حرکت به سوی دنیای فریم ورک های فرانت اند
حرکت به سوی دنیای فریم ورک های فرانت اند

حرکت به سوی دنیای فریم ورک های فرانت اند
کدام فریم ورک های فرانت اند را برای اپلیکیشن تحت وب بعدی خود باید انتخاب کنید؟ در این مطلب قصد داریم به این معضل بزرگ پاسخ دهیم. افزایش روز افزون تعداد فریم ورک های فرانت اند باعث شده است که این زمینه کاری بسیار متنوع شود، اما این موضوع وارد شدن به دنیای فرانت اند و باقی ماندن در آن را نیز سخت تر کرده است، این موضوع که شما در زمینه طراحی وب یک فرد با تجربه هستید و یا به تازگی وارد این دنیا شده اید، یک مهندس نرم افزار از فیلادلفیا هستید و یا یک نویسنده هستید که از فریم ورک های جاوا اسکریپت استفاده می کنید به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و به شما در درک تفاوت میان آنها کمک بسیار زیادی می کند.
در این مطلب بیشتر درباره این اکوسیستم مطالعه می کنید، بیشتر مطالبی که شما در این مطلب مطالعه می کنید حول فریم ورک های فرانت اند زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می باشد.
چارچوب کلی برای یک فریم ورک جاوا اسکریپت
شما در ابتدای کار نیاز دارید که یکی از فریم ورک های فرانت اند خوب را برای خود انتخاب کنید، به صورت ایده آل یک فریم ورک خوب می تواند برخی از کارهای تکراری را که شما باید به هر حال آنها را در خارج از پروژه خود انجام دهید را برای شما انجام دهد. یک فریم ورک خود برای فرانت اند تعیین می کند که شما چگونه با استفاده از ساختار خود رو به جلو حرکت کنید و ... .
فریم ورک های فرانت اند جاوا اسکریپت امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند و چندین نسخه از آن ها نوشته شده است. یک فریم ورک جاوا اسکریپت خود برای شما ساختارهایی را ارائه می دهد که باعث می شود تا شما تنها بر روی توسعه اپلیکیشن خود تمرکز کنید و کارهای تکراری و قدیمی را دوباره انجام ندهید.
افزایش فریم ورک های فرانت اند چه تاثیری بر روی دنیای وب می گذارد؟ خوب یا بد؟
من اعتراف می کنم که روزهایی وجود داشت که من به خودم می گفتم: " اگر امروز اخباری از یک کتابخانه و فریم ورک جدید دریافت کنم می تواند بهترین خبر برای امروز من باشد." من با این که امروزه از دنیای وب فاصله گرفته ام ولی فکر می کنم فراوانی فریم ورک های فرانت اند می تواند اتفاق خوبی برای دنیای وب باشد. این موضوع که بتوانید از سر و صداهای اطراف خود فاصله بگیرید تا ببینید چه چیزی واقعا برای شما خوب است نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد. اگر من مجبور باشم به صورت خلاصه برای شما بیان کنم من بسیار علاقه به پیشرفت هایی در زمینه توسعه دهندگی متن باز هستم اما به صورت فعال کار می کنم تا از این دنیا عقب نمانم.( در واقع من به دنبال پیشرفت های جدید می روم چرا که آنها جدید هستند و می توانند چیزهای جدیدی به من بیاموزند.)
با توجه به سرعت پیشرفت دنیای وب چه چیزی را به توسعه دهندگان توصیه می کنید؟
یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که چگونه با پیشرفت دنیای وب با این سرعت بالا ارتباط برقرار کنید؟ و برنامه نویسان فرانت اند باید اقدام به یادگیری چه چیزهایی کنند و چه مهارت هایی را حفظ کنند؟
تجربه من به من می گوید که در دنیای وب هیچ چیزی بهتر از این نیست که با سایر توسعه دهندگانی که در این زمینه فعالیت دارند ارتباط برقرار کنید، براساس میزان علاقه و استعداد شما و سطح توانایی های شما می توانید در گروه های مختلف عضو شوید و یا این که در یک کنفرانس شرکت کنید، شما می توانید از شبکه اجتماعی توییتر برای برقراری ارتباط استفاده کنید و یا خبرنامه های مختلفی که در زمینه وب وجود دارند را مورد بررسی قرار دهید. هر آن چه که شما به آن علاقه دارید احتمالا امروزه دارای یک خبرنامه است که می توانید از آن استفاده کنید.
آینده فریم ورک های فرانت اند جاوا اسکریپت را چگونه می بینید؟
آیا با وجود گزینه های متعدد فریم ورک های فرانت اند می توانیم یک یا دو مورد از بهترین آنها را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از شما پیش آمده باشد.
در پاسخ به این سوال باید گفت که من واقعا نمی دانم که بهترین فریم ورک از میان فریم ورک های فرانت اند جاوا اسکریپت کدام است، مدت زمان طولانی است که فریم ورک های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند که از جمله آنها می توان به Backbone، Angular، Ember، and likely React و Polymer اشاره کرد. با این حال به نظر من شما باید یاد بگیرید که فریم ورک های فرانت اند جاوا اسکریپت چگونه کار می کنند و به این ترتیب بعد ها در صورت نیاز به راحتی می توانید اقدام به یادگیری هر یک از این فریم ورک های فرانت اند کنید.
با توجه به تجربه شما افراد مبتدی ابزارهای متن باز را چگونه می بینند؟
آیا افراد مبتدی در حین استفاده از ابزارهای متن باز صرفا هیجان زده هستند یا واقعا علاقه مند به یادگیری آنها می باشند؟
زمانی که من به افراد مبتدی آموزش می دهم بسیاری از آنها واقعا نمی دانند که کد متن باز چه معنایی دارد، آنچه که من در این بار متوجه شدم( و درباره آن بسیار مراقب هستم) این است که بدست آوردن اطلاعات و پاسخ سوالات آنها چقدر راحت است( آیا می توانم این را در گوگل سرچ کنم؟). حقیقت درباره متن باز بودن این است که یک گروه از افراد خبره در زمینه ای فعالیت دارند و به خوبی با یکدیگر کار می کنند که این موضوع برای مبتدیان فواید بسیار زیادی دارد، حال آن که برخی از این افراد با این فواید آشنا هستند و برخی دیگر نیز آشنا نیستند.
بدون دور شدن از مطلب صحبت، تمرکز صحبت شما بر روی چه چیزی بود؟
همانطور که احتمالا همه افراد می دانند تمرکز اصلی بر روی فریم ورک های فرانت اند جاوا اسکریپت می باشد، این کار که واقعا با فلسفه و هدف یک فریم ورک آشنا شوید کار سختی می باشد به همین علت است که هدف من از تمامی آموزش هایم این است که بتوانم درک بهتری از این فریم ورک های فرانت اند را به کارآموزان خود ارائه دهم تا بتوانند به خوبی از آن ها استفاده کنند.

 

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس |

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi