معرفی برخی از موتورهای بازی سازی اندروید
معرفی برخی از موتورهای بازی سازی اندروید
معرفی برخی از موتورهای بازی سازی اندروید
بازی سازی اندروید امروز با یکی از پردرآمدترین کارها تبدیل شده است چرا که افراد بسیار زیادی هستند که علاقه زیادی بازی دارند و روزانه زمان زیادی را صرف بازی کردن می کنند، در این میان آشنایی با موتورهای بازی سازی اندروید می تواند شما را در این راه بسیار موفق گرداند چرا که می توانید با انتخاب یک موتور مناسب از میان موتورهای بازی سازی اندروید مسیر حرکت خود را در  دنیای بازی سازی تغییر دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر با موتورهای بازی سازی اندروید آشنا شویم.اگر میخواهید برنامه نویسی اندروید را یاد بگیرید به آموزش برنامه نویسی اندروید در تاپ لرن مراجعه نمایید.
موتور بازی سازی Buildbox
یکی از بهترین موتورهای بازی سازی اندروید موتور بازی سازی Buildbox می باشد که طرفداران بسیار زیادی را داراست، با استفاده از این موتور بازی سازی  میتوانید بازی های بسیار جالب و هیجان انگیز طراحی کنید و آن ها را به فروش برسانید. از مزیت های فوق العاده این موتور بازی سازی این است که از یک محیط حرفه ای برای برنامه نویسی بهره مند می باشد که برای افراد حرفه ای بسیار مناسب می باشد، یکی دیگر از ویژگی های این موتور بازی سازی این است که قدرت گرافیکی بسیار بالایی را داراست که میتواند کمک بسیار زیادی به شما در طراحی بازی های زیبا و هیجان انگیز کند. آخرین ویژگی این موتور بازی سازی این است که می توانید در پایان هم نسخه اندروید و هم نسخه ios بازی خود را از آن خروجی بگیرید.
موتور بازی سازی GameMaker
موتور بازی سازی Game Maker که جزو بهترین موتورهای بازی سازی اندروید می باشد مزیت های بسیار زیادی را داراست که آن را در میان بهترین موتورهای بازی سازی اندروید قرار داده است، با استفاده از این موتور بازی سازی اندروید می توانید بازی هایی دو بعدی و بسیار زیبا را بسازید، کار کردن با این نرم افزار بسیار راحت می باشد و به همین دلیل از جایگاه ویژه ای در میان سایر موتورهای بازی سازی اندروید برخوردار می باشد و بسیاری از توسعه دهندگان از این موتور برای بازی سازی اندروید استفاده می کنند. یکی از ویژگی های این موتور بازی سازی این است که با استفاده از آن می توانید برای سیستم عامل های مختلف بازی طراحی کنید.
موتور بازی سازی Unity از بهترین موتورهای بازی سازی اندروید
بی شک می توان گفت که محبوب ترین موتور بازی سازی اندروید در میان برنامه نویسان و توسعه دهندگان موتور بازی سازی unity می باشد که طرفداران بسیار زیادی را دارا می باشد، بسیاری از بازی هایی که در بازار وجود دارند به وسیله موتور بازی سازی طراحی شده اند. کار کردن با این موتور بازی سازی نسبت به سایر موتورهای بازی سازی اندروید کمی پیچیده تر است و نیاز به دانش برنامه نویسی بیشتری دارد. این موتور بازی سازی از زبان برنامه نویسی سی شارپ و جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند و به همین دلیل برنامه نویسان حرفه ای علاقه بیشتری به کار کردن با این موتور بازی سازی نسبت به سایر موتورهای بازی سازی اندروید دارند. با استفاده از موتور بازی سازی Unity می توانید برای اکثر سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز، ios و اندروید و همینطور برای کنسول نیز بازی سازی کنید.
موتور بازی سازی Unreal
یکی دیگر از موتورهای بازی سازی که در زمینه اندروید نیز فعالیت دارد موتور بازی سازی Unreal می باشد، این موتور بازی سازی بیشتر برای افراد حرفه ای در زمینه بازی سازی طراحی شده است و در میان سایر موتورهای بازی سازی اندروید پیچیدگی های بیشتری دارد و در واقع می توان گفت اصلی ترین رقیب موتور بازی سازی Unity همین موتور بازی سازی می باشد. بازی های بسیار جالب و هیجان انگیزی به وسیله موتور بازی سازی Unreal طراحی شده اند که با کمی جست و جو در اینترنت می توانید بسیاری از این بازی ها را مشاهده کنید. این مورد از موتورهای بازی سازی اندروید دارای ویژگی های بسیار زیادی است که از جمله آنها می توان به آزادی در طراحی انواع محیط های گرافیکی برای بازی خود اشاره کرد، البته به جز آزادی در طراحی محیط گرافیکی ابزارهای بسیار متنوع دیگری نیز در اختیار شما قرار گرفته اند که به وسیله آن ها می توانید بازی های بسیار هیجان انگیز و جالب و پر طرفداری را طراحی کنید. این موتور بازی سازی از زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس پشتیبانی می کند و شما می توانید با استفاده از این موتور بازی سازی برای اکثر سیستم عامل ها از جمله اندروید بازی بسازید.
موتور بازی سازی جی مانکی
یکی دیگر از موتورهای بازی اندروید که طرفداران بسیار زیادی را دارا می باشد موتور بازی سازی جی مانکی می باشد که به وسیله این موتور بازی سازی می توانید بازی های متنوعی را برای سیستم عامل اندروید و سایر سیستم عامل ها بسازید. این موتور بازی سازی از چندین کتابخانه استفاده کرده است که کار را برای طراحان بازی بسیار راحت تر کرده است، این موتور بازی سازی از کتابخانه اپن جی ال سی پلاس پلاس برای طراحی گرافیکی، OpenAL برای مدیریت صدا و همینطور از اوپن سی ال برای پردازش به وسیله کارت گرافیکی استفاده کرده است. موتور بازی سازی جی مانکی از جمله موتورهای بازی سازی اندروید به صورت سه بعدی می باشد که می توانید اقدام به طراحی بازی های سه بعدی برای اندروید در آن کنید.
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi