حقایقی جالب در مورد شبکهٔ اجتماعی توییتر
حقایقی جالب در مورد شبکهٔ اجتماعی توییتر
Twitter یک شبکهٔ اجتماعی و سرویس میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا متنی با حداکثر ۲۸۰ کاراکتر که Tweet نامیده می‌شود به علاوهٔ تصویر یا ویدیو را با دیگران به اشتراک بگذارند که در این پست قصد داریم یکسری حقایق جالب در مورد این شبکهٔ اجتماعی را برای بازگو کنیم که به احتمال زیاد تاکنون در مورد آن‌ها اطلاعی نداشته‌اید.
کاربران توییتر عموماً روابط عاطفی کمتری نسبت به کسانی دارند که توئیت نمی‌کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به طور مرتب توئیت می‌کنید، باید بدانید که شانس درگیری شما در روابط احساسی 5 تا 10 درصد کمتر است.
Conan O'Brien، کمدین مشهور آمریکایی، تنها یک نفر را در توییتر فالو می‌کند به نام Sarah Killen که وی را به طور تصادفی انتخاب کرد و از سال 2010 به بعد تعداد فالوورهای سارا به هزاران نفر رسید.
زمانی هشتگ facebookdown# پرطرفدارترین موضوع جهانی توییتر بود. بیشتر این هشتگ‌ها از طرف کسانی است که دوست دارند در جهانی بدون حضور فیسبوک زندگی کنند. 
تنها 5٪ از تمام کاربران توییتر بیشتر از 100 فالوور دارند و 75٪ از فعالیت‌های کاربران توییتر متعلق به این گروه اقلیت است. همچنین نزدیک به 50٪ از کاربران توییتر فقط تماشاچی هستند؛ یعنی به جای شرکت در بحث‌ها، فقط توئیت‌ها را می‌خوانند.
مدیریت حساب رسمی دولت سوئد در توییتر هر هفته به طور تصادفی به یکی از شهروندان این کشور داده می‌شود. هدف از این کار نشان دادن مترقی بودن دیدگاه‌ها و شخصیت مردم سوئد است.
در ابتدا قرار بود نام تجاری این شبکهٔ اجتماعی Twitch به معنای «تکان ناگهانی» باشد که وجه تسمیهٔ آن حرکت ویبرهٔ گوشی تلفن همراه در جیب بود. همچنین یکی از اسامی جایگزینی که برای توییتر در نظر گرفته شده بود Friendstalker بود. 
فالوورهای Katy Perry در توییتر از جمعیت اسپانیا، کانادا، کرهٔ شمالی و استرالیا بیشتر است. این ستارهٔ مشهور یکی از کسانی است که بیشترین تعداد فالوور را در این شبکهٔ اجتماعی دارد.
گفته می‌شود بیشتر از 30٪ از اکانت‌های توییتر حساب‌های جعلی توسط FBI و CIA برای جاسوسی از مردم و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی است. 
پرندهٔ توییتر در واقع یک بچه Articuno است که یکی از کاراکترهای تخیلی شناخته شده در میان طرفداران بازی ویدئویی و کارتون ژاپنی Pokemon است.
اولین توئیت در سال 2006 توسط Jack Dorsey، بنیان‌گذار توییتر، منتشر شد.
مریخ‌نورد Curiosity Rover یک حساب کاربری توییتر دارد و مرتباً عکس‌هایی را از حیات مریخ توئیت می‌کند.
کارمندان توییتر از طرف داعش تهدید به مرگ می‌شوند زیرا به محض آنکه این گروه اکانتی با نام ISIS (دولت اسلامی عراق و سوریه) را در توییتر ایجاد می‌کند، سریعاً از طرف توییتر غیرفعال می‌شود. پیام تهدید دقیقاً یکی از بنیان‌گذاران توییتر را مخاطب قرار داده بود و قول می‌داد که جواب جنگ مجازی را با یک جنگ واقعی بدهند!
 
 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi