5 راه پس‌انداز پول برای فریلنسرها
5 راه پس‌انداز پول برای فریلنسرها
در ادامه پنج راه مفید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پس‌انداز پول را بیان می‌کنیم.
تنظیم بودجه مجموع-صفر
بودجه‌های خانگی یک ضرورت انعطاف‌پذیر هستند. هزینه‌های پیش‌بینی نشده می‌توانند هر زمان بروز کند. ممکن است در زمانی که شما مشغول به کار هستید، چک پرداختی همانند ساعت کار از راه برسد.
وقتی شما یک بازرگان تنها هستید، مسائل مالی شخصی و کسب و کار تمایل به ادغام دارند، چه شما دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید، حتی اگر شما حساب‌های بانکی جداگانه داشته باشید. اگر یک مشتری سر وقت پرداخت خود را انجام ندهد، ممکن است مجبور شوید تعطیلات خود را کنسل کنید.
یکی از راه‌های به حداکثر رساندن پول‌تان در طول دوره‌هایی که در اوج هستید، اتخاذ بودجه مجموع-صفر است. این امر به طور موثر به این معناست که همه پول در بانک به حساب شما می‌آید، و شما در اول ماه آینده حساب خود را صفر کنید (حداقل بر روی کاغذ) تا پول اضافی که در حساب‌تان آماده برای خرج شدن است را بتوانید بردارید.
اولین قدم این است که تمام هزینه‌های خود را به مدت سه ماه برآورد کنید. در حالی که پیش‌بینی هزینه‌های ثابت مثل اجاره/رهن، آب و برق و غیره راحت هستند، هزینه‌های انعطاف‌پذیر که غیرقابل پیش‌بینی‌تر هستند را نیز درنظر بگیرید.
وقتی به طور میانگین هزینه‌های ماهانه خود را پیدا کردید، آن را با میانگین درآمد خود بسنجید. سپس می‌توانید بودجه‌ای را برای خود تنظیم کنید.
علاوه بر تمام هزینه‌های عادی روزانه‌یتان، یک مبلغ ثابت برای پس‌انداز بلندمدت و مبلغ دیگری برای پس‌انداز کوتاه‌مدت اختصاص دهید که همچنین می‌تواند به هزینه‌های کوچک غیرمنتظره نیز کمک کند.
هزینه‌های انعطاف‌پذیر خود را ببینید
پیگیری هزینه‌های انعطاف‌پذیر یک تمرین سودمند است. اگر امنیت درآمد منظم ماهانه به این معنی بود که بیش از حد در رابطه با هزینه‌های غیرضروری و لوکس نگران نباشید، ممکن است واقعا تعجب کنید وقتی می‌بینید که چقدر هزینه‌های خاصی را خرج می‌کنید.
همچنین ممکن است شگفت‌زده شوید از اینکه وقتی به آن‌ها نیاز دارید، چقدر راحت می‌توانید با کمی نظم آن‌ها را به عقب باز گردانید. اگر در خانه کار می‌کنید به راحتی می‌توانید هزینه‌های اضافی مثل نوشیدنی‌های بعد از ساعت کار، قهوه‌های گران صبحانه را حذف کنید.
خرید خواربار بسیار کارآمدتر می‌شود اگر قبل از خرید برنامه‌ریزی کنید و تنها مواردی را که در ذهن دارید را خرید کنید و عادت کنید که قیمت‌ها را مقایسه کرده و هر جا که می‌توانید مذاکره کنید. همیشه راه‌هایی برای ذخیره پولی که به صورت ماهانه خرج می‌کنید وجود دارد.
پرداخت مالیات
مالیات سالانه یک سردرگمی عمده برای هر فرد حرفه‌ای است که برای خودش کار می‌کند. اگر اعتبار مالیاتی را از دست دهید به پرداخت جریمه متهم می‌شوید. هنگامی که سال مالیاتی تمام می‌شود هیچ دلیلی وجود ندارد که مالیات خود را به درستی پرداخت نکنید. شما باید مبالغ مالیاتی خود را بررسی کنید.
نرم‌افزارهای حسابداری خوبی که بر کار فریلنسری تمرکز دارند وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا در این مورد اطلاعات خوبی کسب کنید. اما تمرین خوبی است که مقدار ضروری از هر فاکتور که پرداخت می‌کنید را کنار بگذارید و با آن مانند یک مبلغ غیرقابل لمس رفتار کنید مگر اینکه واقعا مجبور باشید از آن استفاده کنید.
در نظر داشتن هدفی بلند مدت
این امر ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما شما باید یک برنامه بلند مدت برای درآمد مازاد خود در طی سال داشته باشید، چه این درآمد پرداخت سریع‌تر بدهی، سرمایه‌گذاری برای دانشگاه بچه‌ها، داشتن حقوق عالی، یا تعطیلات خانوادگی خوب باشد، به شما کمک می‌کند پول نقد مازادی را به دست آورید.
یک قانون این است که هدف از زندگی 50 درصد درآمدتان باشد. این مبلغ یک هزینه ثابت و حداقل هزینه برای زندگی است، در صورتی که تمام موارد غیرضروری حذف شود. 30 درصد دیگر هزینه‌های انعطاف‌پذیر را پوشش می‌دهند، 20 درصد برای پس‌انداز طولانی مدت نگهداری می‌شود.
تجسم کردن یک هدف خاص در بودجه مجموع-صفر شیوه‌ای برای محاسبه پول اضافی هر ماه است، و اگر آن را قبل از اینکه صرف هزینه‌های انعطاف‌پذیر کنید، به صورت مستقیم در حساب جداگانه‌ای ذخیره کنید، به راحتی می‌توانید هزینه‌های خود را تنظیم کنید.
اگر اهداف بزرگی داشته باشید، می‌توانید پول‌های خود را بهتر پس‌انداز کنید.
 نرخ فریلنسری خود را افزایش دهید
اگر شما به اندازه کافی درآمد نداشته باشید تا بتوانید این ایده‌های 50-30-20 را در طول سال پیاده کنید، فقط می‌توانید هزینه‌های انعطاف‌پذیر خود را کاهش دهید.
اگر به اندازه کافی کار ندارید، ممکن است نیاز داشته باشید پولی را صرف کسب درآمد کنید، مثلا بازاریابی هدفمندی را انجام دهید. اما اگر به اندازه کافی پیشنهاد کاری دارید و نمی‌توانید جلسات خود را به پایان برسانید، ممکن است زمان نگاه کردن به نرخ‌های شما باشد.
آیا شما در قبال کاری که انجام می‌دهید به اندازه کافی پول می‌گیرید یا در مقایسه با نرخ‌های استاندارد صنعت، خودتان را پایین می‌آورید؟ حقوق و دستمزد استاندارد را در نظر می‌گیرید یا با فریلنسرهای دیگر تماس می‌گیرید و در مورد نرخ‌ها با آن‌ها مشورت می‌کنید؟
اگر با یک مشتری مشغول به کار هستید بهترین نرخ را در نظر بگیرید، نرخی که ارزش کار شما را داشته باشد. التماس نکنید یا بیش از حد خودتان را مشتاق نشان ندهید. در مورد اینکه چرا تجربه شما ارزش زیادی دارد، واضح و مطمئن صحبت کنید. حتی یک تغییر نسبتا کوچک به نرخ روز می‌تواند تفاوت بزرگی را در طول سال ایجاد کند.
 
 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi