج تدریس را به بخش‌های اختصاصی تقسیم کردند که عبارت بودند از:
- مقدمه‌ای بر مهندسی نرم‌افزار: آموزش طرز فکر کردن در مورد کدها به همان متدی که مهندسین این شرکت انجام می‌دهند یکی از مراحل کار بود. همچنین آموزش در مورد زبان برنامه‌نویسی Ruby و نحوهٔ دیباگ کردن آن و استفاده کردن از ابزارهایی مانند گیت‌هاب و ترمینال نیز در این بخش از آموزش صورت گرفت.
- مرحلهٔ آشنایی با وب اپلیکیشن: این بخش از آموزش شامل بررسی ترکیبی از تکنولوژی‌هایی بود که ساختار یک وب اپلیکیشن را تشکیل می‌دهند (مانند HTML و CSS) که یک ساعت در هفته به طول انجامید.
- پیاده‌سازی پروژه‌: ساخت یک پروسهٔ انتگرال‌گیری ساده توسط API عرضه شده توسط این شرکت و در نهایت طراحی پروژهٔ پایانی به انتخاب خود کارمند شرکت که چهار ساعت در هفته به‌ طول می‌انجامید.
پس از موفقیت‌آمیز بودن این طرح آموزشی، شرکت Stripe در نظر گرفت تا در سال‌های بعد نیز نیز کارمندان غیر مهندس خود را با این سیلابس آموزشی تعلیم دهد به طوری مدیران این شرکت اعتقاد دارند که این یک روش اصولی برای آموزش کدنویسی به پرسنل شرکت است که حتی می‌تواند حس وفاداری کارمندان را هم تقویت کند.

طراحی اپلیکیشن | طراحی نرم افزار اندروید | طراحی اپلیکیشن ios | طراحی وب سایت | تولید اپلیکیشن اندروید

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi