فریلنسرها چگونه می‌توانند انگیزه بگیرند وقتی راندمان کارشان پایین می‌آید
فریلنسرها چگونه می‌توانند انگیزه بگیرند وقتی راندمان کارشان پایین می‌آید
به عنوان فریلنسر، نظم و انضباط یکی از ویژگی‌های اصلی برای ادامه کار شما است. با توجه به اینکه شما از مزایای جدول زمان‌بندی انعطاف‌پذیری برخوردار هستید، بسیار مهم است که در کارهای روزانه خود ثابت و استوار باشید تا کسب و کار خود را به خوبی نگه دارید. حفظ انگیزه بالا برای کار شما اولویت بالایی دارد.
فریلنسرها ممکن است با فقدان انگیزه رو به رو شوند. خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را زمانی که احساس می‌کنیم باتری درونی‌یمان خالی شده است، به کار گیریم و آن را دوباره شارژ کنیم. در این مقاله می‌خواهیم این راه‌حل‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.
به خاطر بیاورید چرا به سمت فریلنسری رفته‌اید
وقتی به خودتان یادآوری کنید که چه چیزی شما را در دایره فریلنسری قرار داده است، از خودتان بابت جایگاهی که هم‌اکنون در آن قرار گرفته‌اید سپاسگزار می‌شوید، حتی اگر در تنگنا قرار گرفته باشید. به طور معمول، فریلنسرها در اینجا حضور دارند زیرا آن‌ها می‌خواهند کنترل بیشتری بر برنامه زمانی خود داشته و از آزادی بیشتری نسبت به انتخاب پروژه‌ها و و ظایف خود برخوردار باشند.
شما می‌توانید به راحتی در شرایطی قرار بگیرید که نتوانید کار مشتری را به موقع تحویل دهید که این موضوع می‌تواند به دلیل مدیریت زمان یا عدم انگیزه باشد. اگر این شرایط به دلیل عدم انگیزه رخ داده است، پس شما باید این واقعیت را تایید کنید که در قبال کار سخت و مدت زمان تعیین شده چقدر درآمد کسب می‌کنید. بهره‌وری بالا چیزی است که باعث موفقیت یک فریلنسر می‌شود.
این امر نه تنها بر درآمد شما تاثیر می‌گذارد، بلکه بر شهرت شما در میان دیگر فریلنسرها نیز تاثیرگذار است. شهرت خوب در تکمیل پروژه با سرعت و کیفیت بالا منجر به پیشنهادات بیشتر مشتریان می‌شود. این بدان معناست که شما در انتخاب افرادی که دوست دارید با آن‌ها کار کنید، فرصت بهتر و بیشتری دارید.
به عنوان فریلنسر، شما قطعا باید از پایین شروع کنید، به این معنی که ممکن است  بسیاری از پیشنهادات پروژه را دریافت نکنید و بنابراین در مرحله اول قادر به ایجاد زندگی معقول و مناسبی نخواهید بود. خوب یکی از راه‌های انگیزه دادن به خودتان این است که به خاطر بیاورید که در نهایت، کار سخت شما منجر به شرایط و پیشنهادات بهتری خواهد شد. همان‌طور که می‌گویند: "گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم".
لذتت بردن از علایق
وقتی شما در بحران زمانی قرار گرفته‌اید، به راحتی می‌توانید خلاقیت خود را از دست بدهید. هنگامی که مساله مورد اهمیت شما تکمیل پروژه در یک دوره زمانی کوتاه است، بیشتر نگران انجام کار هستید تا ایجاد خلاقیت و زیبایی کار.
شما نیاز دارید تا شور و اشتیاق خود را تقویت کنید وگرنه به تدریج از بین می‌رود! انگیزه خود را از دست داده‌اید؟ دلیلش می‌تواند همین مساله باشد. گاهی اوقات زمان خود را صرف کارهای مورد علاقه‌یتان کنید. از موزه‌های هنری یا گالری‌ها دیدن کنید. برای سرگرمی طراحی کنید. تا زمانی که شما هنری که مربوط به کارتان نیست، و فقط برای سرگرمی ‌است را انجام می‌دهید، شور و شوق را درون خود نگه خواهید داشت. وقتی هر روز فقط بر روی پروژه‌های خود کار می‌کنید به راحتی می‌توانید انگیزه و اشتیاق خود را از دست بدهید، زیرا شما با تنش و استرس دست به گریبان می‌شوید.
همان‌طور که می‌بینید، کار می‌تواند یک رابطه دوستانه بین شما و علاقه شما ایجاد کند. شما در رابطه با کار خود پرشور هستید، اما در عین حال، تمایلی ندارید که امرار معاش‌تان وابسته به علاقه شما باشد. وقتی مسئولیت بزرگی در مورد آنچه که علاقه یا سرگرمی مورد علاقه شما بوده است داشته باشید، دیگر سرگرم‌کننده نخواهد بود.
شور و اشتیاق خود را فقط به کار تبدیل نکنید. شما هنوز باید زمان خود را برای تغذیه علاقه‌یتان خارج از کار اختصاص دهید. برخی از افراد می‌توانند بدون توجه به این موضوع، از کار خود لذت ببرند، اما اکثر مردم، هنوز هم نیازمند زمانی خارج از کار برای الهام گرفتن هستند. کار کار است؛ خواسته‌ها وجود دارند تا از زندگی لذت ببرید.
انعطاف‌پذیر باشید
مساله فوق‌العاده‌ای که در رابطه با فریلنسری وجود دارد این است که به شما اجازه می‌دهد تا زمان خود را در دست داشته باشید. این بدان معناست که شما می‌توانید هر زمان که بخواهید غذا بخورید، به تعطیلات بروید یا محل کار خود را ترک کنید. بسیاری از مشاغل این نوع آزادی را ندارند. شما ممکن است وسوسه شوید تا کارها را به تعویق بیندازید وقتی هیچ کس جز خودتان بر کارها نظارت ندارد.
برای جلوگیری از این وسوسه‌ها و حفظ انگیزه، کاری که می‌توانید انجام دهید این است که می‌توانید زمانی را برای استراحت خود اختصاص دهید. درست همان‌طور که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند مردم به جای اینکه سه وعده غذایی کامل بخورند، از چند وعده غذایی سبک و کم حجم استفاده کنند تا میل به خوردن غذاهای ناسالم را محدود کنند، شما نیز در حالی که مشغول کار بر روی پروژه هستید، باید چندین زمان استراحت کوتاه را به خودتان اختصاص دهید. به این ترتیب شما در طول یک دوره طولانی غرق در کار نمی‌شوید و در طول روز می‌توانید استراحت کافی داشته باشید.
علاوه بر این مزیت که شما انگیزه خود را در طول مسیر حفظ می‌کنید، استراحت‌های مکرر، هر زمان که به کارتان بازمی‌گردید نیروی شما را تجدید می‌کند. در واقع، روان‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که مطالب در زمان شروع کار بهتر فراگرفته می‌شوند. آن‌ها این امر را اثر برتر نامیده‌اند.
بنابراین اگر چندین استراحت کوتاه به خود دهید، هر زمان که بعد از این وقفه به کار خود بازمی‌گردید، بهتر عمل خواهید کرد. این کار باعث عملکرد بهتری در کل پروژه شما می‌شود، که در نهایت باعث حفط انگیزه خوب برای حفط کار خوب می‌شود.

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس | 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi