بهترین شیوه‌های طراحی وب در سال 2018
بهترین شیوه‌های طراحی وب در سال 2018

سال 2017 ثابت کرده است که سال بسیار خوبی برای طراحان وب و شرکت‌های توسعه وب بوده است. زیرا پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه طراحی وب به وجود آمد. قطعا انتظارات در سال 2018 به اندازه کافی بالا است و فرصتی جدید برای پیش‌بینی‌کنندگان طراحی وب وجود دارد که لیستی از شیوه‌های جدید طراحی وب را برای ما فراهم می‌کند.
در این مقاله ما برخی از شیوه‌های بسیار چشم‌گیر طراحی وب در سال 2018 را بیان می‌کنیم.
پس‌زمینه‌های ذرات (Particle)
این بهترین راه‌حل برای مسائل مربوط به عملکرد وب‌سایت‌هایی است که پس‌زمینه ویدئو را شامل می‌شوند. پس‌زمینه ذرات یا Particle جاوااسکریپت کم حجمی است که ایجاد قسمت متحرکی به عنوان بخش طبیعی پس‌زمینه را آسان می‌سازد و تمام این کارها با کمترین زمان بارگذاری صورت می‌گیرد. این امر در جلب توجه سریع کاربر توانایی فوق‌العاده‌ای دارد؛ در نتیجه برندها می‌توانند تصویر فراموش‌نشدنی خود را ظرف چند ثانیه ایجاد کنند. علاوه بر این چنین گرافیک حرکتی تصدیق بزرگی در رسانه‌های اجتماعی است.
افت سایه و عمق
خوب، این برای شما چیز جدیدی نیست. به دلیل پیشرفت مرورگرهای وب، سایه‌ها جنبه حیاتی طراحی وب بوده‌اند،‌ اما اکنون برخی تغییرات جالبی را تجربه می‌کنیم. با کمک لایه‌بندی‌ها و گرید‌بندی‌های انطباقی، طراحان وب با تولید سایه‌ها برای ایجاد خیال و عمق دنیای خارج از صفحه نمایش، این مسأله را بیشتر تجربه می‌کنند. بازی با سایه‌ها به طرز شگفت‌انگیزی اثرات سازگاری ایجاد می‌کند که به بهبود تجربه کاربری (UX) و زیبایی‌گرایی صفحه وب کمک می‌کند. این شیوه پاسخی مستقیم به شیوه طراحی مسطح (Flat) است که زمانی محبوب بود.
موبایل پسند (Mobile First)
امروزه، تلفن‌های هوشمند ثابت کرده‌اند که بهترین وسیله برای خرید و سفارش هر کسی می‌باشند که لازم و ضروری است. این مسأله به طور چشم‌گیری چالش‌هایی را برای طراحان وب جهت سفارشی کردن وب‌سایت‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه افزایش داده است. تغییراتی همچون کوچک شدن منو برای صفحه نمایش‌های کوچک صورت می‌گیرد. این موارد به تشخیص مسائل UX و تعاملات میکرو (micro-interactions) کمک می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بازخورد فوری در اقدامات کاربری خود را دریافت کنید.
انیمیشن‌های هماهنگ
این انیمیشن‌ها شبیه انیمیشن‌های ذرات (particle) که در پاراگراف‌های قبل به آن اشاره شد نیستند، انیمیشن‌های کوچک‌تر به اندازه کافی مفید هستند تا بازدیدکنندگان را جذب کنند. انیمیشن بهترین گزینه برای جذب بازدیدکنندگان در داستان یک وب‌سایت است تا آن‌ها خودشان را در شخصیت‌ها تجسم کنند. به غیر از تصاویر انتزاعی، انیمیشن‌ها ثابت کرده‌اند که برای ایجاد تعامل معنادار با بازدیدکنندگان بهترین هستند.
طرح‌های رنگی اشباع‌شده و مرتعش
بسیاری از طراحان با رویکرد سفارشی خود از رنگ با اشباع بالا و سایه‌های مرتعش همراه با هدرها کار می‌کنند. رنگ‌های در حال جنبش و مرتعش می‌توانند برای برندهای جدید مفید باشند تا بلافاصله توجه کاربران را جلب کنند. با این حال، این امر برای برندهایی که می‌خواهند از صفحات عادی وب متمایز باشند، ایده‌آل است.
لایه‌بندی‌های نامتقارن
این روند در سال 2018 بسیار محبوب خواهد شد. بهترین بخش طرح نامتقارن این است که متمایز، منحصربه‌فرد و گاهی اوقات تجربی است. حتی اگر برندهای بزرگ با محتوای زیاد هنوز از ساختارهای متداول گریدبندی استفاده کنند، انتظار می‌رود که استفاده از لایه‌بندی غیرعادی وب افزایش یابد، چرا که برندهای منحصربه‌فرد برای تمایز خودشان این کار را تجربه می‌کنند. برندهای معمولی معمولا به این کار علاقه‌مند نیستند، اگرچه برندهای بزرگی که در معرض خطر هستند، ایده‌های ابتکاری طراح وب را پیش‌بینی می‌کنند.
گرادینت پویا
طراحی مسطح یا فلت یکی از شیوه‌های طراحی وب ایده‌آل برای ابعاد رنگ‌ها بوده است؛ با این حال انتظار می‌رود که گرادینت‌ها در سال 2018 بازخورد بالایی داشته باشند. قبلا گرادینت‌‌ها بیشتر به عنوان سایه‌های ظریف برای طرح‌های سه بعدی استفاده می‌شدند. در حال حاضر، گرادینت‌ها پر رنگ و رسا هستند. جدیدترین و برجسته‌ترین نمایش، یک فیلتر گرادینت بر روی عکس‌هایی است که بهترین روش برای ساخت تصویری جذاب و چشم‌گیر می‌باشد.
تایپوگرافی بزرگ و پر رنگ
تایپوگرافی به طور مداوم یک ابزار بصری مؤثر است که توانایی ایجاد شخصیت و تحریک احساس را دارد و برای انتقال اطلاعات ضروری وب‌سایت استفاده می‌شود. از آنجا که رزولوشن‌های دستگاه برای خواندن راحت‌تر می‌شوند، انتظار می‌رود استفاده از فونت‌های سفارشی افزایش یابد. به غیر از اینترنت اکسپلورر، بسیاری از مرورگرها قادر به پشتیبانی از حروف‌های دست‌ساز توسط CSS هستند. روند طراحی وب‌سایت با مقایسه عنوان‌های بدون serif (به خطوط کوچک یا زائده‌هایی گفته می‌شود که در نقاط پایانی یک حرف، رقم یا نماد افزوده می‌شوند)، حروف بزرگ و serif، UX را بهبود بخشیده و هماهنگی پویایی را ایجاد می‌کنند.
نتیجه‌گیری
بسیار مهم و ضروری است که روندها و شیوه‌های جدید طراحی وب را برای وب‌سایت‌تان، به منظور حفظ موقعیت خودتان در بین رقابت‌های بزرگ، پیاده‌سازی کنید. از آنجایی که بازدیدکنندگان بیشتر به موارد منحصربه‌فرد جذب می‌شوند و اگر وب‌سایت رقیب شما با موارد پرطرفدار و مجهز طراحی شده باشد، وقت آن است که بتوانید چنین شیوه‌های جدیدی را اتخاذ کنید.

 

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس |

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi