اینترنت اشیاء یا IOT چیست؟
اینترنت اشیاء یا IOT چیست؟
 Internet of Things به اختصار IOT و یا همان اینترنت اشیا چیز جدید و نا آشنایی نیست چون اولین نمونه استفاده از این تکنولوژی؛ تولید و رونمایی از توستر متصل به اینترنت توسط یک کمپانی طی یک کنفرانس در سال 1989 بود.
در کل، مفهوم اینترنت اشیا اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت است. به کمک اینترنت اشیا برنامه ها و دستگاه های مختلف می توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و صحبت کنند. برای نمونه می توان به یخچال های هوشمند که به اینترنت متصلند و شما را از موجودی و تاریخ انقضا مواد خوراکی داخل یخچال با خبر می سازند اشاره نمود. در واقع، اینترنت اشیا شما را قادر می سازد تا اشیا مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید.
اینترنت اشیا فرصت هایی ایجاد می کند برای ادغام مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم های مبتنی بر کامپیوتر، سیستم هایی مانند؛ خودروهای هوشمند، یخچال های هوشمند و خانه های هوشمند که این روزها در مباحث و مجالس مختلفی به آن ها اشاره می شود و لازم است که بدانید همه این دستگاه ها در زیر مجموعه اینترنت اشیا قرار می گیرند.
اینترنت اشیا چگونه تعامل با دنیای فیزیکی را تغییر خواهد داد؟
اینترنت اشیا (IoT) به عنوان انقلاب صنعتی بعدی نامیده می شود – IoT روش تعامل تمام کسب و کارها، دولت ها و مصرف کنندگان را با دنیای فیزیکی تغییر خواهد داد. در اینجا بیشتر به روند پیشروی و رشد IoT در دنیا پرداخته ایم با ما همراه باشید.
بیش از دو سال است که (BI Intelligence (BusinessInsider از نزدیک رشد اینترنت اشیا را دنبال کرده. به طور خاص، این سازمان تجزیه و تحلیلی بر روی این قضیه انجام داده که چگونه IoT موجودیت ها و نهادهایی از قبیل دولت ها، کسب و کارها و مشتریان را قادر می سازد تا به دستگاه های IoT خود متصل شوند و آن ها را کنترل کنند. این تجزیه و تحلیل در محیط هایی مانند تولید، خانه های هوشمند، حمل و نقل و کشاورزی انجام شد.
در یک گزارش جدید از BI این سیستم اطلاعاتی در مورد تمام اجزاء و اکوسیستم IoT صحبت کرده. این گزارش جدید شامل اطلاعاتی در مورد دستگاه ها، تحلیلگرها، شبکه ها و امنیت IoT می باشد. در این گزارش همچنین یک تخمین و پیش بینی از بازار رو به رشد اینترنت اشیا ارائه شده که شامل رشد استفاده از دستگاه های IoT، میزان سرمایه گذاری و میزان بازگشت سرمایه در این اکوسیستم می باشد.
در اینجا برخی از نکات کلیدی این گزارش آمده است:
  1. پیش بینی شده تا سال 2020 در کل 34 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل شوند.
  2. نزدیک به 6 تریلیون دلار برای اینترنت اشیا تا 5 سال آینده خرج خواهد شد.
  3. تجارت جزء اصلی اینترنت اشیا قرار خواهد گرفت؛ کسب و کارها می توانند روند کار خود را بهبود دهند با: 1) کاهش هزینه های عملیات. 2) افزایش بهره‌وری. 3) گسترش بازار و محصولات جدید.
  4. دولت ها برای کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت زندگی شهروندانشان بر روی افزایش بهره‌وری تمرکز خواهند کرد.
  5. مصرف کنندگان به عنوان استفاده کنندگان IoT در کنار کسب و کارها و دولت ها عمل خواهند کرد.
 
 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi