بهترین زمان استخدام نیروی جدید
بهترین زمان استخدام نیروی جدید

زمانی‌که شرایط‌ کاری موجب می‌شود که نیاز به استخدام را در شغل خود احساس کنید، تمامی جوانب آن را از گذشته تا به امروز مورد بررسی قرار می‌دهید. در حقیقت، بسیاری از استارت‌آپ‌ها در این مورد با شکست مواجه می‌شوند. علت این مسئله آن است که این شرکت‌ها داری سرمایه‌ی کافی نیستند، چراکه استخدام نیروی‌کار نوعی سرمایه‌گذاری پرهزینه‌ محسوب می‌شود. چنانچه نمی‌توانید زمان مناسب برای انجام این کار را تشخیص دهید، به موارد ذکر شده در زیر دقت کنید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی ۷ مورد می‌پردازیم که با مشاهده‌ی آن‌ها باید برای کسب‌وکار خود نیروی‌کار جدید استخدام کنید.
۱. بیشتر بودن حجم‌کاری از ساعت‌کاری
غالبا تصمیم‌گیری برای استخدام نیروی‌کار به میزان کارها بستگی دارد. زمانی‌که متوجه می‌شوید حجم‌کاری تا حدی زیاد است که بهره‌وری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، احتمالا باید نیروی جدید استخدام کنید. جذب مشتری برای کارآفرینان در کسب‌وکارهای کوچک همیشه هیجان‌آور است؛ اما قبول آن میزان از حجم‌کاری که از عهده‌ی انجام آن‌ خارج هستید، مشتری‌ها را نسبت به شما کلافه و سردرگم خواهدکرد. این عمل نیز حرفه‌ای نبودنتان در کار را به آن‌ها القا می‌کند. باتوجه به حجم‌کاری خود تصمیم بگیرید که آیا با به‌کارگیری نیروی جدید نتیجه‌ی خوبی در فروش خواهید گرفت یا نه.
۲. ضعف در روند انجام کارها
در موقعیتی مشابه با مورد اول، ممکن است مشتریان از روندکاری‌ و پیشرفت تدریجی آن راضی نباشند و به شما پشت کنند. ممکن است در چنین شرایطی این‌طور برآورد کنید که باید عضو دیگری را به تیم‌کاری اضافه کنید. اما بهتر است بدانید که راضی نگه‌داشتن همه‌ی مشتریان ممکن نیست. از دست دادن یک یا دو نفر از آن‌ها امری عادی در هر شغلی است؛ اما چنانچه به یک دلیل مشابه (مانند طول‌کشیدن زمان نوسازی، بی‌نظمی و غیره) بارها مشتریان خود را از دست می‌دهید باید پس از بررسی‌های لازم پی‌ببرید که چه مانعی در روندکاری جلوی پیشرفت‌ را می‌گیرد. به‌این ترتیب، به ضرورت استخدام و آماده‌سازی نیروی‌کار جدید یا عدم انجام این کار پی‌ خواهیدبرد.
۳. دریافت انتقادهای منفی از شبکه‌ی اجتماعی
انتقاد اینترنت دریچه‌ی بزرگی را به روی انتقاد مشتریان بازکرده است. چنانچه احساس می‌کنید که به‌جای پیشرفت‌کاری درحال تنزل هستید، برای اطمینان از این مسئله به اکانت خود در فضای مجازی سری بزنید. خواندن انتقادهای منفی شاید خوشایند نباشد؛ اما می‌توانید از این نظرها در جهت بهبود اوضاع کاری بهره ببرید. دیدگاه‌هایی که در رابطه با ضعف ارائه‌ی خدمات یا بی‌نظمی بیان می‌شوند، ناشی از کمبود نیروی‌کاری هستند.
۴. توانایی نوشتن وظایف شغلی با جزئیات برای اطلاع کارمندان
نشانه‌ی اصلی در نیاز به جذب نیروی‌کار زمانی است که باید وظایف شغلی را به‌طور ویژه و با جزئیات برای اطلاع کارمندان بنویسید. در چنین شرایطی کارهای روزانه را نیز باید هرروز به آن‌ها شرح دهید. آیا اختصاص ۸ ساعت کاری برای انجام این وظایف کافی است؟ آیا به دوره خاصی از آموزش نیاز دارند یا همه چیز به‌طور واضح بیان شده است؟ اگر انجام مسئولیت‌ها در زمانی بیش از زمان‌کاری مقررشده برای کارمندان به‌پایان برسد، بنابراین زمان آن است که نیروی‌کار جدید استخدام کنید.
۵. نیاز به فردی با مهارت خاص
بیشتر کارآفرینان کسب‌وکارهای کوچک تاکنون متوجه این مورد نشده‌اند که وظایفی در شغل‌ها هستند که با استفاده از افراد حرفه‌ای به‌طور بهتر و موثرتری انجام می‌شوند. شاید مسائل مالی که در کسب‌وکار کوچکتان وجود دارند جلوی رشد و پیشرفت‌ را می‌گیرند؛
اما این امکان نیز وجوددارد که استخدام نیروی‌ حرفه‌ای به‌صورت تمام‌وقت مسائل موجود در قسمت خدمات مشتری را به‌گونه‌ای حل‌کند که تاکنون با به‌کارگرفتن هیچ پیمان‌کار یا فریلنسری حل نشده است. چنانچه متوجه شدید که استخدام نیروی‌کار به‌صورت تمام‌وقت انجام کارهای موجود در شرکت را به جلو می‌راند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که استخدام کارمند به‌صورت تمام‌وقت بسیار سودمند‌تر است.
در شرکت فاندریا، به‌جای آنکه استخدام نیروی‌کار به‌صورت پیمان‌کار صورت گیرد بیشتر به صورت تمام‌وقت انجام می‌شود. دلیل انجام این کار اهمیت نام تجاری شرکت است. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که آموزش تمامی اطلاعات شرکت و سرمایه‌گذاری روی کارمند تمام‌وقت نسبت به جذب کارمند به‌صورت پیمان‌کار نتیجه‌ی بهتری دربردارد.
۶. افزایش میزان اشتباه‌ها
کاملا طبیعی است که گاهی مرتکب اشتباه شوید؛ اما گاهی اشتباه‌های کوچک به‌طور مداوم و جبران‌ناپذیری تکرار می‌شوند. این مسئله نشان‌دهنده‌ی وجود وظایف بیش‌ از حد است. از نشانه‌های کارمندان با مشغله‌ی کاری زیاد می‌توان به فراموشکاری، حالت عاطفی شدید و کاهش کیفیت کلی کار اشاره کرد. روحیه‌ی‌ تیم‌کاری مهم است و کارمندان شاد باعث ایجاد محیط‌کاری دلپذیرتری در شرکت می‌شوند. مراقبت از کارمندان و حفظ روحیه‌ی آن‌ها، خصوصا زمانی که کسب‌وکار کوچکی دارید بسیار حائز اهمیت است.
۷. نداشتن زمان کافی برای تعطیلات در طول سال
تعطیلاتسلامت روحی خود‌تان نیز به اندازه‌ی سلامت روحی کارمندان مهم است. این مورد درباره‌ی کارکردن بیش از اندازه‌ی خودتان نیز صدق می‌کند. بدون‌شک کسب‌وکار کوچک خود را دوست دارید و احتمالا بخش مهمی از زندگیتان را به خود اختصاص داده است؛ اما مشکلات از آنجا آغاز می‌شود که دیگر کارکردن برایتان لذتی نداشته باشد و اوقات فراغت خود را تنها برای دیدن افراد مورد علاقه‌ی خود یا به خواب بگذرانید.
اگر می‌خواهید بدانید که آیا در چنین شرایط کاری به‌سر می‌برید یا نه، آخرین باری که در تعطیلات بوده‌اید را بیاد بیاورید. چنانچه بیش از یک سال است که به تعطیلات نرفته‌اید، باید به فکر محول‌کردن برخی از مسئولیت‌ها به نیروی‌کار جدید باشید.
گاهی تنها با استخدام نیروی‌کار مشکل حل نمی‌شود
گاهی اوقات اصلاح یک برنامه‌ی یکنواخت که جلوی پیشرفت کسب‌وکار را گرفته‌است، به‌اندازه‌ی استخدام نیروی‌‌کاری جدید راه‌گشا است. درهر‌حال، باید به این مسئله‌ی مهم توجه داشته باشید که بعضی از مشکلات کاری به دلایلی غیر از نیاز به استخدام به‌وجود می‌آیند.
مسائلی از قبیل انتقادهای منفی در شبکه‌ی مجازی و کاهش تعداد مشتریان به مشکلاتی در درون شرکت ارتباط دارند و با سرمایه‌گذاری در استخدام نیروی‌کار جدید برطرف نخواهندشد. قبل از استخدام، محصول‌ و برنامه‌ی کاری خود را به‌دقت بررسی کنید تا از وجود هرگونه مشکل در آن‌ها اطمینان پیدا کنید.
زمانی‌که نیروی‌کار جدید به‌کار می‌گیرید این به معنای آن است که شرکت پررونق و درحال رشد است. استخدام یک سرمایه‌گذاری بزرگ است. مطمئن باشید که ارزش و اعتبار این کار با تمام هزینه‌های مصرفی آن قابل توجیه است. به‌کارگیری افرادمناسب در رشد و پیشرفت کلی کسب‌وکار تاثیرگذار است. اگر برای این کار سرمایه کمی دارید مطمئن باشید که استخدام یک یا دو نیروی‌کار سوددهی و پیشرفت کار را افزایش خواهدداد. با دریافت وامی با مبلغ کم نیز می‌توانید کمبود سرمایه را جبران کنید. فقط به‌طور دقیق محاسبه و ارزیابی کنید تا تمامی هزینه‌های استخدام، ارزش گرفتن وام را داشته باشد.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi