معرفی ترندهای داغ صفحات وب در 2019
معرفی ترندهای داغ صفحات وب در 2019

صنعت وب امروزه به یک نیاز در جوامع تبدیل شده است که هر ساله پیشرفت های بسیاری نیز بر توسعه های قبلی افزوده می شود و برخی موضوعات در اینجا به عنوان ترند داغ وب برای سال 2019 آورده شده اند. 7 مورد به عنوان ترند داغ وب برای سال جاری شناخته شده است و توضیحاتی اجمالی در مورد آنها در این مقاله آورده شده است.
ترند داغ وب در 2019
صنعت وب دائما در حال تغییر است به طوری که پیش بینی آینده آن همواره مشکل است ممکن است درست حدس زده باشید و با سیلی از تشویق ها مواجه شوید و برعکس ممکن است حدس شما اشتباه از آب درآید و با سیلی از اعتراضات برخورد کنید.
در دهه گذشته شاهد تغییرات بزرگی در تکنولوژی بوده ایم: انقلاب HTML5، توسعه برنامه موبایل و در حال حاضر ویژگی های بومی در برنامه های وب، به علاوه ابزارهای طراحی وب از جمله این تکنولوژی ها بودند. با استفاده روزافزون از یادگیری ماشین، چارچوب های متقابل پلتفرم و ساختار مبتکرانه تر توسعه دهنده ها، تغییرات هیجان انگیزی را در صنعت ایجاد کرده است.  پیش بینی هایی برای بزرگترین روند طراحی وب در سال 2019  در اینجا ارائه می شود، که به عنوان ترند داغ وب آورده شده اند.
اولین ترند داغ وب، شخصی سازی AL می باشد
هوش مصنوعی همه روزه در حال پیشرفت است تا جایی که می تواند صفحات وب را مدیریت نماید و قطعا صفحات وب را به AL متصل کند. در سال های گذشته تحلیلگران از روش های واکنش گرایانه استفاده می کردند و داده ها را به صورت دستی وارد می کردند و بعدها مورد استفاده قرار می دادند اما از سال  2019 به بعد داده ها با توجه به تجربه استفاده کنندگان و چگونگی استفاده نرم افزارها مورد استفاده قرار می گیرند.
این به این معنی است که بسته به داده های موجود در یک کاربر، برنامه قادر خواهد بود مانند یک مدیر عمل کند و خودش را تغییر دهد تا UX ایده آل برای آنها فراهم شود. این سایت های شخصی، فضایی را فراهم می آورند که رفتار متفاوت تری دارند و ویژگی های مختلف را متناسب با  فردی که از آن استفاده می کنند، نمایش می دهد.
دومین ترند داغ وب، برتری رابط های کاربری صوتی می باشد
با پیشرفت های لحظه به لحظه رابط های صوتی مانند الکسا و سیری، این رابط های مکالمه ای به مرور زمان مجبور به تبدیل شدن به یک قسمت طبیعی از یک برنامه کاربردی می شوند. توسط این رابطه های مکالمه ای کاربران ترجیح می دهند بیشتر با استفاده از صدای خود به برقراری ارتباط در صفحات وب بپردازند و این کار به عادتی در کاربران تبدیل شده است، در این راستا توسعه دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که برنامه های ایمن و بدون درزی را در صفحات وب و در برنامه های کاربردی وب ارائه می دهند. اینگونه می توان تصور کرد که کاربری روی صندلی خود نشسته و رسانه اجتماعی را می بیند و می تواند بخواهد که این مقالات با صدای خود شخص خوانده شود و یا این صفحات را برای دستیار خود در صفحات وب بخواند.
سومین ترند داغ وب این است که قابلیت دسترسی به یک نیاز تبدیل می شود
قابلیت دسترسی دیگر به عنوان یک سخن لاکچری نیست و قطعا امروزه باید به آن به عنوان یک نیاز مطلق نگاه شود. این نیاز را هر روز بیشتر و بیشتر می بینیم در سال جدید نیز این نیاز خیلی بیشتر احساس خواهد شد. تا به امروز طراحی های وب به سختی با استفاده از Kendo UI انجام می گرفت که استاندارد های WCAG 2.1  و WAI-ARIA را برآورده می ساخت و قطعا قابلیت دسترسی عمومی را فراهم می آورد. مطمئنا در سال 2019 نیز این روند ادامه خواهد یافت اما اینکه آیا سیاست دولتمردان و مجلس قانون گذاری برای سرمایه گذاری های بیشتر در این زمینه ها خواهد بود یا نه دقیقا معلوم نیست. در صورت پیشرفت های بیشتر، قطعا قابلیت دسترسی در سال های بعدی بسیار آسانتر خواهد شد.
چهارمین ترند داغ وب، ارائه خدمات AR از طریق برنامه وب می باشد
خدمات AR چیزی است که انتظار می رود در سال 2019 مانند طوفانی صفحات وب را متحول کند. AR در حال حاضر در برنامه هایی مانند Snapchat یا Pokémon Go رایج است، اما استفاده از AR نه در بازی ها، بلکه در رسانه اجتماعی نیز گسترش یافته است. خوبی AR در این است که نیاز به امکانات خاصی ندارد و فقط با استفاده از یک تلفن همراه و یک هندزفری به راحتی می توان از خدمات آن استفاده نمود. این ذهنیت ایجاد می شود که چرا این خدمات فقط در تلفن های گوشی همراه ارائه شود در حالی که می توان در صفحات وب بدون نیاز به نصب هیچ برنامه خاصی از آن استفاده کرد.
تصور کنید که در یک فروشگاه مواد غذایی هستید و می خواهید یک جستجوی سریع اینترنتی برای یک دستور غذای خاص را انجام دهید. در این شرایط خدمات AR می تواند کمک کند تا تمام مواد تشکیل دهنده آن دستور غذا را به راحتی در فروشگاه پیدا کنید.
پنجمین ترند داغ وب، گله مندی توسعه دهندگان از وب می باشد
در گذشته این گونه بود که هر شخصی برنامه مورد نظر خود را در زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود می نوشت و منتشر می کرد در حالی که اینک با روی کار آمدن HTML5 همه زبان های برنامه نویسی کنار رفته است و حتی جاوا اسکریپت نیز کنار زده شده است. هرچند که دیدگاه ها بر این است که در نهایت توسعه دهندگان متوجه خواهند شد که مفاهیم اصلی این زبان های برنامه نویسی کاملا قابل انتقال به یکدیگر است.
همچنین انتظار می رود در سال جدید برنامه های NativeScript و React Native  نقش بزرگی در به دست آوردن توسعه دهندگان بیشتر به فن آوری های وب داشته باشند، زیرا آنها یک پایگاه واحد برای وب و برنامه های تلفن همراه  ارائه می کنند. اسمبلی وب یک تکنولوژی دیگر است که توسعه دهندگان بسیاری را گرد هم می آورد. مثلا پروژه هایی که  Blazer ارائه می دهد، به وب سایت ها اجازه می دهد علاوه بر C ++، C #و Rust زبان های بیشتری را نیز به نمایش بگذارد. این بدان معنی است که در آینده، همه توسعه دهندگان، بدون در نظر گرفتن زبان برنامه نویسی، می توانند توسعه دهندگان وب باشند.
ششمین ترند داغ وب، توجه دوباره توسعه دهندگان به حجم می باشد
در گذشته همواره توسعه دهندگان بر روی تولید نرم افزارهای کاربردی تا حد امکان کوچک تمرکز داشتند. در واقع نرم افزارهای کاربردی با حجم کم اولویت توسعه دهندگان بود. امروزه از این موضع کمی عقب نشسته و بر روی موضوع متفاوت تری تمرکز کرده اند و آن مسئله پهنای باند است. امروزه با اینکه تلاش های زیادی بر مبنای افزایش پهنای باند صورت گرفته است، اما  تنها برخی از افراد و مناطق از آن بهره مند هستند. در این راستا توسعه دهندگان مجددا به این نتیجه رسیدند که برای بالا بردن سرعت اینترنت و همچنین کم کردن زمان استفاده از اینترنت برای دانلود و استفاده نرم افزارها، حتما باید حجم نرم افزارها را تا حد امکان کوچکتر کنند. انتظار می رود الزاما این موضوع ترند داغ وب 2019 باشد.
هفتمین ترند داغ وب این است که نیروی کار متنوع تر می شود
فراتر از تکنولوژی، اعتقادها بر این است که چیزی که ما تحلیلگران رده متوسط، در پس زمینه های توسعه وب مشاهده می کنیم، به طور کلی در حال تغییر است. چیزی که امروزه ما می بینیم نتیجه کدنویسی نیروهای کار متنوعی است که در گروه های برنامه نویسی در حال توسعه خدمات وب هستند. با این وجود که همه گروه های مربوط به کدنویسی در حد یکسانی نیستند اما تلاش همه آنها بر این است که راه های مفید و خوبی را برای ارائه مهارت ها به مخاطبان در اختیار آنها قرار دهند. چرا که تمام مخاطبین امکان یادگیری تمام اصول را ندارند. بنابراین انتظار می رود در سال 2019 نیروهای کار متنوع  با قابلیت های متنوع تری را در عرصه وب ببینیم لذا به عنوان هفتمین ترند داغ وب از آن نام برده شد.

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس | 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi