برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم ؟
برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم ؟

برنامه نویسی یکی از باارزش ترین مهارت هایی است که در این دوره ی مدرنیته می توان آموخت. چه از لحاظ این که کد زنی یکی از فعالیت های حرفه ای است و برای شکوفایی مغز و ایجاد شرایط عالی زندگی، این دانش انتخاب منطقی و درستی محسوب می شود. اگر شما تصمیم دارید کدزنی را شروع کنید لازم است چند نکته برای شروع کار بدانید. بخش عمده ای از این موضوع به این که چرا شما می خواهید در ابتدا کد نویسی را یاد بگیرید و چه مقدار وقت صرف آموزش کنید، بستگی دارد. اگر می خواهید یک برنامه نویس حرفه ای باشید، ثبت نام در دوره های آموزشی آموزشگاه بهترین گزینه ی پیش رویتان می باشد.
چرا برنامه نویسی را انتخاب کرده ایم؟
فهرست طولانی از مهارت ها و دوره های آموزشی برای مهندسین نرم افزار و علاقه مندان به یادگیری برنامه نویسی وجود دارد. اما چه دوره ای را انتخاب کنیم و چگونه شروع کنیم؟ بی گدار به آب زدن در برنامه نویسی مساوی با دلزدگی و شکست است. کدزنی برنامه ریزی دقیق و پیچیده ای می طلبد که ممکن است شما را در میانه ی راه دچار مشکل نماید. برای شروع باید تصمیم مهمی بگیرید، برای درآمدزایی برنامه نویسی را یاد می گیرید و یا به دلیل علاقه شخصی؟در ابتدای راه بهترین کار این است که با علاقه شروع کنید. اگر کد نویسی را به خوبی یاد گرفته و اجرا نمایید، مسلما درآمد خوبی نصیبتان خواهد شد. اما برای شروع یادگیری و ادامه ی راه نیازمند اراده قوی و پشتکار هستید. در این موضوع که برنامه نویسی یک شغل باکلاس می باشد، شکی نیست اما باید استعداد آن را داشته باشید.
چه زبانی را برای برنامه نویسی انتخاب کنیم؟
سوال متداولی که بسیاری از افراد می پرسند، این است که چه زمینه ای از کدنویسی را برای شروع انتخاب کنیم. زمینه های مختلف و بستر های متفاوتی برای یادگیری وجود دارد که کد نویسی را به دسته های مختلف تقسیم می کند و هر کدام زیر شاخه های متفاوتی نیز دارد این سه دسته برنامه نویسی دسکتاپ در برگیرنده اپلیکیشن هایی روی ویندوز و نرم افزار های مختلفی که زیاد در زندگی روزمره و صنعت کاربرد دارد، است. نرم افزار های حسابداری و اتوماسیون اداری و برنامه هایی مثل آفیس و ... از جمله برنامه نویسی دسکتاب محسوب می شوند. برنامه نویسی تحت وب: ساخت نرم افزارهای آنلاین و انواع سایت ها و در کل طراحی سایت و فرم. که دسترسی آن در یو آر ال ها و مرورگر ها امکان پذیر است. تکنولوژی و نیاز جامعه امروز فضا را به طوری ایجاد کرده که از این گروه نرم افزاری بیشترین استفاده می شود. انواع سامانه های سنجش و آنلاین در زمره همین دسته قرار دارند.
برنامه نویسی موبایل که یکی از جوان ترین نمونه های برنامه نویسی است و با توسعه استفاده از موبایل در زندگی روزمره آمار و نیاز جامعه برای ساخت نرم افزار های موبایلی روز به روز بیشتر می شود. این موارد دسته های مختلف کد نویسی است که می توانید برای شروع یادگیری کدنویسی یکی از آنها را انتخاب نمایید.
چگونه بهترین زبان برنامه نویسی را انتخاب نمایید؟
گرچه انتخاب و تصمیم گیری در مورد این موضوع بر عهده ی خود شما خواهد بود، اما با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و به روز شدن هر روزه ی این دانش، یکی از انتخاب های مناسب برای یادگیری و شروع این علم، وارد شدن به دنیای پر مخاطب اندروید است. طبق آمار بیش از 70 درصد مردم جهان از گوشی های هوشمند اندرویدی استفاده می کنند و این یعنی مخاطب یعنی بازار. به این منظور اگر در شروع راه هستید بهترین انتخاب برای شروع یادگیری ثبت نام در دوره ای جدید و پر مخاطب است که بتواند از لحاظ مالی بستر مناسبی برای رشد شما فراهم نماید. سایر زبان ها و دسته های کدنویسی نویسی برای کسب و کار بسترهای مالی مناسبی دارد اما این دسته پتانسل بالا و پر باری برای شما خواهد داشت.
برای شروع کار باید پلتفرم ها و زمینه کد نویسی خود را مشخص نمایید. برای شروع یادگیری می توانید از صفر برنامه نویسی را در یک آموزشگاه یاد بگیرید و لازمه ی این کار این نیست که شما نابغه باشید؛ کمی حوصله و علاقه در کنار برنامه ریزی دقیق و تمرین مداوم همراه با فراگیری زبان انگلیسی می تواند شما را از نقطه ی صفر به نقطه صد در کدنویسی برساند.
کلاس های آموزشی برنامه نویسی
بسته به نوع زبان کد نویسی و آموزشگاهی که برای یادگیری انتخاب می کنید زمان دوره کدنویسی و شیوه تدریس، متفاوت خواهد بود. هزینه دوره های کد زنی کمی گران است اما به نوعی سرمایه گذاری روی خود شخص محسوب می شود. حسن این روش یادگیری این است که با دیدن افرادی که در تلاشند مانند شما پا به عرصه کد نویسی گذارند، انگیزه و تلاشتان برای یادگیری را مضاعف می کند. می توانید مطمین باشید که یکی از بهترین روش ها را برای آموزش انتخاب کرده اید. در کلاس های آموزشی علاوه بر این که انگیزه بیشتر برای یادگیری خواهید داشت، لازم نیست برای حل مشکلاتی که در هر کدزنی ممکن است با آن مواجه شوید، زمان زیادی صرف کنید.
با شرکت در کلاس های آموزشی نه تنها به یادگیری مهارت تئوری می پردازید بلکه تجارب فنی خوبی کسب خواهید کرد ضمن اینکه با ابزارهای واقعی و تغییرات نهایی کدنویسی در دنیا آشنا می شوید. نقش کلاس های آموزشی در یادگیری کد نویسی 80 درصد بیشتر از سایر شیوه های فراگیری این دانش است و دانش پژوهانی که به این شیوه اقدام به یادگیری نموده اند با خطای کمتری وارد این عرصه و فعالیت های شغلی می شوند.
آموزشگاه برنامه نویسان
آموزشگاه برنامه نویسان یکی از مراکز معتبر برگزار کننده دوره های مختلف کدنویسی از صفر تا صد است که بستر های لازم برای یادگیری اصولی کدنویسی را برای همه ی افراد حتی آنهایی که هیچ پیش زمینه و یا دانشی در باره کدنویسی ندارند، فراهم آورده است. این آموزشگاه با بهره گیری از اساتید مجرب و باتجربه، گام به گام و به صورت دقیق دانش پژوهان را برای یادگیری اصولی و دقیق و ورود به بازار کار همراهی می کند. دوره های مختلف تماما زیر نظر اساتید مجرب این آموزشگاه پروژه محور انجام می شود و هر فردی حتی اگر با مفاهیم کدنویسی آشنایی نداشته باشد می تواند با شرکت در دوره های معتبر این آموزشگاه تبدیل به فردی آگاه که مهارت های لازم برای ورود به عرصه کاری کدنویسی را داشته باشد، شود. مرکز فوق با ارائه مدرک معتبر این امکان را نیز فراهم آورده است که فرد با ماهیت کار با زبان های مختلف کد زنی و کار کردن با نرم افزارهای مربوط به کد زنی و الگوریتم و فلوچارت و ساختمان داده ها آشنا شود.
طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس |

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi