رونمایی از نرم افزار صحیفه سجادیه به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
رونمایی از نرم افزار صحیفه سجادیه به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

سالک در مراسم رونمایی از نرم افزار صحیفه سجادیه : مردم جهان تشنه اسلام ناب هستند .

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در سطح بین المللی مردم تشنه اسلام ناب هستند گفت : لابی صهیونیست ها در حال حاضر علیه ملت ایران فعالیت های بسیاری را انجام می دهد و لذا اینجا ارزش تهیه این نرم افزار شیعی به عنوان یک عبادت سیاسی اجتماعی و دینی مشخص می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد سالک کاشانی در مراسم رونمایی از اولین نرم‌افزار صحیفه سجادیه برای سیستم عامل (IOS) که با حضور جمعی از فعالان قرآنی و فرهنگی کشور، برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس و سلطانی‌صبور عضو کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد، گفت: سیاست کمیسیون فرهنگی مجلس در بودجه 92 کشور بر سه اصل استوار است. تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور به عنوان یک محور مهم در حوزه‌های علمیه مورد توجه است، همچنین در این کمیسیون فعالیت‌های فرهنگی کشور اعم از دستگاه‌های دولتی، مردمی و غیرمردمی در عرصه مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر در کمیسیون فرهنگی مجلس توجه به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در مسائل دینی نیز مورد توجه بوده که این موارد در بودجه 93 هم لحاظ خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار فراوانی در کشور وجود دارد که ما تلاش داریم همه موارد گفته شده را در نگاه فرهنگی کمیسیون بگنجانیم.

وی افزود: تاکنون 4 گروه در این باره تشکیل شده است که این 4 گروه تلاش می‌کنند طرح‌های کلیدی را به اجرا درآورند. یک طرح در این باره مسجدمحوری است. البته کمیسیون فرهنگی مجلس محور اصلی خود را در این باره بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری قرار داده است که خوشبختانه بستر این کار را شورای انقلاب فرهنگی فراهم کرده تا مسائل فرهنگی کشور بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: البته طرح امر به معروف و نهی از منکر هم از جمله طرح‌هایی است که در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد توجه قرار گرفته است. تاکنون بیش از 20 ماده از این طرح را در کارگروه مربوطه به تصویب رسانده و امیدواریم در آینده این طرح به اجرا درآید.

سالک تصریح کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده برای تحکیم نظام خانواده و مسائل موالید است که باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

وی گفت: طرح جامع رسانه‌های ملی و کشوری، طرح صدا و سیما و نظارت بر آن از جمله دیگر طرح‌های مورد توجه در کمیسیون فرهنگی مجلس است.

سالک ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس این اطمینان را خواهد داد که این گونه اقدامات فرهنگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

این نماینده مجلس بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در کشور بسیار فراوان بوده و دشمن در موج آسیب‌های فرهنگی سوار است. ما در جنگ 8 ساله عراق علیه ایران موشک و بمب دشمن را می‌دیدیم اما در جنگ نرم اقدامات خرابکارانه دشمن به وضوح دیده نمی‌شود. این در حالی است که باید به این نکته از فرمایشات حضرت علی (ع) توجه کرد که دشمن در اتاق ماست. به عبارت بهتر دشمن بیخ دیوار انسان است و با ابزار رشد تکنولوژی در خانه‌های ما نفوذ کرده است.

این نماینده مجلس افزود: هدف اصلی دشمن اعتقاد و باور زبان‌های این کشور است. آنها خواهان جدایی این انقلاب و اسلام از ملت ایران بوده که نمود آن در فتنه 88 پرواضح دیده شد.

سالک تصریح کرد: استکبار جهانی در انقلاب اسلامی تاکنون شکست خورده است. اما لابی صهیونیست‌ها در حال حاضر علیه ملت ایران فعالیت‌های بسیاری را انجام می‌دهدو لذا اینجا ارزش تهیه این نرم‌افزار شیعی به عنوان یک عبادت سیاسی اجتماعی و دینی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح بین‌المللی مردم تشنه ناب اسلام هستند، بیان کرد: صحیفه سجادیه اخت القرآن بوده و کتاب بزرگی است که باید در امر مطالعه آن بیشتر کوشش کنیم. زیرا در حال حاضر متاسفانه به این کتاب در ادیان دیگر کمتر توجه شده و نادرست ترجمه می‌شود. از این رو ما مسلمانان و شیعیان باید به این نسخه شفابخش توجه کرده و معنای عمیق آن را بیشتر درک کنیم.

سالک افزود: مجلس و کمیسیون فرهنگی پشتیبان اینگونه اقدامات بوده و در این باره دو پیشنهاد را دارد؛ یک: ما امروز نیازمند تشکیل یک جبهه عظیم با سیاست همپوشانی خوبی برای حاکم کردن دین در جامعه هستیم که باید این موضوع در اولویت کاری مسئولان کشور قرار گیرد. دو: پیشنهاد می‌شود 54 دعای صحیفه سجادیه را در 30 استان کشور تقسیم کرده تا با مطالعه بر این دعاها یک کنگره جهانی در سال آینده برپا شود.

گفتنی است در این مراسم رئیس مرکز مهندسی وفرهنگی، مسئولین موسسه فرهنگی هنری بشارت، مدیرعامل ایکنا، مدیرعامل شرکت پاراکس وب ومسئول بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء حضور داشتند.

 

 

 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi