درس هایی که از مطالعه 10 سیستم طراحی Ui و Ux گفته شده است
درس هایی که از مطالعه 10 سیستم طراحی Ui و Ux گفته شده است

به عنوان یک راه برای بهبود مهارت های Ui و Ux من تصمیم گرفتم که دستورالعمل های مربوط به 10 سیستم معروف در Ui و Ux را مطالعه کنم. در این مقاله قصد دارم خلاصه ای از مطالبی که مطالعه کرده ام را در اختیار شما قرار دهم.
بزرگترین نتیجه از سیستم های Ui و Ux
بزرگترین چیزی که من درباره Ui و Ux یاد گرفتم این بود که هر چه طراحی Ui و Ux و شما ساده تر باشد از کیفیت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. یک طراحی مناسب طراحی است که ساده باشد چرا که هر چه پیچیده تر باشد مشکلات بیشتری را نیز برای شما به وجود خواهد آورد. بسیاری از مردم می توانند بدون آن که نیازی به آموزش داشته باشند طرح های Ui و Ux فوق العاده ای را طراحی کنند. با این که شاید به نظر شما این موضوع درست نباشد ولی باید بدانید که این موضوع کاملا درست است.
من نمی خواهم در این مطلب نمونه های خاص را برای شما فهرست کنم زیرا این کار ممکن است باعث شود که من سیستم طراحی را مختل کرده ام، با این حال من به شما توصیه می کنم که از بخش “Dos and Donts” برخی از کتابخانه ها دیدن کنید، با مراجعه به این بخش کاملا متوجه خواهید شد که چرا استفاده از کامپوننت ها یا برخی عناصر در UI بد است. به عنوان مثال داشتن یک دکمه مبهم و یا فیلدهای متنی نامشخص ایده های مناسبی نیستند. اغلب UI هایی از نوع counterexample معمولا یا دارای ابهام هستند و یا از پیچیدگی زیادی برخوردار می باشند که هر دو این موارد به سادگی قابل حل است.
UX خوب
یک UX خوب باید باعث احساس همکاری کاربر شود و به کاربر این امکان را بدهد که بتوانند برخی از موارد را پیشبینی کنند و نیازهای خود را برطرف سازند. بیشتر این کارها با ساخت یک UI ساده امکان پذیر است، یک UX بد معمولا مبهم است و یا از پیچیدگی زیادی برخوردار می باشد.
محتوای خوب
به اتفاق آرا تمامی این 10 سیستم طراحی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که محتوای متنی باشد به سبکی کاملا ساده نوشته شود تا کاربر ارتباط بهتری با آن برقرار کند. یعنی در واقع کاربر باید احساس کند که با یکی از دوستانش صحبت می کند.
علاوه بر این باید به موارد زیر نیز دقت داشته باشید:
-          برای تمامی محتواهای خود و برای هر بخش سرتیترهای مناسبی انتخاب کنید
-          محتوای شما باید مختصر باشد و به یک نقطه منتهی شود.
-          محتوای شما نباید لحن خیلی فروتنانه ای داشته باشد که باعث شود تا کاربر اهمیت زیادی برای آن قائل نباشد.
برخی از اکتشافات خوب
-          از بک گراندهای رنگ روشن استفاده کنید، بک گراندهای رنگ تیره تنها برای حالت شب مناسب هستند.
-          همانطور که پاپ آپ ها غافلگیر کننده هستند شما باید از Modal ها نیز تنها برای اخطار دادن به کاربر استفاده کنید، مثلا زمانی که کاربر قصد حذف یک فایل را دارد.
-          اگر قصد دارید ارتباط بهتری با کاربر برقرار کنید بهتر است که در هر خط تنها از 60 تا 80 کاراکتر استفاده کنید.
-           از آیکون های مناسب که قابل تشخیص هستند برای انجام برخی از عملکردهای خود استفاده کنید، به عنوان مثال می توانید از آیکون فلاپی برای ذخیره کردن یک فایل استفاده کنید.
-          برای کاربر خود این امکان را قرار دهید که در برخی از عملکردهای مهم مانند ذخیره و یا حذف امکان بازگشت داشته باشد.
-          برای طراحی نام برند خود سعی کنید که از CSS استفاده کنید.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi