آشنایی با سؤالاتی که ممکن است مدیران منابع انسانی از دولوپرهای موبایل بپرسند
آشنایی با سؤالاتی که ممکن است مدیران منابع انسانی از دولوپرهای موبایل بپرسند

نیاز به توضیح نیست که تعداد کاربران موبایل روز به روز افزایش می‌باید اما در عین حال سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که این آمار و ارقام برای یک دولوپر به چه معنا است؟ کسب‌و‌کارها بیش از گذشته تمرکز خود را روی ساخت محصولات مرتبط با موبایل گذاشته‌اند و بنابراین دولوپرهای آشنا به کار در زمینهٔ iOS ،Android، و Mobile Web بیش از پیش مورد نیاز بازار کار خواهند بود. اگر علاقمند به حرکت به سمت فعالیت در زمینهٔ توسعهٔ اپ موبایل هستید، می‌بایست آمادهٔ پاسخ‌گویی به سؤالات زیر برای مصاحبه‌های کاری خود باشید که فرد مصاحبه‌کننده از شما خواهد پرسید.
می‌توانم تعدادی از نمونه اپلیکیشن‌هایی که ساخته‌اید را ببینم؟
وقتی برای یک موقعیت شغلی به‌ عنوان دولوپر موبایل رزومه می‌فرستید، آمادۀ نشان دادن چند نمونه‌کار که در گذشته انجام داده‌اید باشید زیرا هرچقدر هم که رزومهٔ خوبی و وزینی داشته باشید، این نمونه‌کار واقعی است که می‌تواند نظر مساعد فرد مصاحبه‌کننده را جلب کند 
مدیران منابع انسانی می‌خواهند با کار شما در گذشته آشنا شوند، چه به‌ عنوان دولوپر اصلی و چه در نقش کارشناسی که وظیفهٔ ساپورت کردن یک اپ را داشته است، تا برایشان محرز شود که مجموعه مهارت‌ها و تجربیات شما مناسب شرکت آن‌ها خواهد بود. اگر کاری در گذشته انجام داده‌اید، یک ایدهٔ خوب این خواهد بود که لیستی از اپلیکیشن‌ها به‌ همراه لینک دانلود آن‌ها به فروشگاه‌های آنلاینی مثل کافه‌بازار، گوگل‌پلی، اپل‌استور و ... با خود به همراه داشته باشید تا آن‌ها بتوانند اپلیکیشن‌های شما را دانلود کرده و تست کنند (اگر هم جزو دولوپرهای تازه‌کار هستید و قبلاً پروژه‌ای واقعی را توسعه نداده‌اید، می‌توانید نمونه اپلیکیشن‌هایی که برای تمرین و یادگیری ساخته‌اید را نشان دهید که به‌ مراتب از دست خالی بودن بهتر است.)
در زمینهٔ روش‌های کسب درآمد چه تجربه‌ای دارید؟
چیزی نخواهد گذشت که صاحبان کسب‌و‌کارها باید تصمیم بگیرند که آیا قصد کسب درآمد از اپلیکیشن خود را دارند یا خیر. اگر به فرض مثال اپلیکیشن مورد نظر فقط یک اینترفیس برای یک فروشگاهِ خرده‌فروشی آنلاین باشد، هدف اصلی ادغام تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن و در‌ عین‌ حال ساده و قابل درک بودن خرید درون برنامه‌ای خواهد بود.
وقتی قرار مصاحبه دارید، اطمینان پیدا کنید که از روش‌های مختلف کسب درآمد برای اپلیکیشن‌ها اطلاع دارید و اگر از شما سؤالی در این رابطه پرسیده شد، بتوانید توضیح دهید که کدام ویژگی می‌تواند برای اپلیکیشن شرکت سودآور باشد و صرفاً نگویید که «من فقط دولوپر هستم و روش‌های درآمدزایی ربطی به من نداشته و کار بازاریاب‌هاست!»
به چه شکل تیم‌وُرک انجام می‌دهید؟
از آنجایی که توسعهٔ اپلیکیشن یک پروسهٔ مشارکتی پیچیده است، مدیران منابع انسانی می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانید و همچنین تمایل دارید که در طول پروژه با هم‌تیمی‌هایتان به‌ خوبی ارتباط برقرار کنید یا خیر. به طور کلی باید برای همه‌چیز، از طراحی گرفته تا تعریف بازهٔ زمانی عرضهٔ محصول و چک کردن مداوم و مؤثر برای تضمین کیفیت محصول نهایی، بحث و برنامه‌ریزی کنید. 
وقتی در مورد در کار گروهی در طول پروسهٔ مصاحبه از شما سؤال شد، باید اِستایل کار خود و چگونگی دیپلوی کردن آپدیت‌ها و رفع باگ‌ها را توضیح دهید. اگر ملاقات‌های حضوری یا ویدئو کنفرانس را به تماس تلفنی و ایمیل ترجیح می‌دهید یا اینکه کار با نرم‌افزارهای ارتباطی را بیشتر می‌پسندید، مطمئن شوید که این انتخاب‌های شخصی را به فرد مصاحبه‌کننده انتقال دهید تا وی بداند که چه توقعاتی برای کار با شما باید داشته باشد. در کل، برای موفقیت در پاسخ‌گویی به این سؤال، باید این حس در مدیر منابع انسانی ایجاد شود که شما به‌ اصطلاح یک Team Player به‌ معنای واقعی کلمه هستید و از کار تیمی هراسی ندارید.
نمونه چک‌لیست شما برای ارائهٔ محصول به بازار چیست؟
مسئولیت توسعهٔ اپلیکیشن از ابتدای کار تا تحویل آن به مشتری بر عهدهٔ تک‌تک اعضای تیم نرم‌افزاری است که یکی از آن‌ها شخصِ دولوپر است و نیاز به توضیح نیست که مدیران منابع انسانی از کاندید‌اهای این موقعیت شغلی خواهند پرسید که چگونه می‌‌توانند در کنار دیگر اعضای تیم، همچون متخصصین طراحی رابط کاربری، دوآپس، تستر‌ها و غیره، از کیفیت محصول نهایی اطمینان حاصل کنند.
سخن‌ پایانی
در حین فرایند مصاحبه‌های شغلی برای موقعیت شغلی دولوپر موبایل منتظر سؤالاتی از این دست باشید. در واقع، اینکه نشان دهید با کل پروسهٔ توسعهٔ اپ آشنایی کامل دارید، مدیران منابع انسانی را تحت‌تأثیر قرار داده و این ایماژ در ایشان شکل می‌گیرد که شما یک دولوپر موبایل به قول معروف کاربلد هستید و می‌دانید چگونه کار را به سرانجام برسانید.

 

طراحی اپلیکیشن | طراحی نرم افزار اندروید | طراحی اپلیکیشن ios | طراحی وب سایت | تولید اپلیکیشن اندروید

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi