مزایای مقاله نویسی برای برنامه نویسان
مزایای مقاله نویسی برای برنامه نویسان
MAHESH CHAND بنیان گذار و موسس سایت پرطرفدار و محبوب C# Corner  در یک مقاله درباره ی اهمیت نوشتن مقالات اینطور بیان می کند:
بسیاری از افراد که در حرفه برنامه نویسی مشغول به کار بوده اند، بعد از مدتی تصمیم به اشتراک گذاری تجربیات و ایده هایشان را می گیرند. قصد ما در این شغل، کمک به افراد است. ما می خواهیم موفقیت خودمان را با افراد به اشتراک بگذاریم. اما برخی اوقات پیدا کردن یک راه برای انجام این کار دشوار است. برنامه نویسان موفق با شما تفاوت چندانی ندارند . آن ها می خواهند در حد توان شان به مردم کمک کنند. من نیز می خواهم رموز و نکات موفقیتم را برای افراد بازگو کنم. می خواهم نکاتی که برای پیروز شدن در این راه به من کمک بسیاری کردند را برای برنامه نویسان جوان بازگو کنم.
مدتی قبل، من در حال خواندن یک مقاله بودم که در آن درباره ی"  ارزش به اشتراک گذاری اطلاعات " صحبت شده بود و وقتی کمی به زندگی خودم فکر کردم ، فهمیدم حقیقتا نکته ای که در زندگی ، برای من بسیار مفید و موثر بوده است، نوشتن و انتقال تجربیات است.
برنامه نویسان باید خودشان را ارتقا بدهند
من یک برنامه نویس هستم.در اوایل زمانی که به برنامه نویسی روی آورده بودم، به تلاش برای ارتقا و بازاریابی اعتقادی نداشتم و هیچ تلاشی هم نمی کردم تا خودم را تبلیغ کنم و برای پیشرفت خودم حرکتی انجام بدهم.
امروزه به اشتباه خودم در آن زمان پی بردم.اگر شما می خواهید که زندگی حرفه ای خودتان را ارتقا بدهید و گام بلندتری برای پیشرفت بردارید، باید درباره ی راه های ارتقای خودتان و نام تان در رشته اتان فکر کنید . اگر برنامه نویس جوانی هستید، باید تمرکز خودتان را بر روی یادگیری قرار بدهید و زمان زیادی را به یادگیری اختصاص بدهید. اما اگر بیش از پنج سال از عمر کاری شما می گذرد، باید به ارتباط بیشتر با مردم ، رفتن به سایت های برنامه نویسی آنلاین و کمک به پیشرفت خودتان و جامعه فکر کنید و این یکی از بهترین پندهایی است که من می توانم به شما بدهم.
پیشرفت باعث شهرت و محبوبیت شما می شود
در شغلی که ما برنامه نویسان داریم، اغلب تغییر شغل، امری طبیعی است. ما به دنبال پیشرفت هستیم. ما همواره به دنبال فرصت های جدید شغلی هستیم.ما نه تنها به دنبال حقوق و مزایای بهتر هستیم، بلکه به دنبال چالش ها و ارزیابی خودمان نیز می گردیم.
اگر چه من خودم شخصا برای ارتقای خودم کاری انجام ندادم ، اما خوش شانس بودم و از روش های دیگری توانستم به شهرت دست پیدا کنم. بعد از این که چهار سال در یک شرکت مشغول به کار بودم ، تصمیم گرفتم شغل جدیدی انتخاب کنم و در مصاحبه ی شغلی اولم، شخصی که مسئول مصاحبه بود، از قبل، مرا می شناخت. بنابراین گرفتن آن شغل برای من بسیار راحت تر شد.
شهرت و محبوبیت باعث شانس برای شما می شود
اگر شما در زمینه ای ، مهارت بالایی دارید ولی هیچ کس شما را نمی شناسد، هیچ اهمیتی ندارد. اما اگر شما به دنبال ارتقای سطح علمی خودتان بوده باشید و افرادی این موضوع را بدانند، نه تنها خیلی سریع برای یک شغل انتخاب خواهید شد بلکه آن افراد پشتیبان شما نیز خواهند بود. اگر به مدیران شرکت های برجسته ای که در Silicon Valley قرار دارند، نگاهی بندازید، متوجه می شوید که شرکت ها و افراد زیادی خواهان به دست آوردن آن ها هستند و حقوق و مزایای زیادی را برای جذب آن ها پیشنهاد می دهند.
چگونه سطح خودمان را ارتقا بدهیم
موارد کمی هستند که برای ارتقای سطح خودتان می توانید از آن ها استفاده کنید.
رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ و ارتقای سطح شما هستند. به LinkedIn بروید و ارتباط با افراد را آغاز کنید. در مورد Facebook مطمئن نیستم ولی Twitter یکی از موثر ترین راه ها برای دنبال کردن افراد و شرکت های مورد علاقه اتان است. شما در Twitter همچنین می توانید با افراد ارتباط برقرار کنید و به آن ها پیام بدهید.
محیط های آنلاین حرفه ای مثل MSDN ، StackOverflow و ... دارای انجمن هایی هستند که در آن ها شما می توانید به سوال های سایر افراد پاسخ بدهید.
راه دیگری که برای ارتقای سطح خودتان می توانید به کار بگیرید، شرکت در کنفرانس ها و رویداد های علمی است . در این محیط ها نه تنها شما با افراد جدیدی آشنا می شوید بلکه می توانید شبکه ی حرفه ای خودتان را نیز گسترش بدهید.
یکی از موثر ترین راه ها برای بالابردن سطح خودتان ، این است که شروع به نوشتن مقالات در وبلاگ ها کنید . این مقالات را در موضوعاتی بنویسید که روی آن ها تسلط بالایی دارید.انتشار مقالات در سایت های پربازدید نیز می توانید تا میزان زیادی در شهرت شما موثر باشد.
نوشتن ، بهترین راه برای ارتقای خودتان است
وقتی که می نویسید، و افراد نوشته های شما را می خوانند، شروع به دنبال کردن فعالیت های شما می کنند. نه تنها در بین افراد محبوبیت و احترام کسب می کنید بلکه می توانید از feedback هایی که برایتان می فرستند استفاده کنید و نکات مثبت و منفی نوشته های خودتان را دریابید. برخی اوقات feedback ها با رضایت و تعریف از نوشته همراه خواهند بود و برخی اوقات می توانند شامل انتقاد هایی باشند که برای پیشرفت شما موثر واقع شوند.
وقتی که شما چیزی می نویسید ،در حقیقت دانش و اطلاعات خودتان را در اختیار عموم مردم می گذارید .برخی اوقات نوشته هایتان حتی این شانس را به شما می دهند که به کنفرانس ها و نشست های علمی بزرگ بروید و در آن جا سخنرانی کنید.
نوشتن می تواند باعث موفقیت ها و جوایز بزرگی برای شما شود
وقتی شما یک متن را می خوانید تنها 10 درصد از آن در حافظه ی شما باقی می ماند ولی وقتی یک متن را می نویسید 50 درصد از آن در حافظه ی شما باقی خواهد ماند. این یک حقیقت ثابت شده است. در حقیقت نوشتن به شما کمک می کند تا سریع تر یاد بگیرید.
همچنین نوشته های شما می تواند باعث دریافت جوایز بزرگ و مطرح زیادی برای شما شود.
مقالاتی که نوشته می شوند و به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار می گیرند می توانند تا سال های زیادی مورد استفاده افراد علاقه مند قرار بگیرند.
همین حالا شروع کنید
شروع ، چندان سخت نیست. یک موضوع انتخاب کنید و یک مقاله در مورد آن بنویسید. اگر به کمک نیاز دارید می توانید از بخش هایی که در سایت های مختلف برای این کار وجود دارند استفاده کنید. از شروع نوشتن نهراسید.
 
  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi