عملکرد بلاک چین به زبانی ساده
عملکرد بلاک چین به زبانی ساده

این روزها شاهد افزایش ناگهانی ارزش پول های رمزنگاری شده هستیم به این ترتیب تکنولوژی بلاک چین بسیار محبوب شده است و در پس پرده توسعه پول های رمزنگاری شده قرار دارد. افرادی که در مسیر توسعه اپلیکیشن های موبایل فعالیت می کنند به طور دقیق شاهد پیشرفت های بلاک چین هستند و به طور مشخص می دانند که ارتباط اپلیکیشن ها با حوزه های بلاک چین به چه صورتی است. در این مقاله قصد داریم این مقوله را به زبانی ساده توضیح دهیم.
معرفی بلاک چین
به طور کلی وقتی صحبت از بلاک چین است در واقع تأکید اصلی بر روی دو گزینه بلاک و چین است که به نوعی زنجیره ای از بلوک ها را شامل می شود. بلاک چین به زبانی ساده یک سیستم است که سعی می کند اطلاعات و گزارشات توزیع شده را به صورت غیر متمرکز توزیع نماید.
فرض کنید دو فرد وجود دارند که قرار است تراکنشی بین این دو برای انتقال یک مقدار خاص پول صورت بگیرد. در این وضعیت بین فرستنده و گیرنده یک بلوک قرار داده می شود و همینطور برای هر دوی آنها یک نام مستعار در نظر گرفته می شود. هر بار که چنین تراکنشی صورت گرفت گزارش آن در یک کامپیوتر دیگر که درون یک سیستم قرار دارد ذخیره می شود.
عملکرد بلاک چین
به طور کلی بلوک ها در یک تراکنش به صورت ترتیبی ذخیره می شوند و هر جا صحبت از رکوردهای زنجیره ای باشد بلاک چین فراهم می شود. در واقع در این مسیر هر بلوک با بلوک قبلی خود در ارتباط است. حال مشخص می شود که دسترسی به یک بلوک که میان بلوک های دیگر قرار دارد بسیار مشکل است و این موضوع به طور دقیق تأکید می کند که یک چارچوب اطلاعاتی بسیار امن در این مسیر وجود دارد. بیت کوین نامی بسیار آشنا در گروه زنجیره بلوک محسوب می شود. در واقع یک تکنیک برای به ثبت رساندن گزارش هایی است که بین اشخاص حقیقی تبادل می شود.
به محض به وجود آمدن زنجیره بلاک شاهد دو بار خارج کردن به صورت دیجیتال هستیم که در واقع سبب می شود یک سطح بسیار بالا از اطمینان و امنیت فراهم شود.
اپ های مبتنی بر بلاک چین
به طور کلی اصلی ترین هدف استفاده از بیت کوین و همینطور بلاک چین قابلیت پرداخت P2P است که به صورت نقطه به نقطه فعالیت می کند. حال قصد داریم یک سری مثال های واضح در این مسیر ارائه دهیم که شاید به طور دقیق تر بتواند بلاک چین را توضیح دهد.
برای مثال Bitpay از دسته ابزارهایی است که کاربران را قادر می سازد تا با استفاده از پرداخت بیت کوین به خرید محصولات پرداخته و یا سرمایه گذاری نمایند. در واقع در این مسیر پول های دیجیتال می تواند از هر نقطه ای به نقطه دیگر منتقل شود.
از دیگر اپ هایی که مبتنی بر بلوک کار می کند glyph نام دارد، گلیف سبب می شود که روند پرداخت دیجیتالی پول آسانتر شود به این ترتیب یک مرکز کامپیوتری وجود دارد که روند کار را آسانتر می کند. سیستم بلاک چین باز و مستقل است و برای استفاده از آن نیازی به هیچ نوع ابزار اضافی نخواهد بود.
از دیگر اپ هایی که مبتنی بر بلاک چین فعالیت می کند Fold نام دارد که به طور استاندارد تضمین می کند که بلاک چین در بازار در وضعیت مناسب قرار دارد. این ابزار برای کاربران خود شرایطی فراهم می سازد که بتوانند پرداخت های خود را برای هر نوع محصول و همینطور خدماتی انجام دهند. بسیاری از تاجرها برای فعالیت های تجاری خود نیز می توانند از بیت کوین استفاده نمایند.
بلاک چین و کمک به بازار اپ های موبایل
از دید یک سازنده اپ موبایل بلاک چین سبب می شود که یک سطح بالا از امنیت و همینطور حفظ حریم خصوصی فراهم شود. در واقع بلاک چین سبب به وجود آمدن یک کسب و کار استاندارد و جدید می شود که برای رمزنگاری و حفاظت بسیار شناخته شده است.
مهندسان در صدد هستند که به طور دقیق بهترین تکنیک ها را برای ترکیب خدمات قبل با تکنولوژی بلاک چین به کار بگیرند. به طور کلی توسعه دهندگان علاقمند هستند که امکانات و قابلیت های جدید را وارد این پروسه نمایند.
نتیجه گیری
به طور کلی سرویس بلاک چین سبب می شود که کسب و کار به طور جدی رشد نماید و این روند به نوبه خود توانسته سیستم های امن در مسیر انتقال پول را فراهم سازد. این تکنولوژی به نوبه خود توانسته در مسیر شبکه های کلان نیز دیده شود و برای اپ های موبایل نیز بهترین روند نگهداری را فراهم ساخته است. پلتفرم هایی که برای اپ های موبایل دیده می شود به صورتی است که افراد می توانند برای تراکنش های روزانه نیز از آن استفاده نمایند به این ترتیب بلاک چین به نوبه خود توانسته وضعیت بسیار عالی فراهم سازد و امنیت لازم را به طور جدی دنبال کند. روز به روز رشد و مرزهای امنیتی بلاک چین افزایش می یابد و این روند به نوبه خود می تواند بسیار تأثیرگذار به نظر برسد.
خوشبختانه زنجیره پلتفرم های نقطه به نقطه را به طور دقیق پوشش داده است.

 

طراحی اپلیکیشن اندروید | طراحی وب سایت | شرکت ایده پردازان پاراکس 

  • logo-samandehi
  • logo-nezam-senfi
  • samane-tadarokat-electronic
  • logo-bakutel
  • انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران
  • شورای عالی انفورماتیک کشور
  • اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
  • etehadieMajazi