بررسی لزوم طراحی وب سایت در فتوشاپ
بررسی لزوم طراحی وب سایت در فتوشاپ
آیا می دانید مزایای طراحی وب سایت در فتوشاپ چیست؟ وب سایت ها یک پارامتر حیاتی در دنیای وب محسوب می شوند، کسب و کارهای امروزی وابستگی شدید به وب سایت ها دارند. برنامه نویسی در ابتدا یک کار بسیار فرسایشی محسوب میشد به این ترتیب طراحی وب سایت در فتوشاپ از دسته انتخاب های مهمی محسوب می شود که می تواند بسیار کارآمد باشد. در این مقاله قصد ما این است که به طور دقیق در خصوص طراحی وب سایت در فتوشاپ صحبت کنیم.
لزوم طراحی وب سایت در فتوشاپ
آیا طراحی وب سایت در فتوشاپ یک گزینه الزامی است؟ شاید واژه الزام در این مسیر کمی اغراق باشد اما مزایای طراحی وب سایت در فتوشاپ بسیار زیاد است. با دنبال کردن این روش شما قبل از اینکه هر نوع کد نویسی را آغاز نمایید یک قالب کلی و آماده از سایت مورد نظر خود را خواهید داشت. پس از آن نیاز است که عناصر تبدیل به کد شود. در واقع مراحل تبدیل یک قالب psd به html  نیاز به یک سری دانش و تخصص دارد. فایل های فتوشاپی که برای طراحی وب سایت ها استفاده می شوند با تمامی مرورگرها همخوانی ندارد، بنابراین نیاز به تبدیل نسخه های فتوشاپ به html خواهید داشت.
معرفی فرآیند تبدیل در طراحی وب سایت در فتوشاپ
در طراحی وب سایت در فتوشاپ بخشی مربوط به فرآیند تبدیل است و عموم برنامه نویسان نیز این بخش را تبدیل می نامند، در واقع هدف این است که فایل فتوشاپ به فایل html تبدیل شود و این کار نیز به صورت صحیح انجام شود. در این فرآیند در ابتدا صفحات وب سایت توسط فتوشاپ ایجاد می شود و سپس از زبان های css, javascript  و سایر زبان ها استفاده می شود که فایل طراحی شده به کد تبدیل شود. البته نرم افزارهای دیگری به جز فتوشاپ نیز در این مسیر وجود دارد که می توانید از  آنها نیز استفاده نمایید. استانداردهای به کار رفته در تمامی این نرم افزارها در وضعیت مناسبی قرار دارد.
در فتوشاپ تقسیم بندی بهتری دیده می شود، به عنوان مثال در فتوشاپ یک طراحی گرافیکی با وضوح بالا صورت می گیرد و این گزینه دقیقاً همان چیزی است که به دنبالش هستید. در فتوشاپ ابزار slice وجود دارد که باعث می شود نمادهای سایت تفکیک شود و در نهایت امکان استخراج آن فراهم می شود. کدهای css با استفاده از تصاویر فتوشاپ به سادگی نوشته می شود. طراحی سایت در ابتدا ساده به نظر می رسد اما اگر کدنویسی بدون هیچ اساسی صورت گیرد، قطعاً مشکل ساز خواهد بود. طراحی وب سایت در فتوشاپ سبب می شود که کل عملیات به صورت مرحله به مرحله و معقول دنبال شود.
ترافیک تبدیل در طراحی وب سایت در فتوشاپ
سوال اینجا است که چرا باید تمرکز خاصی بر روی عملیات تبدیل فایل های فتوشاپ به html داشته باشیم؟  هر چه کدهای شما مرتب تر باشد سایت شما میزان خطای کمتری خواهد داشت. تبدیل فایل های فتوشاپ به کدهای html از دسته روش های واضح محسوب می شود و سبب تضمین یک سایت مفهومی می شود. اگر شما سایتی با استفاده از فتوشاپ درست کنید و آن را به کدهای html تبدیل کنید رتبه سایت شما افزایش می یابد. به طور کلی خزنده های وب کدهایی که از نظر ترتیب و نظم موفق هستند و همینطور کیفیت بالاتری دارند را با سرعت بیشتری بازگزاری می کنند. در واقع تشخیص این کدها توسط خزنده ها آسان تر است.
تنظیمات تبدیل در طراحی وب سایت در فتوشاپ
به طور کلی موضوع تنظیمات سئو همیشه باید لحاظ شود. سئو به معنی بهینه سازی است و به مجموعه عملیاتی گفته می شود که برای اختصاص دادن به یک موقعیت بهتر سایت بر پایه کلمات کلیدی و متا تگ ها و همینطور توضیحات کار می کند. در نظر داشته باشید که هرچه کلمات کلیدی ضروری، بهتر پوشش داده شود رتبه بندی بهتر است، و میزان خطا کمتر می شود. تمامی این موارد نشان می دهد که تغییر دادن فایل های فتوشاپ زمان زیادی را نسبت به دیگر روش های طراحی لازم دارد.
در مسیر تنظیمات سئو، سازگاری با چندین مرورگر نیز باید مهم شمرده شود. در مجموع وب سایت هایی که با html ساخته شده اند بسیار قابل تشخیص تر از وب سایت هایی هستند که با فایل های فتوشاپ ارائه می شود. برای این موضوع طراحی وب سایت در فتوشاپ بهتر است در ابتدا برای مرورگرهای اپرا، فایرفاکس و گوگل کروم باشد به این ترتیب فرصت کافی برای گسترش سازگاری وجود خواهد داشت.
اشتباهات مهم تبدیل در طراحی وب سایت در فتوشاپ
در بخش تبدیل باید بدانید که تگ های بسته شده از موضوعات مهم هستند، گاهی عدم بستن برچسب ( تگ) خاصی سبب می شود که برخی از قسمت های کد در دسترس قرار نگیرد. صفت alt برای تصاویر بسیار مهم است و عدم استفاده از آن سبب می شود که سایت به درستی کار نکند. برای داشتن یک طراحی جذاب باید توسعه دهندگان متخصص در زمینه تبدیل فایل های فتوشاپ به کدهای Html استخدام شوند. در نظر داشته باشید که وب سایت های زیبا و کاربردی یک سری قوانین طراحی وب سایت در فتوشاپ را رعایت کرده اند، موفقیت در کسب و کار اتفاقی نیست. همه چیز وابسته به پارامترهایی است که باید بر روی اجرای سایت شما تاثیر بگذارد.
 
 
 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi