وقتی یک مشتری صبر شما را امتحان می‌کند، چکار کنید؟
وقتی یک مشتری صبر شما را امتحان می‌کند، چکار کنید؟

هنگام کار با مشتریان، صبر و شکیبایی هم یک ویژگی است که باید داشته باشید و همچنین این ویژگی بایددر تعادل ظریف باشد و بیش از حد نیز نباشد. البته، شما می خواهید به آرامی مشتریان را برای استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا یا مشخص کردن یک پروژه آماده کنید. این فقط یک نمایش از رفتارهای خوب است.
اما شرایطی وجود دارد که می توانید کمی بیش از حد صبور باشید. رابطه هایی وجود دارد که در آن ها صبر و شکیبایی به عنوان یک عامل برای رفتار ضعیف عمل می کند. بنابراین، مهم است که یاد بگیریم که چطور می توان نیت های خوب خود را با احتمالی برای سو استفاده در تعادل قرار دهیم.امروز، ما به برخی از سناریوهایی می پردازیم که در آن  به صبر و شکیبایی دعوت می شوید و زمانی که بگوییم "دیگر کافی" است،را بررسی کنیم.
چرا صبر اجباری خطرناک است
من اعتراف می کنم که من به طور کلی بسیار بی صبری هستم. این گاهی یک مبارزه دائمی برای من است. اغلب به خودم می گویم که باید صبور باشم، حتی وقتی واقعا نمیخواهم. در حالی که این برای خوشحال نگه داشتن مشتریان لازم است ، همچنین این راه را برای سو استفاده باز می کند(که برای من رخ داده است).این طرز فکر میتواند اجازه دهد انواع خاصی از مشتریان راه در رو پیدا کنند. به عنوان مثال، ممکن است این ویژگی باعث شود شما مشتری را در پرداخت بسیار تاخیر داشته ببخشید. یا شما ممکن است خود را به ارائه "مزایا" رایگان مجاب کنید که وقت و پول تان را برایش فدا کرده اید. در کل، شما نمی توانید به خوبی قضاوت کنید.نتیجه تاثیری منفی بر روی کسب و کار شما دارد. نه تنها شما پول را از دست می دهید، بلکه می توانید جرات در انجام کاری که می خواهید انجام دهید را نیز از دست بدهید، این احتمالا چیزی نیست که شما برای آن اقدام کردید.
کجا خط را بکشید
اشتباه نکنید، کمی صبر می تواند یک چیز خوب باشد. هنگامی که یک مشتری می بیند که شما صبر دارید، به این معنی است که شما قابل دسترسی هستید. آنها می توانند سوال بپرسند و روی مسائل پا فشاری کنند. از این رو، پروژه های شما نتایج بهتر خواهد داشت.اما طراحان هنوز مجبورند محدودیت های صحیح را برای چیزی که می توانند و نمی توانند تحمل کنند تعیین کنند. بنابراین، وقت این  که خودتان را متقاعد کنید کی فرا می رسد ؟
زمانی که مشتری نتواند پایان معاملات خود را حفظ کند
ورود به یک قرارداد کاری با یک مشتری، یک امر یک طرفه نیست. این بیش از یک لیست از وظایف شما به عنوان طراح است. مشتریان نیز مسئولیت های خود را دارند. چیزهایی مانند پرداخت صورتحساب، پیروی از مهلت مقرر و ارائه یک درک روشن از الزامات، همه بخشی از قرارداد هستند.مهم است که درک کنیم که ما همه انسانیم. ما اشتباه میکنیم و همیشه نمیتوانیم بدون هیچ گونه نقص در مسیر راه بیفتیم. اما زمانی که یک مشتری ناتوانی مزمن (یا عدم علاقه) را در انجام بخش خود نشان می دهد، ما نمی توانیم بگذاریم این موضوع از دستمان در برود.
وقتی آنها به شما احترام نمی گذارند
 تعداد زیادی راه وجو دارد  که ممکن است حس کنید مشتری به شما بی احترامی کرده است، شاید آنها هرگز به سوالات شما پاسخ ندهند. یا به نظر شما درباره هر چیزی که مربوط به پروژه است بی اعتنا باشند. حتی ممکن است  سر شما فریاد زده و با شما بد صحبت کنند.در این مورد، نشان دادن صبر، به سادگی اجازه می دهد با شما بد رفتار کنند. این می تواند به سرعت پیشرفت کرده و  روابط  طولانی مدت شما را تهدید کند.موضوع هر چه باشد، ارزش حفظ وضعیت فعلی را ندارد. برای دیدن تغییر، باید عمل کنید.
چگونه وضعیت را مدیریت کنیم
وقتی تصمیم گرفته اید که  دیگر بس می باشد، وقت آن رسیده است تا مشکل حل شود. به یاد داشته باشید که هنوز هم  حفظ تناسب حرفه ای مهم است (حتی اگر خلاف این را ترجیح دادید ). هدف این است که آنچه را که شکسته شده است، تعمیر کنید و در صورت امکان تلاش کنید تا رابطه را ادامه دهید.هر وضعیت منحصر به فرد است. اما برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می توانند کمک کنند :
کلمات خود را با دقت انتخاب کنید
ارتباط اولین گام در جهت حل و فصل است. در مورد آنچه که می خواهید با مشتری خود درباره اش ارتباط برقرار کنید. لازم نیست که متهم باشید، فقط آرام و واقعگرا باشید. در بعضی موارد، مشتری شما ممکن است حتی متوجه آنچه انجام می دهد نباشد، تا زمانی که شما آن موضوع را به رویشان بیاوردید.
اعمال مهلت
ترک یک وضعیت با پایانی باز، شما را به سمت مسائل نامحدود می کشند. در عوض برای مشتریان برای انجام اقدامات ضروری مهلت اعمال کنید. این باعث ایجاد احساس فوری برای انجام کارها می شود. همچنین مشخص می کند که چه عواقب ناشی از عدم فعالیت رخ خواهد داد. از همه مهمتر، نکات مهم را یادآور شوید! در غیر این صورت، کلمات شما بی فایده خواهند بود.
سند مکتوب داشته باشید
زمان هایی وجود دارد که شما می خواهید یک سند امضا شده را به طور واضح بیان کنید که مشتری شما قول داده است انجام دهد. این امر مخصوصا در هنگام برخورد با افرادی که به طور معمول آنها را نادیده می گیرید اهمیت دارد. باز هم این کار مهلت پاسخگوئی را به وجود می آورد.
پیشنهادات خاصی را ارائه ندهید
اگر بیش از حد صبور بودن به تشدید مشکل کمک کرده باشد، صبر بیشتر راه چاره نیست. هر گونه تلاشی در جهت رعایت  نکات لازم، دوران موفقیت شما راادامه خواهد داد. دوستانه رفتار کنید، اما خیلی خاکی نباشید.
فضیلت یا محدودیت
شاید شما تصور کنید که صبر داشتن  منجر می شود که مشتری از خوی طبیعی شما سو استفاده کند. با وجود موارد فوق، این واقعا موضوع اصلی نیست. اکثریت قریب به اتفاق کسانی که با آن ها کار خواهید کرد باعث می شوند تجربه ی فوق العاده ای در کسب و کار به دست بیاورید.
اما واقعیت این است که افرادی وجود دارند که نیاز بیشتری به صبر نسبت به دیگران دارند. دیر یا زود، ما به کسی برمیخوریم که از روی عادت حسابش را نمی پردازد و یا به طور مداوم باعث می شود کار های ما مشکل تر اجرا شود.به همین دلیل لازم است مرزهای مناسب را تنظیم کنید. بیشتر مشتریان هرگز این مرز ها را زیرپا نمی گذارند. اما زمانی که کسی این کار را می کند، شما خود را در یک چالش بی پایان از مشکلات قرار ندهید. قبل از اینکه کنترل شرایط ازدست شما بیرون بیاید، شما مهارتهای لازم را خواهید داشت تا مسائل کوچک را اصلاح کنید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس | 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi