VPN یا Proxy: تفاوت آن‌ها چیست؟ کدام‌یک را باید استفاده کنیم؟
VPN یا Proxy: تفاوت آن‌ها چیست؟ کدام‌یک را باید استفاده کنیم؟

هر ساله مجلهٔ MIT Technology Review لیستی از ۵۰ کمپانی به اصطلاح Smart (هوشمند) برگزیده از سراسر دنیا را معرفی می‌کند که برخی از آن‌ها، مثل اپل و آمازون، کمپانی‌های بزرگی هستند و به‌ نظر می‌آید که در آینده به رشد و پیشرفت خود با سرعتی بیش از پیش ادامه خواهند داد و برخی دیگر مثل آی‌بی‌ام و جنرال‌الکتریک از غول‌های قدیمی در زمینهٔ تکنولوژی به‌ شمار می‌آیند. در این میان باید گفت که این لیست استارتاپ‌های بلند پروازی مثل اِسپیس‌ایکس را هم در بر می‌گیرد که توسط یکی از بزرگان آی‌تی دنیا یعنی ایلون ماسک راه‌اندازی شده است. در همین راستا، در این پست لیستی از این کمپانی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ و دلایل انتخاب آن‌ها ارائه شده است.
۱. Nvidia
شرکت Nvidia چیپ‌هایی که اساساً برای گیمینگ تولید می‌کند را در سال 2017 به‌روزرسانی کرد تا به‌ نوعی توانسته باشد به تکنولوژی‌هایی همچون #یادگیری ژرف و رانندگی خودکار کمکی کرده باشد. لازم به‌ ذکر است که این شرکت ۳ میلیارد دلار بر روی پروژه‌های تحقیقاتی (R&D) خود سرمایه‌گذاری نموده تا بتواند چیپ‌ستی دیتا-محور ابداع نماید.
۲. SpaceX
دلیل اینکه شرکت #اسپیس‌ایکس به‌ عنوان دومین شرکت هوشمند در سراسر دنیا در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد این است که صرفهٔ اقتصادی سفرهای فضایی را با ارسال موشک‌هایی به فضا و سپس بازگرداندن مجدد به زمین بالا برده و این در حالی است که این موشک‌ها را می‌توان برای سفرهای متعدد بازیافت کرده و دوباره مورد استفاده قرار داد (این شرکت درصدی تخفیف برای مشتریانی که از این موشک‌های بازیافت شده استفاده کنند در نظر می‌گیرد.)
۳. Amazon
آمازون به دلیل ایجاد نسل جدیدی از فروشگاه‌های هوشمند که با هوش مصنوعی اداره می‌شوند (Amazon Go) و همچنین گسترش کاربرد استفاده از دستیار صوتی هوشمند خود تحت‌ عنوان Alexa در ماشین‌ها، موبایل‌ها و غیره در این لیست قرار گرفته‌ است.
۴. 23andMe
این کمپانی بدین دلیل در لیست شرکت‌های هوشمند سال 2017 قرار گرفت که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به آن‌ها مجوز داده که ریسک ابتلا به برخی بیماری‌ها را از طریق DNA بیماران یا مشتریان بررسی کنند. تاکنون بیش از ۱ میلیون نفر موافقت کرده‌اند تا اطلاعات ژنتیکی خود را در اختیار تحقیقات علمی این شرکت قرار دهند.
۵. Alphabet
این کمپانی همچنان به غالب شدن بر تحقیقات در زمینهٔ هوش مصنوعی ادامه داده و در حال گسترش نوآوری در سیستم‌های تلفنی، واقعیت مجازی و ماشین‌های خودکار می‌باشد. این شرکت، که به نوعی مادر گوگل محسوب می‌گردد، ادعا کرده که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی در کمپانی DeepMind، موجب ۴۰٪ صرفه‌جویی در انرژی شده که این انرژی صرفه‌جویی شده را صرف خنک کردن دیتاسنترهای خود می‌کند.
۶. iFlytek
تکنولوژی دستیار صوتی این کمپانی چیزی همچون Siri اپل برای کشور چین است و مترجم هم‌زمان و پرتابل این شرکت نتیجهٔ به‌کارگیری #هوش مصنوعی است که توانسته بر گویش‌ها، گفتارهای عامیانه و صداهای پس‌زمینه فائق بیاید و با دقتی باورنکردنی زبان رسمی چینی را به ۱۲ زبان دیگر و برعکس ترجمه کند! 
۷. Kite Pharma
این شرکت به گرفتن تاییدیهٔ رسمی سازمان غذا و داروی آمریکا برای ایمونوتراپی آزمایشی که از سلول‌های خونی خود بیمار برای مبارزه با سرطان استفاده می‌کند نزدیک شده است. ۳۹٪ از بیمارانی که به تومور لنفوم مبتلا بودند و این آزمایشات بر روی آن‌ها تست شده، پس از گذراندن یک دورهٔ درمانی این کمپانی، بعد از شش ماه دیگر هیج نشانه‌ای از بیماری نداشتند.
۸. Tencent
این کمپانی در حال تبدیل پلتفرم چت بسیار محبوب خود یعنی WeChat به یک سیستم‌عامل مجازی است که می‌توان از طریق آن علاوه‌ بر چت کردن، بازی آنلاین و خرید یکسری کارهای دیگر را نیز انجام داد. نیمی از ۷۷۰ میلیون کاربر روزانهٔ WeChat حداقل ۹۰ دقیقه در روز در حال استفاده از این اپ هستند.
۹. RegenerOn
این کمپانی بیوتکنولوژی خط تولید داروی قدرتمندی دارد و در زمینهٔ درمان بیماری‌های چشم و یکسری دیگر از بیماری‌ها سابقهٔ درخشانی دارد و هم‌اکنون در حال آزمایش روش‌های درمانی برای درمان آرتروز، آسم و دردهای مختلف می‌باشد.
۱۰. Spark Therapeutics
این کمپانی توانسته با استفاده از ژن‌تراپی یک نوع بیماری ارثی که باعث نابینایی در فرد می‌شود را درمان کند. یک نفر از هر سی هزار نفر به این بیماری ارثی که Leber نام دارد مبتلا می‌شوند (این بیماری ارثی بوده و با ضعف بینایی چشم‌ها و فقدان دید مرکزی همراه می‌باشد و علت اولیه‌ٔ آن جهشی در DNA میتوکندی‌ها است.)
۱۱. ++Face 
این کمپانی در زمینهٔ استفادهٔ نوین و جدید از تکنولوژی تشخیص چهره پیشگام می‌باشد به طوری که از تکنولوژی‌های ساخته شده توسط این شرکت در جاهای مختلفی استفاده می‌شود و گفتنی است که این تکنولوژی‌ها از بیش از ۱۰۶ نقطه در صورت فرد برای تشخیص چهره استفاده می‌کنند.
۱۲. First Solar
این کمپانی پیشرفت‌هایی را در زمینهٔ سلول‌های کادمیوم تلیوراید ایجاد کرده و سازندهٔ ۳ تا ۵ پروژهٔ خورشیدی بزرگ در آمریکا بوده‌ است. این شرکت در واقع در زمینهٔ تولید پنل‌های خورشیدی و فتوولتائیک فعالیت دارد و درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۹ میلیارد دلار برآورد شد.
۱۳. Intel
به‌کارگیری بینایی کامپیوتر (Computer Vision) و استفاده از هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) توسط این شرکت نشان‌دهندهٔ این است که اینتل در امر به‌کارگیری و سازگاری با تکنولوژی‌های نوین بسیار جدی است.
۱۴. Quanergy Systems
نسخهٔ جامد Lidar این شرکت بسیار ارزان‌تر و جمع‌و‌جورتر از دیگر تکنولوژی‌های معمولی است که در ساخت خودروهای خودکار استفاده می‌شوند (Lidar تکنولوژی سنجش از راه دور است و عملکردی مشابه رادار دارد.)
۱۵. Vestas Wind Systems
این کمپانی در سال 2016 از کمپانی جنرال‌الکتریک سبقت گرفته و به بزرگ‌ترین نصاب توربین در آمریکا تبدیل شده‌ است به طوری که Vestas Wind Systems هم‌اکنون در صنعت ذخیرهٔ انرژی، و به‌ بیانی دیگر انرژی‌های پاک، سرمایه‌گذاری می‌کند.
۱۶. Apple
اپل برندی معتبر است و همه می‌دانیم که از طریق فروش موبایل‌ و لپ‌تاپ‌های محبوبش به درآمد بالایی رسیده است. این کمپانی همچنین افراد خبره‌ای را به تیم تحقیقاتی‌اش در حوزهٔ هوش مصنوعی افزوده و قول تولید محصولاتش در داخل خاک ایالات متحده را داده است. فقط موجودی ترازنامهٔ این کمپانی ۲۵۷ میلیارد دلار است که این میزان از ارزش بازار کل جنرال‌الکتریک بیشتر است!
۱۷. Merck
استفاده از داروی Key Truda تولیدشده توسط این کمپانی که می‌تواند سرطان‌ها را بر پایهٔ ویژگی‌های ژنتیکی تومور درمان کند نه بر اساس محل تومور در بدن، مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته‌ است. درآمد حاصل از فروش Key Truda در سال ۲۰۱۷، حدود ۳۹ میلیارد دلار تخمین زده شد.
۱۸. Carbon
این کمپانی به دلیل بناگذاری پروسهٔ نوین پرینت سه‌بُعدی در این لیست قرار گرفته‌ است که در این روش می‌توان چیزهای مختلفی را از طیف گسترده‌ای از پلاستیک‌ها تولید کرد. آدیداس قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ و با استفاده از تکنولوژی این کمپانی، ۱۰۰ هزار جفت کفش تولید کند.
۱۹. Desktop Metal
این کمپانی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت‌های VC ،GE ،Alphabet و یکسری کمپانی دیگر ایجاد شده و تمرکز آن بر روی ساخت قطعات فلزی ارزان قیمت از طریق پرینت سه‌بُعدی است. به عبارتی، قطعات فلزی را با استفاده از پرینت سه‌بُعدی به‌ صورت پلاستیکی تولید می‌کنند. 
۲۰.  Ionis Pharmaceuticals
این کمپانی داروی RNA را برای درمان بیماری نادر آتروفی عضلانی ستون فقرات تولید کرده که مورد تأیید هم قرار گرفته‌ است. این کمپانی در حال ساخت ده‌ها داروی مختلف بر پایهٔ RNA است که به منزلهٔ رشته‌هایی هستند که از روی DNA کپی می‌شوند.
۲۱. Gamalon
تکنولوژی منحصربه‌فرد این کمپانی می‌تواند خودش کدنویسی کند و کدها را بازنویسی کند و در واقع این کمپانی از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که #یادگیری ماشینی را تسریع می‌کنند. این تکنولوژی ۱۰۰ برابر بیشتر از دیگر روش‌های یادگیری ماشینی کارآمد می‌باشد.
۲۲. Illumina
پس از نزولی که این کمپانی در پاییز سال 2016 در فروش محصولاتش متحمل شد، ماشین جدیدی به نام Novaseq را معرفی کرد که می‌تواند توالی ژنوم انسان را در دو روز و نیم بازنویسی کند و شاید بتواند روزی هزینهٔ تعیین توالی ژنوم انسان را به ۱۰۰ دلار برساند. این دستگاه در دو مدل عرضه شده و قیمت مدل ارزان‌تر حدود ۸۵۰ هزار دلار است.
۲۳. Facebook
با وجود ناکامی‌های اخیر فیسبوک مثل ناکامی در جلوگیری از انتشار اخبار جعلی و تبلیغات تبعیض‌آمیز توسط کاربران یا فروش ناموفق هدست‌های واقعیت مجازی Oculus، این شرکت هنوز هم مأیوس نشده و همچنان به ساخت برنامه‌های جالب مبتنی بر هوش مصنوعی و واقعیت مجازی ادامه می‌دهد و همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، اینستاگرام هم، که جزو زیرمجموعه‌های شرکت فیسبوک است، این روزها بسیار روی بورس است.
۲۴. Udacity
این کمپانی مدل کسب‌وکار خودش را در رابطه با آموزش، همچون آموزش آنلاین برنامه‌نویسی، ابداع کرده که در واقع روش کارش به این صورت است که با شرکت‌های مختلف همکاری می‌کند تا آموزش‌های لازم و مرتبط با یکسری مشاغل را برای افراد جویای کار فراهم آورد. این کمپانی هم‌اکنون به رابطی میان دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان و بازار کار تبدیل شده‌ است.
۲۵. DJI
این کمپانی به نوآوری در زمینهٔ ساخت Drone (پهپاد) ادامه داده و هم‌اکنون در حال گسترش کسب‌وکار خود و ساخت پهپادهای تخصصی (مثلاً برای کمک در عملیات نجات) می‌باشد.
۲۶. MercadoLibre
این کمپانی بزرگترین بازار آنلاین آمریکای لاتین را در دست دارد و در واقع یک پلتفرم پرداخت و تجارت آنلاین است. ابزار پرداخت آنلاین این کمپانی به‌ نام MercadoPago این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند پول نقد در حساب‌هایشان ذخیره کنند.
۲۷. Microsoft
با رونق گرفتن کسب‌و‌کار مبتنی بر کلود این کمپانی، از وابستگی به فروش کامپیوتر در این کمپانی کاسته شده‌ است. مایکروسافت در حال گسترش تیم متخصصان کوانتوم کامپیوتینگ خود است و امیدوار است که بتواند محصولات تجاری متعبر و قدرتمندی را برای رقابت با گوگل و آی‌بی‌ام روانهٔ بازار کند. درآمد سالانهٔ این کمپانی از طریق فروش سرویس‌های مبتنی بر کلود حدود ۱.۵ میلیارد دلار پیش‌بینی شده‌ است.
۲۸. Rigetti Computing
این کمپانی نه‌ تنها قصد دارد که قدرتمندترین کامپیوتر دنیا را با استفاده از تکنولوژی #کامپیوتر کوانتومی بسازد، بلکه قصد دارد این تکنولوژی را در اختیار کمپانی‌های دیگر هم قرار بدهد. Rigetti Computing قصد دارد تا بر روی طراحی محصولاتش تمرکز ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند از لحاظ تجاری بازار را سریع‌تر در دست بگیرد.
۲۹. Kindred AI
این کمپانی در پی ادغام نقاط قوت و توانایی‌های انسان‌ها و ماشین‌ها است تا بتواند به انسان‌ها و ماشین‌ها کمک کند تا با یکدیگر تعاملات بیشتری داشته باشند. Immersive Teleoperation تکنولوژی‌ای ایجاد شده از سوی این شرکت است که در آن انسان‌ها یک #ربات را از طریق دستگاه‌های پوشیدنی کنترل می‌کنند.
۳۰. Sophia Genetics
این کمپانی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای طبقه‌بندی و مرتب کردن توالی DNA بیمار استفاده می‌کند تا بتواند سرطان و دیگر بیماری‌ها را سریع‌تر تشخیص بدهد (تا سال 2017 حدود ۱۰۶ هزار بیمار از طریق این روش مورد آزمایش قرار گرفتند.)
۳۱. Tesla
تصادفات اتوپایلت‌ها، مشکلات تعمیر و نگهداری خودروها و نگرانی در مورد استراتژی به‌کارگیری انرژی خورشیدی توسط این کمپانی قدری دردسرساز شده اما ایلون ماسک، که از بنیانگذاران این شرکت است، هنوز دست از کار نکشیده و کارخانه‌ٔ تولید باتری لیتیوم خود که برای استفاده در خودروهای تولیدی توسط شرکت تسلا است را در سال ۲۰۱۶ تأسیس کرده‌ تا بیش از پیش در این صنعت گام بردارد. 
۳۲. Oxford Nanopore
ساخت ماشین آنالیزکنندهٔ ژنتیک این کمپانی ۱۲ سال به‌ طول انجامیده و ۲۰۰ میلیون دلار خرج برداشته‌ است اما در خیلی جاها از جمله قطب‌جنوب و فضا مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج رضایت‌بخشی را به‌ دست آورده است. این دستگاه برای شناسایی و مطالعهٔ باکتری‌ها و ویروس‌ها بسیار مفید و کاربردی که توانسته به‌ طور پیاپی ۸۸۲ هزار حرف یک رشته DNA را بخواند که این خود رکوردی برای این کمپانی محسوب می‌شود.
۳۳. Foxconn
این شرکت که بزرگترین تولیدکنندهٔ قطعات الکترونیکی و کامپیوتری در جهان است تصمیم گرفته تا به جای کارگران انسانی که حقوقی کم دریافت می‌کنند، ربات‌ها را به‌ کار گیرد (این کارخانه به‌ دلیل ساعت کاری بالا و فشرده و کمبود امکانات رفاهی برای کارگران، در سال‌های اخیر شاهد خودکشی عده‌ای از کارگران بوده‌ است.) این کمپانی تا به‌ حال ۴۰ هزار ربات ساخته که هم‌اکنون زیر بار هستند.
۳۴. M-KOPA
این کمپانی بزرگ‌ترین اپراتور خورشیدی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا محسوب می‌شود که در واقع انرژی پاک و تجدیدپذیر فراهم می‌آورد. این کمپانی تا بهار سال 2017 چیزی در حدود ۵۰۰ هزار خانه را از این نوع انرژی بهره‌مند کرده و سیستم‌های تلویزیونی خورشیدی جدیدی را در دسترس ۶۰ هزار خانوار قرار داد.
۳۵. ForAllSecure
ForAllSecure بیش از آنکه شرکتی باسابقه باشد، یک #استارتاپ است اما در آگوست سال گذشته با طراحی باتی که می‌توانست به‌ طور خودکار نقاط ضعف امنیتی نرم‌افزارها را شناسایی، تست و اصلاح کند توانست رقابتی که سازمان پژوهش‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ٔ دفاعی پنتاگون (DARPA) ترتیب داده بود را برنده شود و توجهات بیشتری را به‌ سمت خود جلب کند. این کمپانی توانسته ۱۴ آسیب‌پذیری و نقطه ضعفی که در دستگاه‌های تحت شبکه‌ پیش از این کشف نشده بودند را با استفاده از فناوری‌های ساخت خود پیدا کند.
۳۶. Flipkart
این کمپانی بزرگترین بازار آنلاین در هند است که ۱.۴ میلیارد دلار از سرمایهٔ این شرکت توسط غول‌های بزرگ تکنولوژی مثل TenCent ،e-Bay و Microsoft تأمین شده‌ است. تا سال 2017 ارزش این کمپانی ۱۱.۶ میلیارد دلار بود که این بالاترین قیمتی است که یک استارتاپ در حوزهٔ تجارت الکترونیکی در هند داشته است.
۳۷. Bluebird Bio
Bluebird Bio یک کمپانی پیشرو در زمینهٔ ژن‌درمانی است که تمرکز اصلی آن بر سلول‌ها یا گلبول‌های سفید T است. روش درمانی این کمپانی می‌تواند سلول‌های بیمار را در شرایطی همچون سرطان شناسایی کرده و از بین ببرد. 
۳۸. Adidas
این کمپانی در حال ایجاد یک کارخانهٔ رباتیک در آلمان است که از سال 2017 شروع به فعالیت خواهد کرد و به‌ صورت محلی و بر اساس میزان تقاضا و مد روز کتانی تولید خواهد کرد. آدیداس سالانه حدود ۳۰۰ میلیون جفت کفش، عمدتاً در منطقهٔ آسیا، تولید می‌کند.
۳۹. IBM
این کمپانی همچنان به‌ دنبال کاوش و بررسی تکنولوژی‌هایی مثل #بلاکچین و هوش مصنوعی ابری می‌باشد و در عین‌ حال بر روی چالش‌های بزرگی که دستیابی به آن‌ها زمان بیشتری می‌برد، مثل کوانتوم کامپیوتینگ، کار می‌کند.
۴۰. General Electric
این کمپانی ۱۲۰ سال عمر دارد و سعی بر این دارد تا تکنولوژی هوش مصنوعی را بیشتر وارد کسب‌وکار خود کرده و از آن بهره ببرد و در عین‌ حال بر نوآوری‌های تکنولوژیکی مثل باد و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، سرویس‌های مبتنی بر دیتا و دیگر خطوط تجاری نیز تمرکز نماید. این کمپانی اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۰، حدود ۶۰ هزار موتور جت را به اینترنت متصل خواهد کرد.
۴۱. Alibaba
علی‌بابا در حال‌ حاضر بزرگترین کمپانی تجارت الکترونیک در جهان است که به گسترش سریع هوش مصنوعی در پلتفرم Alibaba Cloud خود پرداخته و در واقع یک پلتفرم تجارت الکترونیک جهانی را راه‌اندازی کرده تا هم با شرکت‌های دیگر در سراسر دنیا همکاری داشته باشد و هم شرکت خود را قوی‌تر کند. 
۴۲. HTC
کمپانی اچ‌تی‌سی از کسب‌وکار رو به‌ افول خود یعنی ساخت گوشی‌های هوشمند وارد یک کسب‌وکار بهتر و رو به‌ رشدتر یعنی واقعیت مجازی شده‌ است. با اینکه این کمپانی سالانه چند مدل اسمارت‌فون معرفی می‌کند، اما تمرکز اصلی آن در حال‌ حاضر بر روی واقعیت مجازی است و در بیش از ۶۰ استارتاپ واقعیت مجازی در سراسر دنیا سرمایه‌گذاری کرده‌ است. این کمپانی چشم‌انداز نویددهنده و جالبی در زمینهٔ VR دارد و هدف‌گیری‌اش هم به سمت بازارهای چین است.
۴۳. Blue Prism
نرم‌افزارهای این شرکت به جاهایی مثل بانک‌ها و شرکت‌های بیمه کمک می‌کند تا برای انجام کارهای دفتری Back Office خود از هوش مصنوعی بهره ببرند (منظور از Back Office نیروهای ستادی و پشتیبانی هستند که به‌ صورت مستقیم با ارباب‌رجوع ارتباط ندارند.) این کمپانی در سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۸۹ قرارداد امضاء کرده که این میزان چهار برابر تعداد قراردادهایی است که در سال ۲۰۱۵ امضاء کرده‌ بود.
۴۴. Jumia
این کمپانی که ابتداً Africa Internet Group نامیده می‌شد، پلتفرمی آنلاین است که هم‌اکنون تمام خدمات تحت‌وب خود برای مشتریانش اعم از خرید، مسافرت، ارسال غذا، فروش املاک و مستغلات و اجارهٔ اتومبیل را تحت‌ عنوان Jumia فراهم می‌آورد. 
۴۵. Veritas Genetics
این کمپانی توسط محققینی خبره راه‌اندازی شده و سرمایهٔ آن توسط شرکت‌های دارویی چینی و آمریکایی تأمین شده‌ است به طوری که ژنوم هر فرد را به ازای ۱۰۰۰ دلار مرتب کرده و ترجمه می‌کند. این کمپانی در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد مرتب کردن توالی ژنوم نوزادان تازه به‌ دنیا آمده در چین را داد. اساساً Veritas Genetics می‌تواند از طریق ژنوم‌ها، حدود ۱۲۵۰ وضعیت، خطر و مشخصهٔ نوزادان را برای والدینشان مشخص کند.
۴۶. Daimler
این کمپانی خودروسازی که سومین خودروساز بزرگ جهان نیز به‌ شمار آمده و همچنین رتبهٔ بزرگ‌ترین کامیون‌ساز جهان را نیز دارا می‌باشد، در سال 2017 کامیون تمام‌الکتریک کم‌مصرف خود را به بازار معرفی کرد که می‌تواند با یک بار شارژ ۲۰۰ کیلومتر مسیر را طی کند. این شرکت همچنین بر روی اتصال وسایل نقلیه به اینترنت و همچنین در حوزهٔ ماشین‌های بدون‌راننده فعالیت می‌کند.
۴۷. Salesforce
این کمپانی سعی دارد از هوش مصنوعی در محصولات و خدماتش بهره ببرد به طوری که الگوریتمی طراحی کرده که می‌تواند با به‌کارگیری یادگیری ماشینی اسناد را به‌ صورت دقیق خلاصه کند که این کار هم می‌تواند به‌ نوبهٔ خود در پیدا کردن، دسته‌بندی و سریع‌تر خواندن ایمیل‌ها و اخبار روزانه به ما کمک کند.
۴۸. Snap
این کمپانی به‌ واسطهٔ اپلیکیشن پیام‌رسان SnapChat به محبوبیت رسیده و با به‌کارگیری استارتاپ‌های مختلف و استفاده از تکنولوژی‌های آن‌ها سعی دارد ویژگی‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را به اسنپ‌چت اضافه کند. اسنپ ادعا کرده که می‌تواند ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به این اپلیکیشن اضافه کند که کاربران نمونهٔ آن‌ را در اپ‌های اینستاگرام، فیسبوک و یا واتس‌اپ ندیده باشند و البته از این طریق کاربران بیشتری را جذب نماید.
۴۹. Ant Financial
این کمپانی توسط Alibaba ایجاد شده و کسب‌وکار Alipay آن که در واقع  یک نوع سرویس پرداخت از طریق موبایل است هم‌اکنون در چین بازار را در دست گرفته است اما این کمپانی با سرمایه‌گذاری در جاهای مختلف مثل هند و کرهٔ جنوبی قصد دارد تا وارد بازارهای جدید دیگری هم بشود. Ant Financial سعی دارد که به‌ طور گسترده از هوش مصنوعی و بلاکچین در زمینهٔ امور مالی استفاده کند. 
۵۰. Baidu
آخرین مورد در این لیست کمپانی چینی Baidu است که ارائه‌دهندهٔ وب‌سرویس‌های گوناگون می‌باشد که به‌ طور گسترده در زمینهٔ هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و دولت چین به این کمپانی اجازه داده تا اولین لابراتوار ملی چین در زمینهٔ هوش مصنوعی را بگرداند.

طراحی اپلیکیشن | طراحی نرم افزار اندروید | طراحی اپلیکیشن ios | طراحی وب سایت | تولید اپلیکیشن اندروید

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi