7 مشکل رایج اندرویدی و چگونگی حل آن
7 مشکل رایج اندرویدی و چگونگی حل آن

1.تخلیه سریع باتری

عده ای از کاربران اسمارت فون ها یا در کل ف کارران گوشی ها از مشکل تخلیه شارژ باتری خود یا کم شدن عمر باتری ناراضی و شاکی هستند . این مشکل راه حل بسیار ساده ای دارد .راه حل آن تغییر در تنظیمات روشنایی صفحه نمایش گوشی و مکان یاب (Gps) گوشی است .
برای تغییر در تنظیمات مکان یاب (Gps) ابتدا باید به منوی تنظیمات خود رفته و در آنجا به تب مکان (Location) بروید و حالت (Battery Saving) را فعال کنید .در بخش روشنایی هم باید روشنایی گوشی را از حالت اتوماتیک (Auto) در آورده و میزان روشنایی را به طور دستی به کمتر از 50% برسانید ولی به اندازه ای میزان روشنایی را کم کنید که به چشم شما آسیب نرساند و براحتی بتوانید با گوشی کار کنید .
همچنین یک ویژگی خاص در برخی از گوشی ها مانند گلکسی S5به نام Extra Battery Saving وجود دارد که با فعال کردن آن ، مدت استفاده از باتری بیشتر می شود و می توان زمان بیشتری از باتری استفاده کرد .

2.رابط کاربری کند کار کند یا به اصلاح قفل کند

با پر شدن حافظه ی داخلی گوشی ، سرعت آن کند شده و برای حل این مشکل باید برنامه ها و بازی هایی را که به آنها نیاز ندارید ا ازآن ها استفاده نمی کنید را حذف نصب (Uninstall) کنید یا آنها را به حافظه ی خارجی (میکروSD) انتقال بدهید .همچنین فیلم هه ، عکس هخا و در کل ، فایل های را که در حافظه ی داخلی خود ذخیره کردید را به حافظه ی خارجی خود انتقال بدهید یا در صورتی که دیگر به آنها نیاز ندارید آن ها را حذف کند .
همچنین برای بالا بردین سرعت برنامه ها می توانید حافظه ی Cache آنها را پاک کنید.
برای انجام این کار ابتدا باید وارد تنظیمات خود شده و به بخش (App) وارد شده و برنامه ی مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی Clear Cache بزنید تا حافظه ی Cache آن را پاک کنید.برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره ی شماره ی 1و2 می توانید به مقاله ی “چگونه از قابلیت Battery Saver در اندروید 5 استفاده کنیم” مراجعه کنید و از توظیحات بیشتر در این باره استفاده کنید .

3.مشکلات ارتباطی

اگر دستگاه شما در اتصال ه وای فای ، بلوتوث و شبکه ی سیم کارت مشکل دارد و موقعاستفاده از این امکانات دچار خطا می شوند ف باید گوشی را بر روی حالت پرواز (َAirplain) گذاشته و پس از گذشت 30 ثانیه آن را خاموش کرده و دوباره آن را روشن نمایید .با این کار به احتمال زیادی مشکل شما حل می شود ولی گاهی اوقات فقط با خاموش و روشن کردن گوشی ، این مشکل به راحتی حل می شود .

4.ارسال نشدن پیام متنی ( اینترنتی)

اگر پیام شما ارسال نمی شود ، ابتدا باید از درست بودن اتصال شما با اینترنت وای فای یا اینترنت سیم کارت مطمئن شوید سپس اگر این مشکل ادامه داشت ، گوشی را یک بار خاموش و روشن نمایید .اگر باز هم این مشکل حل نشد ، یک برنامه ی جانبی پیام رسان نصب کنید یا برنامه ای را که دچار مشکل شده است را حذف نصب (Uninstall) کرده و دوباره نصب نمایید .

5.مشکل سینک نشدن

این مشکل ، مشکل سختی نیست .برای حل آن ابتدا باید از اتصال خود با اینترنت اطمینان حاصل کنید . سپس مطمن شوید که سرویسی (مانند :گوگل ، دراپ باکس )که سعی در استفاده از آن را دارید مشکلی نداشته باشد .بار دیگر رمز صحیح خود را وارد کرده و امتحان کنید . اگر باز هم نتوانستید این مشکل را حل کنید باید حساب کاربری خود را از دستگاه پاک کرده و دوباره آن را به دستگاه خود وارد کرده و امتحان کنید .

6.از کار افتادن برنامه

دلایل زیادی وجود دارد تا یک برنامه قفل شود یا از کار بیافتد .اگر آپدیت برای برنامه ای دچار خطا شده یا مشکل پیدا کرد وجود دارد باید برنامه را آپدیت کنید .همچنین اگر آپدیتی برای گوشی شما وجود دارد ، آن را نصب نمایید.با انجام این کار به احتمال زیادی مشکل شما حل می شود .

7.صفحه نمایش غیر فعال می شود

زمانی که هنگ های زیادی در گوشی شما رخ می دهد ، عملکرد صفحه نمایش متوقف می شود .در واقع صفحه نمایش هیچ پاسخی به دستور های شما نمی دهد .راه حل ساده برای این مشکل Restart کردن گوشی است
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید باشد .در صورت حل نشدن مشکل شما می توانید به مقاله “چگونه از قابلیت Battery Saver اندروید 5 استفاده کنیم” در این سایت استفاده کنید.

 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi