موفق‌ترین مدیران نکات ارزشمندی از دوران جوانی می گویند
موفق‌ترین مدیران نکات ارزشمندی از دوران جوانی می گویند

با ۱۸ نفر از بزرگ‌ترین مدیران سیلیکون ولی از جمله بیل گیتس و مارک زاکربرگ مصاحبه شده و آن‌ها نصایحی برای افراد در سنین جوانی داشته‌اند.
کسانی که اکنون به عنوان موفق‌ترین چهره‌های تکنولوژی می شناسیم، زمانی چهره‌های شناخته نشده و معمولی اما با رؤیاهای بزرگ بوده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین سؤال‌ها این است اگر این شانس به رهبران بزرگ داده می شد تا به روزگار قبل برگردند، چه کاری انجام می دادند و چه نصیحتی به خودشان در سنین جوانی داشتند؟
علت موفقیت رهبران بزرگ این است که محصول جدیدی خلق کرده یا به درکی رسیده‌اند که هیچ کس دیگری قادر به انجام آن نبوده است. بدون شک نصیحتی که آن‌ها به خودشان در دوران جوانی می کنند جالب و هیجان انگیز خواهد بود.
کمپانی AdView به‌عنوان ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال، نصایح این افراد را از مصاحبه‌هایی که در طی سال‌های اخیر با خبرگزاری‌های مختلف داشته‌اند جمع آوری کرده و در قالب یک پست منتشر کرده است.
سؤالی که از رهبران بزرگ و موفق پرسیده شده، این است: “چه نصیحتی به خودتان در سن نوجوانی دارید؟”
در ادامه‌ی مطلب، پاسخ ۱۸ نفر از بزرگ‌ترین رهبران سیلیکون ولی را می خوانیم.
بیل گیتس، بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت
بیل گیتس به‌عنوان دومین مرد ثروتمند دنیا به این سؤال پاسخ می دهد و نصیحت خود را به بیل گیتس ۱۹ ساله می گوید: “اگر در سن ۱۹ سالگی بودم ، به خود می گفتم باهوش بودن، موجودیتی تک بعدی نیست و آن‌قدرها هم که فکر می کردم اهمیت ندارد. همچنین می گفتم تا قبل از ۴۰ سالگی می توانی دنیای در حال توسعه را کنکاش کنی. من مهارت‌های اجتماعی چندان خوبی نداشتم و پیشنهادی برای بهبود این نقطه ضعف به ذهنم نمی رسد. شاید نیاز بوده از نظر دیگران کمی عجیب دیده شوم و به رشد خود ادامه دهم.”
شریل سندبرگ، مدیر بخش فناوری کمپانی فیس بوک
سؤال “چه نصیحتی برای خودتان در سنین نوجوانی دارید؟” در سایت کوئرا مطرح شده بود و مدیر فناوری فیس بوک با حوصله‌ی تمام به این سؤال در سه بخش پاسخ داد:
کار موردعلاقه‌ات را پیدا کن. وقتی کار خود را باور داشته باشی با شور و اشتیاق آن را انجام خواهی داد. بدون شک لذتی بالاتر از این نیست. به دنبال کارهای مختلف برو تا به آنچه که واقعاً علاقه داری برسی. مطمئناً پس از آن موفق خواهی شد. ایمان داشته باش هر کاری را می توانی انجام دهی. این مسئله برای تمام افراد خصوصاً خانم‌ها بسیار مهم است. نباید به کسی اجازه دهی به تو بگوید نمی توانی یک شغل عالی و یک زندگی مرفه داشته باشی. هر جایی شنیدی نمی توانی کاری را انجام دهی بدان که حتماً می توانی و تنها باید راه حل آن را پیدا کنی. از خود بپرس اگر جرئتش را داشتم چه کاری انجام می دادم؟
هیچ مسیر مستقیمی برای رسیدن به هدف وجود ندارد. اگر به دنبال یافتن مسیری مستقیم برای رسیدن به مقصد هستی مطمئن باش فرصت‌های زیادی را از دست خواهی داد. شغل‌ها نردبان صاف و مستقیم نیستند بلکه همانند هزارتو هستند. نیاز نیست کل مسیر را کشف کنی بلکه پیشنهاد می کنم هم‌زمان دو هدف داشته باشی.
جک دورسی، مؤسس و مدیرعامل توییتر
دورسی در مصاحبه با Y Combinator گفت: “وقتی در سن جوانی بودم از تأثیر ورزش و سلامتی روی عقل اطلاعی نداشتم. فکر می کنم تمام کارهایی که انجام داده‌ام برای رسیدن به تعادل فعلی لازم بوده است اما آرزو می کنم کاش اهمیت بیشتری به سلامتی خود می دادم. داشتن سبک زندگی سالم‌تر خلاقیت مرا بالا می برد و سبب می شود انسجام فکری بیشتری داشته باشم.”
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل فیس بوک
زاکربرگ در جلسه‌ی پرسش و پاسخ فیس بوک در سال ۲۰۱۵ میلادی به این سؤال پاسخ داد: “بدون توجه به کاری که انجام می دهی، اشتباهات زیادی مرتکب خواهی شد. خیلی‌ها زمان زیادی را صرف جلوگیری از اشتباه و پشیمانی از آن می کنند. در حالی که نیاز نیست هر کاری را درست انجام دهی.”
پیتر سیل، از شرکای فاندرفاندز
سیل در گفتگو با یکی از مجلات دانشجویی در سال ۲۰۱۵ گفت: “پیش از اینکه به پیروزی در رقابت فکر کنی از خود بپرس آیا واقعاً به دنبال پاداش هستی یا نه.”
تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل
تیم کوک در پاسخ به این سؤال گفته است: “لذت دنیا در سفر کردن است.”
سم آلتمن، مدیرعامل Y Combinator
آلتمن در پاسخ به این سؤال گفته است: “اغلب افراد همیشه بین دانشگاه رفتن، کار در شرکت و راه اندازی استارتاپ مردد هستند. هر سه کار خوبی است اما هر فردی باید بتواند بهترین انتخاب را از بین گزینه‌های موجود داشته باشد. همه دوست دارند با انتخاب گزینه‌ی بهتر در مسیر درست قرار بگیرند. مهم نیست چه راهی را انتخاب می کنی، به دنبال کارهای مختلف برو و با افراد باهوش معاشرت کن. کارهای مختلف شامل انجام پروژه‌ای غیر از تکالیف دانشگاهی، راه اندازی استارتاپ یا انتخاب روشی جدید برای فروش محصولات است. مهم این است کاری انجام دهی. اینکه تنها با دوستانت بنشینی و در مورد ساخت یک وب سایت صحبت کنی اصلاً مفید نیست.”
تونی هسیه، مدیرعامل کمپانی زاپوس
هسیه، کارآفرین بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کفش در پاسخ به این سؤال گفت: “با خودت در زندگی و محل کار به شدت صادق باش. وقتی این احساس را به دنیای پیرامونت منتقل کنی، به مرور زمان افراد مناسب تو را پیدا می کنند.”
جاستین رزنستاین، بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی Asana
رزنستاین در پاسخ به این سؤال گفت: “بسیار ساده است با هر مشکلی در زندگی خود برخورد احساسی داشته باشی. اینکه فکر کنی مشکلات زیادی وجود دارد و کاری نمی‌توانی انجام دهی و مجبور به قبول شکست هستی آسان است؛ اما هر کاری دارای سختی‌های غیرقابل پیش بینی است. مشکلات بوجود می آیند و برنامه‌ها به خوبی جلو نمی روند، در این شرایط امید خود را از دست نده. رمز موفقیت این است نترسی، با هر مشکلی با آرامش برخورد کنی تا بالاخره به نتیجه‌ای که لیاقتش را داری برسی. هر چقدر تجربه‌های بیشتری به دست آوری، چشم‌اندازهای بیشتری را می بینی و کمتر در طی مسیر گمراه می شوی.”
آیکا ایوانس، معاون ارشد و رئیس استراتژی کمپانی اینتل
او در پاسخ گفته است: “از اینکه خیلی زود شکست بخوری لذت ببر به جای اینکه زمان زیادی صرف عالی بودن کنی یا ترس از کامل بودن فلج ات کند.”
جو جبیا، بنیان گذار کمپانی Airbnb
او گفته است: “همواره گام بعدی را بردار.”
ریچارد برنسون، بنیان گذار کمپانی ویرجین
ریچارد برنسون در نامه ای که به خود در سنین جوانی نوشته، گفته است: “اینکه از دیگران متمایز هستی را عیب ندان و هیچ وقت فکر نکن مشکلی داری. متفاوت بودن بزرگ‌ترین دارایی‌ات است و به تو کمک می کند به موفقیت برسی.”
جول اسپولسکی، مدیرعامل سایت Stack Overflow
به گفته‌ی مجله‌ی فوربز، شرکت در کلاس‌های مردم شناسی در دوران دانشگاه به اسپولسکی کمک کرده نکات ارزشمندی درباره مدیریت شرکت‌هایی با هدف خدمت رسانی یاد بگیرد. او در پاسخ به این سؤال گفته است: “قطعاً اوضاع بهتر خواهد شد. مهم این است نکات جدیدی یاد بگیری و چشم انداز خود را توسعه دهی.”
جیمی والز، بنیان گذار سایت ویکی پدیا
والز در مصاحبه با Fast Company، به این سؤال پاسخ داد و گفت: “به نظر من چیزی که هر جوان ۲۱ ساله‌ای باید بداند این است که آن‌ها می توانند با تصمیمات خود هزینه‌های زندگی را مدیریت کنند. مدیریت هزینه‌ها یکی از گام‌های اساسی به سوی استقلال و رسیدن به آرزوها در آینده است. هیچ وقت برای خرید چیزهای گران از کسی پول نگیر، وقتی به سراغ قرض برو که بخواهی آن را صرف کارهای مهمی چون تحصیل کنی. مهم نیست می خواهی شغلت را تغییر دهی یا به دنبال کارآفرین شدن هستی. هر چقدر هزینه‌های خود را بیشتر پایین بیاوری، بهتر می توانی به آرزوهایت برسی.
کاترین مینشو، بنیان‌گذار و مدیرعامل Muse
او در پاسخ به این سؤال گفت: “جواب “نه” معمولاً نقطه‌ی آغاز است. گاهی برای انجام برخی کارها باید عزم و اراده داشت و دست از تلاش برنداشت.”
مت مولنوهگ، مؤسس وردپرس
مولنوهگ در مصاحبه با Product Hunt گفت: “مسئله‌ای که اخیراً متوجه آن شده‌ام این است که ده‌ها سال زمان برای ساختن چیزهایی که فکر می کنم وجودشان در دنیا لازم است، وجود دارد. یکی از بهترین کارهایی که تاکنون انجام داده‌ام، این است که از هر فشاری دوری کردم؛ زیرا جوانی از ارزشمندترین دارایی‌هاست. پس بهتر است با چالش‌هایی که در طی زمان با آن‌ها مواجه می شوی راحت برخورد کنی.”
تیم وسترگرن، بنیان‌گذار Pandora
او در پاسخ به مجله‌ی فوربز گفته است: “ارزش ایده‌هایی که به ذهنت می رسد را بدان. کمی فکر کن و تمام آن‌ها را جدی بگیر. اگر فکر می کنی خوب هستند از تلاش برای اثباتشان فروگذار نکن. بیشتر مردم از کارآفرین شدن می ترسند. همه‌ی ما دوست داریم در مسیر تعیین شده گام برداریم؛ اما ما یک بار زندگی می کنیم پس به جای ترس از تلاش بهتر است از تلاش نکردن بترسیم. هیچ چیز بدتر از این نیست که بگوییم کاش در گذشته این کار را انجام داده بودم.”
الکس جانگ، مدیرعامل SoundCloud
او در پاسخ به سؤال “چه نصیحتی برای سنین جوانی خود دارید؟” گفت: “هیچ وقت لازم نیست در همان بار اول محصولی کامل با تمام ویژگی‌ها بسازی یا تمام جوانب مسئله‌ای را به طور کامل درک کنی. مهم این است بهترین محصول را متناسب با شرایط به تولید برسانی.”

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi