ریسک و ترس تنها کار کردن برای یک فریلنسر
ریسک و ترس تنها کار کردن برای یک فریلنسر

مزایای زیادی برای طراح وب فریلنسر وجود دارد. مثلا کار کردن به همان شیوه و در همان جایی که می‌خواهید. اما برخی معضلات جدی در این کار وجود دارد که باید بررسی شود. گذشته از استقلالی که همراه با آن می‌آید، شما کمی ریسک همراه با ترس را خواهید داشت. این امری اجتناب‌ناپذیر است و باید به عنوان بخشی از این شغل در نظر گرفته شود.
ریسک و ترس تنها کار کردن برای یک فریلنسر
امروز ما قصد داریم به برخی از خطرات واقعی و هراس‌های مربوط به شغل فریلنسری نگاهی بیندازیم. اما نگران نباشید، قصد ما ترساندن شما نیست!
اگر شما در حال فکر کردن به شروع کسب و کار خودتان هستید، بهتر است بدانید که در چه مسیری قرار خواهید گرفت. و حتی اگر مدتی است که کسب و کار خود را شروع کرده‌اید، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شاید به آن‌ها فکر نکرده‌اید.
ما نه تنها این موارد را برای شما توضیح خواهیم داد، بلکه توصیه‌های سودمندی در مورد هدایت کردن آن‌ها ارائه می‌دهیم. پس بیایید شروع کنیم!
تمام شدن پول
این موضوع ممکن است ترسناک‌ترین بخش کسب و کار باشد. کشمکش‌های مالی می‌تواند تاثیر مهمی بر تجارت و زندگی شما بگذارد.
البته هدف هر کسی این است که (حداقل) یک زندگی شایسته داشته باشد، و این اغلب موضوعی واقع‌گرایانه است. با این حال همیشه بالا و پایین‌هایی وجود خواهد داشت.
ممکن است زمانی وجود داشته باشد که برای پرداخت صورت‌حساب به سختی تلاش کنید. علاوه‌براین، بسته به جایی که زندگی می‌کنید، مالیات نیز می‌تواند به بار مسئولیت شما بیافزاید.
یک روش نگریستن به این مساله این است که، صرف‌نظر از مشتریانی که پرداختی را انجام نمی‌دهند، شما معمولا درآمدی کسب می‌کنید. بنابراین مشغول بدون یکی از بهترین دفاع‌ها علیه ورشکستگی است. پس هدف خود را بر روی گرفتن انواع پروژه‌ها قرار دهید.
برنامه‌ریزی همچنین می‌تواند برخی خطرات شما را کاهش دهد. مثلا با پس‌انداز کردن پول در زمان‌هایی که درآمد خوبی دارید، در مواقع ضروری و بی‌پولی می‌توانید از آن‌ استفاده کنید.
ندانستن کاری که باید انجام دهید
همه ما دوست داریم تیمی از توسعه‌دهندگان فوق‌العاده باهوش داشته باشیم که برای ما کار ‌کنند. اما در حقیقت فریلنسرها باید مراقب داشته‌های خود باشند. با این حال این خطر وجود دارد که از شما خواسته شود کاری را انجام دهید که قبلا هرگز انجام نداده‌اید.
بسته به شخصیت شما، این موارد ممکن است شما را در شب بیدار نگه دارد. این ترس وجود دارد که نتوانید ملزومات پروژه را تحویل دهید. در نتیجه مشتری شما ناراحت شده و باعث خجالت شما می‌شود.
در این وضعیت، به جای استرس گرفتن، به این موقعیت به چشم فرصتی برای یادگیری مطالب جدید نگاه کنید. یادگیری بخش مهمی از نگه داشتن شما در این بازی است.
گاهی اوقات، ممکن است فکر کنیم یادگیری باید در یک محیط آموزشی رسمی‌تر باشد. اما ما می‌توانیم از طریق تجربه‌های واقعی، اگر بیشتر نه، حداقل به همان اندازه مطالب جدید را یاد بگیریم و هیچ چیز بهتر از این نیست که مطلبی را بیاموزید تا انگیزه بگیرید. هرگز از چیزی که نمی‌دانید ترس نداشته باشید.
نداشتن هیچ کس برای تکیه کردن بر آن
شما رئیس و کارمند خود هستید و تقریبا مسئول هر بخش از کسب و کار خود می‌باشید. این امر مسئولیت سنگینی است (مهم نیست که چقدر کار می‌کنید).
این کار واقعا بخشی از فریلنسر شدن است. شغل فریلنسری نیاز به اعتمادبه‌نفس دارد تا بتوانید در طولانی‌مدت موفق شوید. با این حال وقتی در کار غرق می‌شوید یا با مشکلات پیچیده برخورد می‌کنید، می‌تواند احساس ترس و تنهایی را به شما القا کند. "زجرآور" ممکن است بهترین واژه برای توصیف آن باشد.
با این حال مواردی وجود دارد که برای کاهش این بار می‌توانید انجام دهید. اگر وضعیت مالی شما خوب باشد می‌توانید یک فریلنسر دیگر را استخدام کنید تا به شما کمک کند. حتی اگر فقط با یک مشکل روبه‌رو شده‌اید، این کار می‌تواند سلامت روانی شما را بهبود دهد.
راه دیگر برای به دست آوردن آرامش ذهنی این است که با جامعه طراحی وب از طریق دیدار یا رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. بدون شک افرادی وجود دارند که درگیر چالش‌های مشابه بوده‌اند. فقط ارتباط با کسی که می‌تواند با وضعیت شما همدردی کند، می‌تواند تفاوت مثبتی را ایجاد کند.
کار با مشتریان
زندگی روزانه طراح وب اغلب شامل سر و کار داشتن با مشتریان می‌باشد. این که از ملاقات، تلفن یا ایمیل استفاده می‌کنید، یکی از مهارت‌های اساسی است که دارایی مهمی محسوب می‌شود.
حتی اگر شما برون‌گرا باشید، ارتباط با مشتری می‌تواند استرس‌زا باشد. اگر بیشتر درون‌گرا باشید، این مسائل می‌توند تمام انرژی شما را بگیرد. این واقعیت حساس‌ترین وظیقه یک فریلنسر است، زیرا شما نیاز دارید تا نحوه مدیریت شخصیت‌های مختلفی که با آن‌ها مواجه می‌شوید را بلد باشید.
فقط بخاطر بسپارید که لازم نیست کامل و بی‌نقص باشید، لازم نیست شوخ‌طبع باشید یا در گفتگوهای جزئی تخصص داشته باشید. تا زمانی که شما مودب، مفید و بانزاکت باشید، در راه ایجاد روابط مستحکمی خواهید بود.
حتی اگر این ترس شما را تا حد مرگ برساند، هنوز می‌توانید این کار را یاد بگیرید و پیشرفت کنید. بیشتر تمرین کنید، بهتر است که خود را در عمل قرار دهید.
ریسک در کار حرفه‌ای
در واقع بخش بزرگ هر کسب و کاری ریسک و کمی ترس است. حتی اقدام به شروع کسب و کار خودتان با ریسک همراه است، به ویژه اگر کار دیگری را برای انجام کار خود رها کنید. اما این نوع تردید نباید شما را از اقدام به کاری که می‌خواهید انجام دهید باز دارد.
کلید تمام این موارد مدیریت انتظارات شما و یادگیری از تجربیات‌تان است. همه ما اشتباه می‌کنیم. گاهی اوقات این اشتباهات می‌تواند بسیار بزرگ باشد و همیشه زمانی وجود دارد که ما در نقطه‌ای قرار می‌گیریم که دقیقا نمی‌دانیم چه چیزی می‌خواهیم.
همه این موارد بخشی از روند کار است، ولی شما باید از آن‌ها به عنوان انگیزه استفاده کنید و کاری را که می‌خواهید شروع کرده و تا انتها انجام دهید. موفق باشید!
 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس | 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi