نوع جدید مقاله های تحقیقاتی تعبیه شده در کدها و داده ها
نوع جدید مقاله های تحقیقاتی تعبیه شده در کدها و داده ها

علم، روز به روز در حال پیشرفت است و مقاله های تحقیقاتی زیادی در دست تولید شدن هستند که به ما کمک می کنند تا دنیای اطراف خود را به شکل بهتری درک کنیم. یکی از چالش هایی که امروزه درباره مقاله های تحقیقاتی با آنها روبرو هستیم، استفاده مجدد از نتایج مقاله هایی است که تولید شده اند. قالب اولیه مقاله های علمی( که بهترین روش برای دانشمندان برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن تحقیقات آنها است) از قرن 18 که تقریبا اولین مقاله علمی منتشر شد یکسان باقی مانده است.
مقدمه ای درباره این مقاله های تحقیقاتی
مسئله استفاده مجدد از نتایج تحقیقات قدیمی امروزه بسیار چالش برانگیز شده است چرا که به لطف پیشرفت های علمی در دو دهه اخیر روند تحقیقات به صورت کلی عوض شده است و محققان امروزه روش های جدیدی را برای نوشتن مقاله های تحقیقاتی انتخاب می کنند، علاوه بر این، امروزه صنعت چاپ نیز پیشرفت زیادی کرده است. در واقع بخش متدها در مقاله های تحقیقاتی هنوز هم به صورت متن های بسیار گسترده باقی مانده است و به همین علت است که نمی توان با استفاده از همین متدها نتایج قبلی را به آسانی بدست آورد.
همکاری با هم برای بدست آوردن یک نتیجه واحد در مقاله های تحقیقاتی
برای اینکه بتوانیم با مشکلی که در بخش قبلی بیان شد روبرو شویم eLife در سال 2017 با Substance و Stencil همکاری کرد تا مجموعه ای از ابزارهای متن باز برای نوشتن، کامپایل کردن و انتشار نسخه های چاپی قابل استفاده مجدد که به صورت آنلاین محاسبه می شوند را بسازد. چشم  انداز این گروه از این پروژه این بود که بتوانند نوع جدیدی از مقاله های تحقیقاتی را بسازند که در داخل کدهای آنلاین و داده ها تعبیه شده است و در داخل جریانی از نسخه های خطی سنتی به اشکال مختلف تعامل می کند تا بتواند برای نویسندگان و ناشران ابزارهایی را برای پشتیبانی از فرمت های جدید در داخل این چرخه انتشار ارائه دهد.
در نتیجه این همکاری این گروه اولین مقاله تحقیقاتی محاسباتی قابل استفاده مجدد را در فوریه سال 2019 منتشر کردند. این مقاله تحقیقاتی بر پایه یک مقاله در پروژه قابل استفاده مجدد " مجموعه زیست شناسی سرطان" بود. نسخه قابل استفاده مجدد این مقاله برخی از امکانات را با استفاده از ابزارهای جدید RDS نشان می دهد که در آن دانشمندان می توانند منابع و نتایج تحقیقات خود را به اشتراک بگذارند و داستان کاملی از تحقیقات خود را برای سایر افراد بیان کنند، علاوه بر این سایر افراد می توانند به صورت مستقیم با نویسندگان تعامل داشته باشند و سوالات خود را از آنها بپرسند و همینطور می توانند کدهای خود را بدون نیاز به کمترین تلاشی بنویسند.
نتایج انتشار این مقاله
جامعه پژوهشگران نسبت به انتشار این مقاله پاسخ مثبتی را از خود نشان دادند، هزاران دانشمند توانایی های اجرای کد این مقاله را دستکاری کردند و چندین دانشمند دیگر سعی کردند که خود را به این تیم نزدیک کنند تا از آنها بپرسند که چگونه می توانند نسخه قابل چاپ و استفاده مجدد شخصی سازی شده خود را تولید کنند. به دلیل بازخورد مثبت این جامعه، این تیم تصمیم گرفتند تا این پژوهش خود را به یک زیر ساخت متن باز و مقیاس پذیر برای مقالات قابل محاسبه با قابلیت استفاده مجدد تبدیل کنند. هدف فاز جدید این تیم در پروژه RDS این بود که این راه حل متن باز محقق محور که مورد علاقه ناشران نیز بود، را ارسال کند که این کار به اسناد قابل استفاده مجدد و عمومی این اجازه را می دهد تا به صورت مقیاس پذیر توسط هر کسی مورد استفاده قرار گیرد.
مقاله های تحقیقاتی
زیرساخت جدید شامل چه مواردی است؟
1-      ایجاد ابزارهای تبدیل، رند کردن و نوشتن تا محققان این اجازه را داشته باشند تا مقالات خود را از چند نقطه شروع بنویسند که خود این ابزارها شامل ابزارهای GSuite، مایکروسافت ورد و نوت بوک های Jupyter می باشد.
2-      بهینه سازی ابزارهای قالب سازی برای فراهم کردن محیط های محاسباتی قابل استفاده مجدد و مجزا از هم.
3-      ساختن زیرساخت های بک اند که برای فعال سازی که برای اجرای مجدد و چند باره کدها در مرورگر و تبدیل آن به PDF در همان زمان مورد نیاز است.
4-      رسمیت بخشیدن به یک فرمت پرتابل و متن باز( DAR) برای بایگانی کردن اسناد قابل استفاده مجدد.
آینده این موضوع به چه شکل است و درگیر چه کارهایی خواهیم شد؟
گام اول ما این است که مقاله های تحقیقاتی قابل استفاده مجدد را منتشر کنیم که قبلا توسط شرکت های مختلف پذیرش آنها تایید شده است. ما در تلاش هستیم تا در پایان سال 2019 پذیرش و تاییدیه مقاله های تحقیقاتی قابل استفاده مجدد از فایل های DAR را دریافت کنیم. شما می توانید با کمی جستجو اطلاعات زیادی را درباره گام بعدی ما در زمینه مقاله های تحقیقاتی قابل استفاده مجدد بدست بیاورید.
پروژه RDS به صورت کلی با سه ایده اصلی شروع شده است که این سه ایده اصلی عبارت اند از:
-          متن باز بودن: اولویت ما این است که بتوانیم از فناوری های رایگان و متن بازی که در حال حاضر وجود دارند استفاده کنیم، به عنوان مثال از مشارکت و همکاری جامعه افرادی که از تکنولوژی های متن باز استفاده می کنند و همینطور محققان استفاده کنیم تا مجموعه ای از ابزارهایی که کاربران ما به آنها نیاز دارند را بسازیم.
-          قابلیت همکاری: ما می خواهیم این امکان را برای دانشمندان فراهم کنیم تا بتوانند به راحتی اسناد قابل استفاده مجدد خود را از چند نقطه شروع منتشر کنند.
-          ماژولار بندی: ما در حال حاضر در حال ساخت ابزارهایی برای این مجموعه هستیم که بتوان آنها را با سایر ابزارهای مورد نیاز ناشران ادغام کرد.
جمع بندی
نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که شما می توانید به ما کمک کنید، ما از کلیه برنامه نویسان و محققانی که علاقه مند هستند تا در این پروژه شرکت کنند دعوت می کنیم تا به ما بپیوندند. بدون شک کمک برنامه نویسان و توسعه دهندگان و همینطور محققان و دانشمندان می تواند به ما کمک کند تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه را به پایان برسانیم و ویژگی ها و ابزارهای مد نظر خود را به آنها اضافه کنیم تا بعد از انتشار تمامی محققان و دانشمندان بتوانند به راحتی هرچه تمام از آن استفاده کنند.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi