10 تکنیک طراحی سایت
10 تکنیک طراحی سایت
برای تکنیک طراحی سایت روش ها و شیوه های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها بهره مند شد. این روش ها در طول زمان مدام در حال عوض شدن و تغییر می باشند. برای آنکه بتوانید در زمینه طراحی سایت موفق عمل کنید باید روش های تان را نیز به روز نمایید. در ادامه به بررسی 10 تکنیک برتر طراحی سایت می پردازیم و آنها را بیان می کنیم.
پس زمینه سایت و لایه های نامتقارن
یکی از تکنیک طراحی سایت حرفه ای که باعث می شود وب سایت شما ظاهری بسیار جذاب تر داشته باشد انتخاب یک پس زمینه یا بک گراند می باشد. اضافه کردن انیمیشن به تصویر پس زمینه می تواند یکی از گزینه های مطلوب برای تکنیک طراحی سایت شما باشد. برای این کار می توانید از پس زمینه های ذرات استفاده نمایید. حجم این تصاویر کم بوده و باعث می شود تا سرعت وب سایت شما کم نشود و در عین حال ظاهر آن را جذاب تر می نماید. لایه های نامتقارن یکی از تکنیک طراحی سایت بوده که در سال 2018 از میزان محبوبیت مناسبی برخوردار گشته است. مدرن شدن سایت شما با استفاده از این تکنیک طراحی سایت و خلاقیتی که در آن نهفته است باعث می شود تا شما یک طراحی سایت و وب سایت حرفه ای تری داشته باشید.
duotone
یکی دیگر از تکنیک طراحی سایت که در سال 2018 بسیار مورد استفاده واقع می شود duotone می باشد که در ظاهر سایت بسیار تاثیر گذار است. در این شیوه ی طراحی وب سایت دو رنگ را با یکدیگر ترکیب کرده تا ظاهر سایت بسیار جذاب تر شود. آنچه که در این تکنیک طراحی سایت مهم است انتخاب دو رنگ مشابه و خیره کننده می باشد. در حقیقت این تکنیکی از تلفیق کردن دو رنگ می باشد.
تصویر های متحرک و توضیحات
از دیگر تکنیک طراحی سایت استفاده کردن از تصاویر متحرک در قسمت های مختلف می باشد. البته برای انتخاب کردن این تصاویر باید محتوای سایت را نیز در نظر داشته باشید و مخاطبانی که از وب سایت دیدن می کنند را در نظرتان بگیرید. شما می توانید پیام های مهم از سایت را از طریق همین تصاویر متحرک به صورت بسیار جذاب به مخاطب برسانید؛ که این موضوع می تواند در جذابیت سایت تاثیر گذار باشد. از دیگر تکنیک طراحی سایت استفاده کردن و ارائه ی توضیحاتی کوتاه می باشد. با وجود تاثیر گذاری این توضیحات کوتاه آن را در کمتر وب سایتی مشاهده می نماییم. همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا با رعایت آن یک طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشید.
طراحی mobile first
استفاده کردن از موبایل های هوشمند امروزه بسیار مرسوم شده است و همین موضوع و محبوبیت این موبایل ها در بین مردم در تکنیک طراحی سایت نیز تاثیر گذار بوده است. بسیاری از مخاطبان و مردم برای رفتن به سایت های مختلف از موبایل هوشمند شان استفاده می کنند بنابراین اگر می خواهید تکنیک طراحی سایت شما با شکست مواجه نشود بهتر است این موضوع را مد نظرتان داشته باشید. برای این کار شما باید به تکنیک mobile first توجه زیادی نمایید.
accelerated mobile pages
amp از دیگر تکنیک طراحی سایت می باشد که برای موفقیت در طراحی وب سایت باید آن را مد نظر بگیرید. این واژه به معنای زیاد تر کردن سرعت بارگزاری صفحات در موبایل های هوشمند می باشد. همانطور که اشاره کردیم استفاده مردم از موبایل های هوشمند برای رفتن به سایت های مختلف و حتی خرید آنلاین موجب شده است تا در تکنیک طراحی سایت نیز به این مورد توجه شود. افزایش سرعت بارگزاری صفحه های مختلف و سایت در موبایل موجب می شود تا کاربران به راحتی با موبایل ها و گوشی های همراه شان از سایت شما دیدن نمایند. با استفاده از این تکنیک طراحی سایت می توانید سرعت بارگذاری را تا 85 درصد نیز افزایش دهید.
حداقل گرایی و حداکثر گرایی
حداقل گرایی یکی از تکنیک طراحی سایت است که در سال 2018 از میزان تقاضا کمتری برخوردار بوده است. حداکثر گرایی از جدید ترین روش های طراحی وب می باشد که در حقیقت تکنیک طراحی خلاقانه وب می باشد. با این روش شما یک طراحی خشن را به وجود می آورید که می توانید در هر زمینه و هر محتوا از سایت نیز از آن استفاده نمایید. استفاده از این روش و تکنیک طراحی سایت باعث می شود تا بتوانید خلاقیت و ابتکار تان را در طراحی وب نشان دهید. این موضوع می توانید در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار باشد.
بروتالیسم از دیگر تکنیک طراحی سایت می باشد که به معنی بی رحمی می باشد. این روش از طراحی سایت از یک سال پیش تا به حال مورد استفاده قرار گرفته است. هر چند که در ابتدا میزان استفاده از این روش قابل توجه نبود اما امروزه کاربرد آن تاثیر مطلوبی داشته است. استفاده از شکل های ارگانیک از دیگر تکنیک طراحی سایت می باشد که در سال 2018 مورد استفاده واقع شده است.این یعنی استفاده از شکل هایی که دارای لبه هستند و در حقیقت شکل هایی زاویه دار می باشند دیگر مرسوم نبوده و به طور معمول در طراحی سایت از شکل هایی که گرد هستند استفاده می شود.
 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi