گوگل ادموب AdMob چیست؟
گوگل ادموب AdMob چیست؟

یکی از دلایل محبوبیت گوگل در میان سایر مرورگرها، ابزار جانبی است که برای بهبود عملکرد سایت و راحتی کاربران در اختیارشان قرار می‌دهد. یکی از بهترین ابزار گوگل، گوگل ادوردز است که با استفاده از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل بسیار ساده است. اما ابزارهای دیگری که اخیراً معرفی کرده است، مانند گوگل ادسنس و گوگل ادموب (AdMob) توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
معرفی گوگل ادموب
گوگل ادموب ابزاری است که انحصاراً برای تبلیغ در برنامه‌های تلفن همراه توسعه داده شده است. بنابراین افرادی که در زمینه توسعه نرم‌افزارهای تلفن همراه فعالیت دارند با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانند کسب درآمد ارزی داشته باشند.
از گوگل ادموب می‌توانید برای برنامه‌هایی که در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS توسعه داده شده‌اند، استفاده نمایید. صاحبان اپلیکیشن تلفن همراه با ثبت برنامه‌شان در این پلتفرم می‌توانند از طریق تبلیغ در اپلیکیشن درآمد داشته باشند.
اما از کجا می‌توان مطمئن بود که تبلیغی که در برنامه شما نمایش داده می‌شود، با برنامه شما مرتبط است!؟
خوشبختانه گوگل به فکر همه چیز هست! شما می‌توانید با استفاده از فلیترهای پیش فرض، تعیین کنید که چه تبلیغاتی در برنامه شما نمایش داده شوند. به عنوان مثال اینکه تبلیغ بنری باشد یا ویدئویی و … . برای بررسی نحوه عملکردتان می‌توانید از ارتباط این پلتفرم با گوگل ادوردز AdWords و گوگل آنالایتیکس بهره ببرید. دریافت اطلاعاتی نظیر میزان تعامل کاربران با تبلیغ، میزان نمایش تبلیغ، میزان ورود به صفحه فرود و … از جمله گزارشاتی است که از طریق ارتباط گوگل آنالیز با گوگل ادموب می‌توانید دریافت نمایید.
ارتباط بین گوگل ادموب و گوگل ادوردز چیست؟
اگر شما این دو پلتفرم را به یکدیگر متصل کنید، می‌توانید کمپینی برای افزایش میزان نصب اپلیکیشنتان راه‌اندازی کنید. در واقع با انجام این کار برنامه‌تان را به دیگران معرفی می‌کنید تا آن را دانلود کرده و نصب نمایند.  ادوردز این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از تعیین کلمه کلیدی، هدف‌گیری مخاطب و … بازده تبلیغ اپلیکیشتان را افزایش دهید. هرچه که میزان نصب برنامه شما بیشتر باشد، شانس شما برای پذیرش تبلیغات با بهترین نرخ افزایش می‌یابد.
اگر حساب کاربری ادموب شما با حساب کاربری گوگل ادورزتان لینک شده باشد، می‌توانید یک کمپین جهانی برای تبلیغ اپلیکیشنتان از طریق سرچ گوگل (Google Search) ، گوگل پلی (Google Play) ، یوتیوب (YouTube) و شبکه تبلیغات نمایشی گوگل (Google Display Network) راه‌اندازی کنید.
 اهمیت استفاده از AdMob برای توسعه دهندگان اپلیکیشن چیست؟
    در گذشته برای قرار دادن تبلیغ در برنامه‌های مختلف، تبلیغ‌کننده باید به طور مستقیم با صاحب برنامه ارتباط برقرار می‌کرد. در حالی که این روزها با استفاده از گوگل ادموب صاحب برنامه می‌تواند به توسعه و عملکرد اپلیکیشن بپردازد به جای آنکه به دنبال بهترین نرخ جهت پذیرش تبلیغ باشد.
    با توجه به این که گوگل ادموب با گوگل پلی ادغام شده است، عملکرد برنامه‌های اندروید به صورت خودکار بدون نیاز به تغییرات SDK بهبود پیدا می‌کند.
    روش‌های مختلفی برای تبلیغ در اپلیکیشن وجود دارد، تبلیغات متنی، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و … .
    با استفاده از قابلیت AdMob Mediation می‌توانید بازده تبلیغاتتان را به واسطه بیش از ۴۰ شبکه تبلیغاتی، حداکثر کنید.
اگر شما هم برنامه‌نویس اپلیکیشن هستید، می‌توانید با استفاده از ابزار گوگل ادموب روشی جدید برای افزایش درآمدتان را امتحان کنید

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس |

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi