مزیت اپلیکیشن موبایل: 5 تاثیر مهم در رشد برندها
مزیت اپلیکیشن موبایل: 5 تاثیر مهم در رشد برندها

دوره زمانه عوض شده و تکنولوژی های ارتباطی در همه بخش های زندگی ما تاثیر گذاشته است. از این رو، بکارگیری جدیدترین امکانات و فناوری های روز دنیا توسط شرکت ها اجتناب ناپذیر است. اپلیکیشن های موبایل اندروید و iOS به سرعت در حال رشد و توسعه اند و همه جا از آنها استفاده میشود. بسیاری از کسب و کارها و کارآفرینان هوشمند و آینده نگر نیز به دنبال طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل رفته و از امکانات آن برای رشد و پیشرفت برند خود بهره گرفته اند. ما در این مقاله اپچار 5 مزیت اپلیکیشن موبایل و تاثیر آن در رشد و پیشرفت کسب و کارها را بررسی خواهیم کرد. تا پایان با ما همراه باشید.


1- برندسازی
لوگو و شعار برند شما همیشه روی صفحه موبایل مشتریانتان قرار خواهد داشت. بنابراین هرگاه مشتریان به محصولاتتان نیاز داشته باشند قطعا شما را به یاد می آورند، زیرا نام و لوگوی شما را مدام مقابل چشمانشان دیده اند. این مزیت رقابتی مهمی است، و شما را از رقبایی که اپلیکیشن موبایل ندارند متمایز میسازد. بنابراین، اگر قصد دارید شناخت و آگاهی مخاطبان را نسبت به برند کسب و کارتان اتقاء دهید و برندسازی تان را تقویت کنید، این مزیت اپلیکیشن موبایل در این کار به شما کمک فراوانی میکند.


2- بهبود خدمات امور مشتریان

مشتریان شما با استفاده از اپلیکیشن موبایل قادر خواهند بود که در هر زمان و مکان به محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشند. اگر امکان ارائه خدمات پاسخگویی 24 ساعته برایتان میسر نیست، میتوانید این کار را از طریق اپلیکیشن موبایل انجام دهید. لیست محصولات و ویژگی های آنها به همراه امکاناتی نظیر پیام گیر، سوالات متداول، و پرسش و پاسخ را میتوانید از طریق اپلیکیشن موبایل ارائه کنید.


3- مزیت اپلیکیشن در بازاریابی
اپلیکیشن موبایل یک ابزار ارزشمند برای بازاریابی است. زیرا میتوان آن را به شبکه های اجتماعی متصل کرد. کاربران از این طریق میتوانند اطلاعات و امکانات اپلیکیشن شما را با خانواده و دوستانشان به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب، اپلیکیشن و برند شما با هزینه کم به دیگران معرفی خواهد شد. دیگر مزیت اپلیکیشن موبایل، امکان ارسال نوتیفیکیشن (اعلان) است. شما با ارسال نوتیفیکیشن میتوانید جدیدترین رویدادها، پیشنهادات ویژه و تخفیفات را به سرعت به اطلاع مشتریانتان برسانید.


4- جذب مشتریان بیشتر
در نظر داشته باشید که بسیاری از مخاطبان هنگامی که داخل اتوبوس، تاکسی، مترو، و حتی هنگام پیاده روی، درحال حرکت هستند از گوشی موبایلشان استفاده میکنند. بنابراین اگر شما برای این مواقع که وقتشان آزاد است اپلیکیشن موبایل کاربردی، مفید و جذابی پیشنهاد دهید قطعا از آن استقبال خواهند کرد و چه بسا که آن را به همسفرانشان هم پیشنهاد دهند.


5- افزایش درآمد
اپلیکیشن موبایلی که امکان خرید آنلاین کالا داشته باشد میتواند مانند سایر کانالهای فروش، مثل مغازه و فروشگاه آنلاین، تبدیل به منبع درآمدی جدیدی شود. رزرو رستوران، خرید بلیط سینما، خرید کالا و خدمات، و سایر فعالیت های مشابه، تنها با چند بار لمس صفحه گوشی امکان پذیر خواهد بود. در حال حاضر، بسیاری از کسب و کار ها از این مزیت اپلیکیشن موبایل استفاده میکنند. علاوه بر این، امکان دریافت وجه بابت نمایش تبلیغات و یا ارتقاء نسخه اپلیکیشن کاربر نیز وجود دارد.


بسیاری از صاحبان شرکت ها و کسب و کارها هنوز با مزیت اپلیکیشن موبایل و ظرفیت های فراوان آن آشنا نیستند. اپلیکیشن موبایل میتواند تاثیر بسیار مثبتی در افزایش بهره وری، کارآمدی و رقابت پذیری شرکت ها داشته باشد و مزیت رقابتی ارزشمندی را به آنها ارائه کند. اگر به دنبال روش جدیدی برای یافتن مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان وفادار هستید، پاسخ «اپلیکیشن موبایل» است. روش های مختلفی نیز برای طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل وجود دارد. از استخدام برنامه نویس موبایل گرفته تا سفارش اپلیکیشن اختصاصی و استفاده از خدمات اپلیکیشن ساز آنلاین. البته اگر در حال حاضر وب سایت دارید میتوانید به راحتی اپلیکیشن خود را به صورت آنلاین و خودکار بسازید، امکانات و افزونه های مورد نیازتان را به آن اضافه کنید، و از آن استفاده کنید.

 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi