سه نکته مهم برای بهبود مهارت های برنامه نویسی
سه نکته مهم برای بهبود مهارت های برنامه نویسی
برای بهبود مهارت های برنامه نویسی باید چند نکته مهم را بدانید، در این مطلب قصد داریم نکاتی مهم برای بهبود مهارت های برنامه نویسی را به شما توضیح دهیم. 
اغلب زمان‌هایی که ما در مورد بهبود مهارت های برنامه نویسی خود فکر می کنیم گاهی اوقات تمام تمرکز خود را بر روی جذب دانش می گذاریم و به کار بردن دانش را فراموش می کنیم. من اعتقاد دارم یادگیری برنامه نویسی یا هر چیز دیگری به هر دوی این ها نیاز دارد. اجازه دهید که هر دوی این ها این مطالب یعنی جذب دانش و به کار بردن دانش را به صورت کامل توضیح دهیم.
جذب دانش
جذب دانش زمانی اتفاق می افتد که شما می‌خواهید کتاب بخوانید، آموزش ویدیویی مشاهده کنید و یا به کتاب های صوتی گوش دهید، اساساً این ها فعالیت هایی هستند که نشان می دهند شما به دنبال دانش هستید و در تلاشید تا بر دانش خود بیفزایید. جذب دانش بیشتر به صورت تئوری اتفاق می افتد.
به کار بردن دانش
به کار بردن دانش معمولاً زمانی رخ می دهد که شما دانشی که فرا گرفته اید را به کار می گیرید تا عمل خاصی را انجام دهید. در واقع تمامی انسان ها علاقه دارند که آن چیزی که آموخته اند را استفاده کنند تا کاربردهای دانش خود را مشاهده کنند.
اگر شما می‌خواهید واقعا مفهوم برنامه نویسی را درک کنید باید هر دوی این اعمال را به صورت یکسان انجام دهید. در واقع شما باید بدانید که چه کاری می خواهید انجام دهید و چرا باید آن را انجام دهید. با یادگیری عملی برنامه نویسی می توانید علاوه بر پیشرفت و آشنایی با تکنولوژی های جدید یک رزومه قوی نیز با استفاده از نمونه کارهایی که برای خود می نویسید، ایجاد کنید.
حال که تفاوت این دو موضوع یعنی جذب دانش و به کار بردن دانش را به خوبی تشخیص دادیم در این مقاله قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم که چگونه می توان دانش برنامه نویسی را تقویت کرد و بهبود بخشید.
توصیه من به شما این است که به صورت عملی کار کنید، در این راه به دیگران کمک کنید و همواره در حال یادگیری باشید.
یادگیری عملی برنامه نویسی
همه ما می ‌دانیم که اگر بخواهیم برنامه نویسی را یاد بگیریم آموزش ها را نگاه می کنیم یا کتاب می خوانیم، اما چیزی که معمولاً همه ی ما آن را فراموش می‌ کنیم این است که در واقع ما باید به صورت عملی نیز کار کنیم. یک مثال خوب درباره ی این موضوع یادگیری رانندگی می باشد، شما می توانید تمامی کتاب هایی که درباره رانندگی پیدا می‌ شود را مطالعه کنید اما برای این که بتوانید به صورت واقعی رانندگی کنید، باید سوار ماشین شوید و شروع به رانندگی کردن کنید. این موضوع دقیقا در برنامه نویسی نیز صدق می ‌کند، شما می توانید تمامی مطالب درباره برنامه نویسی را مطالعه کنید به عنوان مثال می‌ توانید تمامی مقالاتی که درباره Vue.js وجود دارد را مطالعه کنید اما اگر واقعا می‌ خواهید که به خوبی آن را یاد بگیرید، باید با استفاده از آن یک برنامه بسازید.
یک چالش بزرگ
یادگیری عملی برنامه نویسی یک چالش بزرگ است که من خود شروع به این کار کرده ام، این یک چالش بزرگ است که شما بتوانید یک اپلیکیشن را در 24 ساعت بسازید، این روش یک روش فوق العاده برای این است که با روش ها و ابزارهای جدیدی که برای برنامه نویسی وجود دارد آشنا شوید. یادگیری عملی بهترین روشی است که شما می توانید با استفاده از آن نمونه کارهای خود را برای آینده شغلی خود بسازید.
به دیگران کمک کنید
بعد از اینکه من مدرکم را در برنامه نویسی گرفتم، به عنوان معلم شروع به کار کردم و سعی کردم تا جای ممکن به دانش ‌آموزان و کسانی که با آنها کار می کردم در پروژه هایشان کمک کنم، در ابتدا برای انجام این کار تردید بسیار زیادی داشتم چرا که من به تازگی تبدیل به یک برنامه نویس شده بودم و کار برنامه نویسی را به تازگی شروع کرده بودم؛ اما خیلی زود فهمیدم که می توانم این کار را انجام دهم و به سایر افراد کمک کنم. حتی اگر من کاملا تازه کار باشم اطلاعات بسیار زیادی در زمینه برنامه نویسی دارم که دانش آموزان جدید که می خواهند به تازگی برنامه نویسی را شروع کنند می توانند از آن استفاده کنند. در اینجا نکته دیگری نیز وجود دارد و آن این است که حتی اگر شما پاسخ سوالات کسانی که از شما سوال می پرسند را ندانید می‌ توانید به همراه آن دانش‌ آموزان کار کنید و روی مسئله فکر کنید تا پاسخ سوال را پیدا کنید.
نکاتی درباره برنامه نویسی
چیزی که در مورد برنامه نویسی وجود دارد این است که در واقع مهارت اصلی و واقعی یک برنامه نویس را می توان کشف راه حل ها دانست و شما زمانی به این مهارت خواهید رسید که بتوانید به دیگران آموزش دهید و نکات مهمی را در این راه کشف کنید. توجه داشته باشید که دانش آموزان از شما پاسخ مسائل را نمی خواهند بلکه گاهی اوقات فقط از شما می خواهند که به آنها نگاه کنید و آن ها را رو به جلو هل دهید. برخی از کارهایی که می‌توانید برای کمک به دیگران آنها را شروع کنید عبارت اند از:
ملحق شدن به یک گروه آنلاین:
شما می توانید به یک گروه آنلاین فیسبوک و یا توییتر ملحق شوید تا بتوانید به سوالات سایر افراد گروه پاسخ دهید، بسیاری از افراد معمولا سوالات خود را در این گروه ها می پرسند و شما با ملحق شدن به این گروه ها می توانید با سوالات بسیار زیادی رو به رو شوید.
داوطلب شوید:
یک روش عالی برای کمک به سایر افراد و دانش آموزان این است که داوطلب شوید که در یک برنامه به آن‌ها در حل سوالات شان کمک کنید.
از یکدیگر یاد بگیرید و به یکدیگر یاد دهید!
بهترین روش برای یادگیری برنامه نویسی این است که از یکدیگر یاد بگیرید و به یکدیگر یاد دهید، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا این روش بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که شما در این روش مجبور هستید که بیشتر بر روی مسائلی که به شما توضیح داده می شود فکر کنید و به این ترتیب مهارت های شما افزایش پیدا می کند و با این کار قادر می شوید که مسائل را تجزیه و تحلیل کنید. برای اینکه بتوانید چیزی را توضیح دهید ابتدا باید خودتان آن را به صورت کامل بیاموزید. اگر موضوعی را متوجه می‌ شوید و بلد هستید، می ‌توانید آن را برای مبتدی ها تدریس کنید. اگر به یک معلم خوب تبدیل شوید مطمئن باشید که می توانید تبدیل به یک برنامه نویس خوب نیز بشوید.
محیط های تدریس برای شما
شبکه های اجتماعی:
اگر به شبکه های اجتماعی مختلف از جمله توییتر و اینستاگرام نگاه کنید می توانید آموزش های بسیار زیادی را مشاهده کنید، شما نیز می ‌توانید مانند این مدرسین شروع به تدریس برنامه نویسی در شبکه های مجازی کنید.
کارگاه های آموزشی: یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای تدریس برنامه نویسی از آن استفاده کنید این است که کارگاه های آموزشی برگزار کنید تا به این ترتیب هم درآمد زایی کنید و هم مهارت های خود را از طریق تدریس ارتقا دهید.
سخنرانی در مدارس: دانش آموزان معمولا از سخنرانی هایی که در مدارس صورت می‌گیرد استقبال زیادی می‌کنند، شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا به آنها برنامه نویسی یاد دهید و مشکلات آنها را حل کنید.
یک نکته دیگر!
هرکس دارای چشم انداز منحصر به فرد خود می باشد و ممکن است هدف جداگانه ای را دنبال کند بنابراین از به اشتراک گذاشتن دانش خود نترسید و اجازه دهید که سایر افراد نیز از دانش شما استفاده کنند تا به این ترتیب مهارت های شما نیز در برنامه نویسی بهبود پیدا کند. توجه داشته باشید که برای این که مفاهیم برنامه نویسی در ذهن شما ماندگار شوند، تدریس بهترین راه می باشد.


طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس | 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi